{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.476 visninger | Oprettet:

Rosenøre - Tape - MOPS ? {{forumTopicSubject}}

Hej, ja jeg har set at man taper amstaff øre og det har jeg så ikke så meget imod så længe det ikke skader hunden .. finno bambino.

men på en MOPS ? .. det har jeg godt nok aldrig set før ? ..
Er det normalt at gøre ?
Og har det nogen betydning mht, avl(udstilling)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rosenøre - Tape - MOPS ?
  • #1   4. nov 2009 Hvad gør det?

altså tapen!

• #2   4. nov 2009 (link fjernet) når deres øre "stritter" lidt.. .eller prøver på det..:

jeg syntes det er lidt charmerende og kan ikke se fejlen.. smiley

Dette er bare for at blive klogere på hvorfor man gør det på mopser - for har fået fortalt at det ses som en fejl hvis amstaffer har det !

• #3   4. nov 2009 Jørgen H - i know. det var heller ikke osm sådan om det at tape--- det var mere fordi jeg Aldrig har hørt eller set om at man gør det på mopser, så ville hører om det var normalt og om det har nogen betydning mht udstilling af mopser !

• #4   4. nov 2009 okay... Det har jeg ikke rigtig nogen mening om smiley Hvis det ikke gør ondt på hunden er det vel fint nok... Men kan ikke se grunden til det, Hunden ser ud som den gør!

• #5   4. nov 2009 Jeg har gået til udstilling i mange år og ser næsten aldrig en mops som IKKE har haft tapet ørerne. En mops skal have knapører og ikke rosenører. Ved tandskifte kan ørerne så vende forkert og dette korrigeres nemt ved tape.

• #6   4. nov 2009 Her er knapører som folder helt tæt ind til hovedet

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32282

• #7   4. nov 2009 okaii... jamen så er min mops da helt forkert...

• #8   4. nov 2009 En engelsk bulldog skal have rosenøre smiley

• #9   4. nov 2009
    Line & Bulldogs . - jeg kan vel bare kalde hende det så smiley

• #10   4. nov 2009 Hehe, ja, hvorfor ikke - vores franske bulldog med flagermusører er i hvert fald ofte blevet kaldt for en mops, så det kan vi da godt sige smiley

• #11   5. nov 2009 Mikala - du glemmer så bare at ALLE hunde er skabt ud fra menneskets ønske både hvad angår egenskaber og udseende... Det er der altså intet nyt i smiley
    Får du ikke trimmet din hund????

• #12   5. nov 2009 Vi skal have tapet teddys ører fordi de lige mangler det sidste finish og det gør jeg med den samvittighed smiley

• #13   5. nov 2009 Jeg må da indrømme at hemingway fik tapet det ene øre under tandskifte. Det klappede totalt sammen ellers.

Han fik dog kun ét lag på. Syns ikke mere er nødvendigt..

Og det var åndbart tape fra apoteket, og hans ører bar ikke det mindste præg af, at han havde haft det på..

• #14   5. nov 2009 Hvis vi snakker engelsk bulldog, så er det så få som har behov for hjælp med ørerne at det ikke kan betale sig at ændre hele standarden!

• #15   5. nov 2009 Mikala - jeg skal ikke kunne sige om det passer at din race er avlet sådan at den får hudproblemer hvis ikke den bliver trimmet - i så fald er der måske noget galt med avlen..... Synes i hvert fald det lyder ret mærkeligt.... Derudover er der jo masser af racer der bliver klippet el trimmet udelukkende for udseendets skyld... Og det er der sgu da ingen der himler over...

Danni - nu er det jo ik sådan at man bare lige ændrer en standard... Det er faktisk slet ik noget vi ka gøre her i DK - det skal ske i racens oprindelsesland, hvorefter ændringen skal godkendes af FCI... Og dommerne gør jo intet galt ved at dømme ud fra den standard der nu engang er - det er det de skal....

• #16   5. nov 2009 Danni - når man fx klipper en malteser el cocker spaniel kort, så er det da for udseendets skyld... Eller fordi pelsen da er nemmere at holde; eitherway, er det ikke for hundes skyld, men for ejeres... Præcis som det er at tape ørerne... Begge dele genere ikke hunden, så derfor ka jeg ik se noget problem i at gøre det....

Nu du selv nævner pudlen, så er det jo ikke for hundens skyld at man klipper kongepudlen som man gør... Jeg ved godt at det tidligere havde en funktion; dengang de stadig blev brugt til jagt... Men idag har det ingen funktion, og er udelukkende for udseendets skyld....

• #17   5. nov 2009 Så det vil sige, at de puddelhunde som bliver udstillet og trimmet og barberet i den sammenhæng - det er udelukkende for deres velfærds skyld??!

• #18   5. nov 2009 Jo, jeg er sådan set ligeglad om du synes det er overfladisk.... Men nu er dette jo et forum - i fora er det meget almindeligt at diskutere holdninger til div ting - og det er trods alt "sjovere" at diskutere med folk af anden mening end med nogen der har samme holdning, det rykker jo intet :O) Man kan nogle gange lærer af at lytte til andre mennesker - uden at man behøver have samme holdning :O)

• #19   5. nov 2009 Danni J:
    Dit spørgsmål var: "Hvad er det for racer der bliver trimmet for udseendets skyld?"

Og det gør udstillingspuddler da - det kan da godt være, at de i hverdagen har et velfærdsmæssigt behov for en klipning, men den der 80'er frisure de har i ringen, den er vel næppe for dyrets ve og vel!
    Alle udstillingshunde bliver jo trimmet - nogle i en højere grad end andre, og at du så ikke er udstillingsmenneske og finder det overfladisk, ja det har du da selvfølgelig din ret til, der bliver da på intet tidspunkt antydet det modsatte?

Personligt kan jeg ikke se problemet så længe at det ikke er skadeligt/farligt for hunden, og der ser vi så bare forskelligt på tingene...

• #20   5. nov 2009 Helt enig med *Michélle aka Fie * og Line & Bulldogs

Jeg er så rigtig "ond" for jeg klipper både knorhår og taper ører........Puhaaaaaa

• #21   5. nov 2009 Du glemmer bare at der skal noget til "en fin stamtavle" som du selv skriver i din profil at din hund har. den fine stamtavle fremkommer af opdrættere der hver gang der er udstilling tropper op og fremviser deres hund på den bedste måde. For hvem gider at bruge tid og penge på udstilling, for at en dommer skal sige at ørerne kunne sidde bedre, og derved risikere en dårlig kritik.

• #22   5. nov 2009 Danni - hunden lider jo ikke under at få tapet sine ører, ligeså vel som den formentlig heller ik lider når den bliver trimmet.... At man har avlet hundene så dårligt at de SKAL klippes for at have et godt liv.... Hmmm, det ka jeg godt finde lidt "morsomt" nu hvor der er så mange herinde der kæfter op om mopsen, fransk bulldog og engelsk bulldog's sundhedstilstand.....

Vi der udstiller vores hunde har dem altså også som helt almindelig familiehunde... Synes din kommentar er lidt langt ude - du skriver det som om vi sender vores hunde ud i skuret indtil næste udstilling hvor de så lige støves af igen...
    Derudover er udstillinger ikke nødvendig en dårlig ting for hunden - mange hunde elsker det samvær med deres ejere... Jeg ville aldrig udstille en hund der ik syntes om det; nogle få stresser over al det der sker, men de fleste tager det helt fint og nyder det... Synes du er ret så fordomsfuld, og har en grov måde at udtrkke dig på...

• #23   5. nov 2009 Gitte:

Haha, onde, onde dame!

Danni:

Jeg gentager lige mig selv - udstillingspuddler bliver da udelukkende barberet og trimmet som de gør pga. udstilling!
    Men som du selv lige har sagt, så ER det da overfladisk - udstilling er jo på mange måder også en skønhedskonkurrence. Og jeg er da helt enige - hunde skal ikke have tapet øre for at have det godt, men igen, så længe det ikke er skadeligt for hunden, så kan jeg ikke se problemet, og det er vi jo så bare uenige om smiley

At du har en negativ holdning til udstillinger generelt har du da din fulde ret til, ligeså vel som vi har ret til, at have en positiv holdning til det, men synes nu, at du strækker den lidt for langt ved ligefrem at antyde, at vi som udstiller vores hunde forværre vores hundes liv...

• #24   5. nov 2009 Danni - voldtaget??? Det var alligevel noget af et ord at bruge - synes det er forfærdeligt at folk bruger ordet i en sådan forstand!!!

Du ved helt tydeligt ik meget om disse racer.... Ka ik helt lade være med at grine lidt :O) Mopsen er ikke hverken mere syg el mere rask end de to andre.... Og alle hunde af disse racer fødes altså ik syge...
    Husk at du tidligere skrev at disse hunde skal trimmes el klippes for at kunne trives - ellers får de hudproblemer.... Det er muligt at selve trimningen ikke genere hunden (jeg har dog oplevet hunde der finder det stressende), men det ville det gøre hvis ik den blev trimmet... Var det ikke bedre om man ændrede dette via avlen??

• #25   5. nov 2009 Hahahaha, ja undskyld mig, men hvis vi (endnu engang) skal til at debatere bulldogs og hvor misdannede og handicappede de stakkels produkter af dyremishandling er, så står jeg af her smiley Jeg har erfaret, at der alligevel aldrig opnås enighed i lige netop den debat og man taler for døve øre - måske fordi at man er utroværdig og blind smiley

• #26   5. nov 2009 Line - vi er bare nogle onde onde saddister, der nyder at se vores hunde lide ;O)

Tror også jeg hopper fra inden tråden kammer helt over....

• #27   5. nov 2009 Du kan ikke vise mig et klip som jeg ikke har set ej heller fortælle mig noget som jeg ikke i forevejen ved, og i stedet for at vade rundt i alle de forfærdeligheder, bør vi i stedet fokusere på hvordan vi kommer det til livs og arbejde henimod nogle endnu sundere hunde, uanset race.

Tak for i aften.

Kommentér på:
Rosenøre - Tape - MOPS ?

Annonce