{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

En hund til? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en meget aktiv hanhund på godt 10mdr..
Når vi bare er hjemme render han rundt hele tiden, og det er som om han ikke kan finde ro, men når der er andre hunde omkring ham ændrer han sig helt og bliver mere rolig og nemmere at have med at høre.. I dag var vi så til hundetræning med ham, og vi snakkede med træneren om, om det måske ville hjælpe hvis vi fik os en hund til? En ældre tæve.. Er der nogen der har erfaring med dette? Der er også den mulighed at kasterere ham? Håber at nogen kan hjælpe os lidt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En hund til?
  • #1   31. okt 2009 Jeg vil ikke anbefale dig at få en hund mere før nr et er mental moden og det kan godt tage til den er to år.
    Du risikere at de negative ting ved din han vil smidte af på den nye også står du med to problemhunde.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #2   31. okt 2009 Enig med Heidi.

Men ville under alle omstændigheder kastrerer ham, hvis han ikke skal bruges som avlshund og hvis han ellers ikke er sky og nervøs anlagt.

• #3   31. okt 2009 hej smiley

Min mors veninde har stået i lidt samme situation som dig med deres hund, den var meget aktiv plus den kunne ikke være alene, og de skaffede en ny hund en ældre hund også, og den første måned gik det rigtig godt, men SÅ begyndte den nye hund at få samme adfærd som den anden, og det endte i kaos så de afleverede den nye hund retur til forrige ejer smiley

Tror du kan være heldig og uheldig, men ville helt sikkert anbefale dig at vente, for man aner ikke hvad der vil ske. Og det kan jo sikkert godt trænes væk smiley

• #4   31. okt 2009 Jeg vil heller ikke anbefale det, af samme grund som alderrede beskrevet.
    Kender flere der har havnet i større problemer end de havde før hund nr 2 kom.

• #5   31. okt 2009 Du kan træne ham til at være roligere, blandt andet ved hjælp af klikkertræning... Og giv ham en masse mental arbejde derhjemme, ingen vilde lege der kører ham op, når han i forvejen hele tiden er på dupperne. Syntes også at det er en lidt drastisk udvej, at skaffe sig hund nr 2 på dette grundlag. Jeg ville hellere arbejde med ham, og finde grunden til hans uro. Snak evt med en adfærdsbehandler og få nogle gode værktøjer. Måske skal træningen kombineres med noget urodæmpende som f.eks. baldrian, zylkene eller D.A.P.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #6   31. okt 2009 Steen A.J: Det er jo simpelthen ikke rigtigt. Du skriver at hunden aldrig bliver mentalt eller fysisk voksen når man fjerne de kormoner der skal fortælle hjernen som kroppen at nu er den voksen.

De fleste dyrlæger anbefaler at cutte værket lige efter den første kønsmodning, dvs 5-6mdr for små hunde og lidt senere for større hunde. Desuden producerer hanhunden stadig testosteron via hypofysen, så det blir ikke fjernet ved kastration.

Men ja, pelsen kan blive mat, hunden blir ofte lidt større (ik kun pga nedsat stofskifte)

Jeg syntes du skal holde dig til facts i stedet for at fare ud med det ene og det andet som du ikke ved noget om.

• #7   31. okt 2009 Synes i skal vente med at få en hund til, indtil jeres han er 2 år.
    Men kastration er en god ting. Det hjalp rigtig meget på min han.

Men hunde på 10 mrd er jo nogle lømler. Det går over.

Kommentér på:
En hund til?

Annonce