{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Omvendt vinter- og sommerpels {{forumTopicSubject}}

Min ko er ret så sær !

Henad foråret begynder han at danne sig tykkere pels, om sommeren kan han næsten ikke gå ture andet end lige til vandet og hjem igen fordi det er så varmt så varmt..

SÅ fælder han ! Og nu hvor det er efterår og bliver koldere skal han have dækken på fordi han ellers fryser..

Kan jeg vende hans pels sæson? Og hvad dælen er det for en underlig und der bytter om på årstiderne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omvendt vinter- og sommerpels
  • #1   2. nov 2009 Madam - Jamen vi kan da ikke gå med jakker indendøre?

Vi har en konstant temperatur på 23 grader i huset, ikke varmere end der bliver inde om sommeren, så kan ikke helt se hvordan det skulle hjælpe..?

• #2   2. nov 2009 Hvad er så din grund til han danner vinterpels når det bliver varmere ude?

• #3   2. nov 2009 ja pyha da,,det er godt nok god varme, 23 *,,hi hi,,tror også kun jeg har 19-20*
    Skru ned for varmen og gå ud noget mere,,har du en hel dag i haven f.eks. så ta' ham med. Altså han skal jo selvfølgelig ikke ryste af kulde smiley

• #4   2. nov 2009 Gad vide om ikke sådan en pels isolerer begge veje ? Men det lyder under alle omstændigheder lidt mystisk det der ?

• #5   2. nov 2009 Vi går ture 3 timer om dagen, der er vi jo naturligvis ude.. Fordelt på 4 ture.

Så ligger han i gårdhaven efter lyst og mit behov (han bliver tit smidt ud under rengøring eller ved intagelse af rå ben)..

Han er med ude når jeg går ud, dvs og tømme postkasse, ud med straldet, hænge tøj op (når vejret er til det)..

Vi sidder ikke inde under den varme dyne hele dagen, på ingen måde..

Jeg synes ikke 23 grader virker varmt her..

• #6   2. nov 2009 Han er blandet med boxer.. Og min hund fik ikke dækken på med mindre han frøs.

Han fryser når det regner og blæser her om efteråret. Og på aftenturene om vinteren får han dækken på.

Jeg har også hans HD at tænke på (en ting er at han kan overleveat fryse i den time vi går tur, men hofterne kan ikke holde til den belastning gentagene udsættelse for kulden giver)..

Han bader først når temp. i luften kommer op på 20 grader, ellers når han også at blive for kold inden vi kommer hjem..

• #7   2. nov 2009 Jamen jeg tænkte ikke lige over at ideen var at lukke for varmen og lukke kaoz i haven og fryse..

Jeg ved ikke hvorfor der er gået koks i hans pels, han har jo altid været sådan..

• #8   2. nov 2009 Det er ikke for at virke utaknemlig for rådne... Men kan ikke se at 3 grader mindre skulle kunne få vendt processen..

• #9   2. nov 2009 Rotterne - har i også "sauna" inde ? *GG*

Aætså jeg vil bare gerne vide hvorfor det er sådan.. Min dylle kunne ikke forklare det andet end det kunne være kroppens forvirring over både retriever og boxer pels..

• #10   2. nov 2009 Altså Ayla har også smidt hele sin pels, hun har næsten en lab pels nu og hun plejer at have 5-20 cm. over det hele. Men det er fordi jeg har haft stres og det blev hun meget påvirket af, og det var så hendes reaktion på det smiley Da hun havde tabt det hele kunne jeg se hendes hud igennem det der var tilbage,,uh..det er dog ved at komme igen :o)
    De to andre har kørt deres normale pelsrutine og er ved at være godt på vej til fuld vinterfrakke :o)

Ayla fryser dog alligevel ikke, hun både bader og er med ude i 1-3 timer hvor det både blæser og regner

• #11   2. nov 2009 Keesha plejer også at være langsom til at smide vinterfrakken. Som regel er hun først helt tyndhåret hen i slutningen af juli/beg. august. Og så har hun først rigtig tyk underuld igen, når vi når hen omkring februar.
    Synes dog det er lidt tidligere i år. Hun fryser i hvert fald ikke smiley

• #13   3. nov 2009 Vores har gjort det samme. Nu er hun kun et år, men i sommer havde hun stor krave, kraftige faner på bagbenene og tyk pels på kroppen, men for et par måneder siden begyndte det at drysse af og nu har hun bare sådan noget fint, tyndt noget. Og her er der ellers koldt. Det er kun en uges tid siden at vi "knækkede" og tændte for varmen, som vi ellers ville have ventet med til 1. november

Kommentér på:
Omvendt vinter- og sommerpels

Annonce