1.400 visninger
|
Oprettet:
DRU & DKK Stamtavle {{forumTopicSubject}}
Hej alle ..
Jeg har et mindre spørgsmål.
Hvis man nu finder en hvalp med DRU stamtavle, kan man så få den i DKK ?
- Eller er det helt umuligt?
Fiia.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
dec 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 81
Det er bare iorden, tak for hjælpen..
Jeg vil nemlig kun være i DKK, ikke fordi at jeg har noget imod DRU, men je hellere følge familien ..
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
dec 2007
Der er snak, om chihuahua..
dec 2007
dec 2007
dec 2007
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.356
Så vil du have Chi med DKK tavle - så find en DKK avler.... Også selvom du ikke vil være avler
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 131
dec 2007
Men det jeg ikke forstår, det er hvorfor er DRU og DKK, så uvenner?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Derudover er avlsrestriktionerne i DRU og DKK meget forskellige.
Og sidst men ikke mindst er der jo DRU-opdrættere der er smidt ud af DKK/DRU-hunde der har avlsforbud i DKK. Og hunde fra disse, bør naturligvis ikke kunne overføres til DKK
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg skriver at der er DRU-opdrættere der er smidt ud af DKK. Det betyder altså ikke at jeg mener de alle er der;o)
Og lige hvad DRU angår er der jo praktisk talt ingen avlsrestriktioner på små hund (og på større hunde er der kun HD). De skal bare lige have en kryptorchidattest og så kan der avles.
Der er osse hunde med avlsforbud der så blot rykkes over i en anden klub og bruges der. Det kan bl.a. skylds matadoravl, men osse hunde med eksteriørfejl kan jo rykkes over i DRU og bruges der (og ja, jeg kender eksempler på at det er gjort)
Og at man så henter i DKK synes jeg egentlig er lidt trist -i hvertfald for de opdrættere der faktisk gør et godt stykke arbejde. For de hunde der så rykkes over i andre klubber, er jo "tabt" for al fremtidig avl på racen i DKK-regi. Som opdrætter ville jeg i hvert fald synes det var rigtig trist, og mange har jo osse taget konsekvensen af det og ganske enkelt anført i kontrakten at hunden ikke må bruges i andre klubber + at en del opdrættere slet ikke sælger til folk der er medlem i andre klubber.
Og lige inden jeg bliver overfaldet -jeg ville synes det var ligeså trist hvis jeg var i DDH/DHL e.l. og hunden så blev overført til en anden klub og brugt der.
DRU & DKK Stamtavle