487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Hund syg :'( Hund syg :'(

hejsa..
min hund king er syg... han er helt tavs og kan ikke rigtig gå og den slags... han ligger bare som en grønsag...og han savler...
han har et lille bidemærke på den ene albue kan det være et rotte bid... ?'
vi har været til dyrelæge med ham... hvor han fik noget antibiotika... men det har ikke hjulpet en disse... han er bare ligeså tavs som før... og han reagere heller ikke på noget...
han skal måske indlægges mener dyrelægen...
er der andre der har samme problem med deres hund(e)

knus karina...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund syg :'(
  • #1   19. mar 2006 Parvo virus lyder det som.....Synes da du skal se at få ham indlagt.

• #2   19. mar 2006 hvad er parvo Virus... ? smiley smiley

• #3   19. mar 2006 En slem virus som skal behandles omgående ellers kan det have fatale følger. Den smitter også gennem kontakt. Har han tynd mave? Hvornår er hundene blevet vaccineret sidst??

• #4   19. mar 2006 nej han har ikk tynd mave... men han er stivbenet og meget dvask... og en smule lufttræknings problemer..

• #5   19. mar 2006 Spsier/Drikker din hund?

• #6   19. mar 2006 ja jeg var jo kørt til dyrlægen hvis det var mig

• #7   19. mar 2006 han blev sidst vaccineret som hvalp og han er snart 6 år. ???

• #8   19. mar 2006 ja han spiser lidt og drikker. fint...
    jamen durelægen har taget en blodprøve af ham... og der var kun for mange hvide blodlæmer.. som er behandlet..

• #9   19. mar 2006 dyrelægen kommer igen efter spisetid... for at se hvordan han har det... ?

• #10   19. mar 2006 Karina. Hvis det virkelig er alvor, at hunden ikke er blevet vaccineret siden den va hvalp, så synes jeg bestemt du skal se at få undersøgt din hund igen!

Jeg synes ikke, du skal vente ehget længere. Hvis din hund kun spiser/drikker lidt, så er der klart noget i vejen med den...

opfordrede din dyrlæg eikke til at få hunden vaccineret igen?

God bedring!

• #11   19. mar 2006 Siger dyrlægen ikke noget til at han ikk er vaccineret??? Og hvad med de andre??

• #12   19. mar 2006 nej det gjorde han ikk...

• #13   19. mar 2006 Har din dyrelæge ik sagt at din hund skal vaccineres en gang om året? :o(

Ih jeg håber virkelig din hund bliver rask meget snart!
    Stakkels jer :o(

Knus!

• #14   19. mar 2006 ingen af vores hunde er vaccineret... og nej dyrelægen siger ikk det skal... så ved ikke.. ?

• #15   19. mar 2006 det er virkelig trist!
    det er vi meget kede af at høre

• #16   19. mar 2006 Ja skift dyrelæge! Synes det er for dårligt. Han burde da vide eller finde ud af hvad hunden fejler så den kan blive behandlet i en gevaldig fart OG fortælle jer at hunde skal vaccineres en gang om året!

Held og lykke med det hele! Håber du fortæller os hvad der sker *ss*

• #17   19. mar 2006 Øhm alle hunde skal vaccineres en gang om året.....

Tror lige jeg blander mig udenom denne tråd inden jeg siger noget der ikke skal siges

• #18   19. mar 2006 Karina: Er alle 3 hunde dine og bor de sammen....?

Jeg kan se, at 2 af dem er fra 2005, så er de vle vaccineret eller hvad? Jeg er ikke lige HELT med?

• #19   19. mar 2006 Michael: ja det er os det første jeg tænker - find en anden dyrlæge! Måske du skulle tage din hund med til en anden dyrlæge i dag. Vurderinger og erfaring er jo meget forskellige fra læge til læge.

• #20   19. mar 2006 Er det dyrlæge bret hansen eller hvad han nu hedder for så er den manglende kontakt nok ganske normalt.

Det er da virkelig forkasteligt. Ja jeg ville ikke vente et sekund hvis min hund lå passivt og lignede en der var ved at dø. Er folk da fuldstændige ligeglade og uvidende om at have dyr.....

• #21   19. mar 2006 DKK var ude at fortælle, at det ikke var nødvendigt at vaccinere mere end hver 4. år - men vi vaccinerer nu også HVERT år - vi har 5 hunde, som ikke bare boltrer sig her på grunden, men også på eng, i skoven, på stranden, i hundeskove, på udstillinger og i by, så vi tør ikke andet.
    Sundhedstjek, incl. vacciner min. 1 gang årligt.

• #22   19. mar 2006 Christel og Claus....det er da også det eneste rigtige!

• #23   19. mar 2006 Husk at hunden først må blive vaccineret, når han er ovre sygdommen!

God bedring til ham!

• #24   19. mar 2006 Jeg har altså også hørt at det IKKE er nødvendig at vaccinere hvert år, men som Christel skriver hver 4. år....

• #25   19. mar 2006 Ja og hunden er 6 år

• #26   19. mar 2006 Vapperne: Er kun enig i at eftersom den kun er vacc. som hvalp, skal den helt klar op og have en vaccine

• #27   19. mar 2006 vivi L > ja...vi er måske nogle kyllinger i den retning, men vi tør ikke andet.

• #28   19. mar 2006 Christel og Klaus velkommen i team kylling så.....

• #29   19. mar 2006 Såvidt jeg husker at have læst det, så er eksperterne da stadig uenige om hvorvidt alle hunde kan nøjes med hvert 4. år. Nogle kan, men andre mener de ikke kan!

Personligt vil jeg da hellere gå med livrem OG seler når det drejer sig om min hund, så hun bliver revacc. hvert år sammen med det årlige sundheds tjek.

• #30   19. mar 2006 Mener vi betaler 375 for to....incl tjek af uhyrerne

• #31   19. mar 2006 Karina > enig! Og så hellere være medlem af Team Kylling, når eksperterne ikke kan blive enige :o)

• #32   19. mar 2006 Sikke noget... Men da jeg fornylig fik vacc olga.. Fik jeg afvide at det faktisk kun er hver 3 år man behøves at vacc medmindre man går til konkurrence med dem smiley

• #33   19. mar 2006 Halløjsa...kan se, at vi skal have taget et print af denne side og vist til den gode doktor dyr.....

• #34   19. mar 2006 kan mennesker også få den der parvo virus ??

• #35   19. mar 2006 Ja de kan risikere at få en voldsom sviner her på HG hvis hunden ikke behandles....

• #36   19. mar 2006 susanne - en anden dyrelæge vil kunne fortælle dig noget andet smiley

Nogle hunde får et fuldt imunforsvar og hos nogle af disse, holder det i flere år - andre hunde bliver af en eller flere grunde slet ikke dækket 100% ved den alm. vacc. Og andre gør, men der holder den ikke meget mere end 1 år.

Pokker tage mig, om jeg kan huske hvor jeg læste den artikel og grundene til, at ikke alle hunde tager lige godt imod vacc.

Men da ingen kan fortælle mig hvilke hund der gør hvad - med mindre de alle bliver undersøgt efterfølgene, fortrækker jeg livrem og seler *S*

Men det står jo en hver frit for at gøre som man vil, på sin hunds vejne smiley

• #37   19. mar 2006 hva mener du med . ?

• #38   19. mar 2006 Parvovirus, der forekommer hos dyr, bla. hunde, smitter ikke mennesker.

• #39   19. mar 2006 Nu er det jo ikke sikkert(forhåbentligt ikke), at det er Parvovirus King har, men du bør helt klart få ham vaccineret, når han er blevet frisk igen og det samme gælder dine andre hunde.
    Forlang, at dyrlægen undersøger ham grundigt - vi krydser fingre for, at det ikke er noget slemt og King snart igen er OK.

• #40   19. mar 2006 .....også held og lykke til King herfra smiley

• #41   19. mar 2006 Nu synes jeg måske også man bør have faglig begrundelse for de holdninger man slynger ud herinde og passe på med ikke at male fanden på væggen....jeg vil ikke nævne navne.

Men lad os bare lige tage den der med, at det King fejler absolut bare må være parvovirus.... Nu bliver der kun fortalt om at hunden er slap og virker fraværende, spiser lidt og har et sår. Hvordan det lige skal være parvovirus har jeg svært ved at se, men havde der nu stået noget om diarre (evt. blodig) og havde hunden været en hvalp/ung-hund, se så havde det været noget andet...... men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig.

(link fjernet)

Men der er selvfølgelig ingen tvivl om at hunden er alvorlig syg, den er dog i behandling. Men hvor længe siden er det at behandlingen startede? Her i formiddags? Hvis det er tilfældet, så skal man ikke regne med mirakler før efter nogen tid (evt. i morgen), medicinen skal jo lige have noget tid før effekten rigtigt tager fat. Vi bliver jo heller ikke kureret i løbet af en dag, hvis vi får antibiotika mod f.eks. lungebetændelse......
    Dyrlægen skulle jo også tilse King igen, for evt. at indlægge ham for at afhjælpe dehydrering og give mere støttende terapi. Og efter symptomerne at dømme, så kunne det da godt komme på tale. Især hvis ikke han vil tage væske til sig, men foder dør han nok ikke af at undvære en enkelt eller 2 dage.

Så er der den med vaccinationen. At hvis ikke man får vaccineret sin hund hvert år, ja så er man enten en total uforsvarlig hundeejer eller så har man bare en rådden dyrlæge.......helt ærlig.

Selvfølgelig bør alle hunde gennemgå en basisvaccination: 2 gange med en måneds mellemrum som hvalp, derefter ved 1 års-alderen og derefter kan man vælge at vaccinere hvert eller hvert 2. år eller faktisk hvert 3 år. Det kommer helt an på hvad man vil vaccinere imod. Vaccination mod parvovirus, leverbetændelse og hundesyge holder faktisk i 3 år i følge producenten. Men vaccination mod leptospirose og kennelhoste holder kun i 1 år. Man må vurdere hvilke reelle smitterisiko hunden kunne blive udsat for i fremtiden når man bestemmer sig for hvilket interval man vil vaccinere med og mod hvad man vil vaccinere.

Personligt vil jeg efter basisvaccinationen anbefale vaccination mod hundesyge, parvo og leverbetændelse hvert 2. år og vaccination hvert år mod kennelhoste og leptospirose (især hvis man har en hund der kommer meget ud i naturen og har samvær med mange andre hunde til træning eller kennel mm.).

(link fjernet)

Nå, det blev en længere smørre. Men kunne ikke la' vær.
    Men håber at der er fremgang i King's tilstand.

MVH
    Stefan

Kommentér på:
Hund syg :'(

Annonce