{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU & DKK Stamtavle
  • #1   28. okt 2009 Nej, det kan du ikke. Du kan flytte fra DKK til DRU men ikke den anden vej.

• #3   28. okt 2009 Nå for søren.
    Det er bare iorden, tak for hjælpen..

Jeg vil nemlig kun være i DKK, ikke fordi at jeg har noget imod DRU, men je hellere følge familien ..

• #5   28. okt 2009 Stine J: Nej DKK stoler ikke på DRU's stamtavler

• #7   28. okt 2009 okay, det er fordi at jeg har fundet en rigtig smuk hvalp, som er i DRU, ikke en jeg har set på, men nu ville jeg spørge inden jeg rodet mig ind i noget ..

Der er snak, om chihuahua..

• #8   28. okt 2009 Men kender i nogle gode sider, men chihuahua hvalpe, fra DKK. ?

• #9   28. okt 2009 Stine, hvad var det lige du spurgte om smiley

• #11   28. okt 2009 1000 tak smiley

• #13   28. okt 2009 KSS (Klubben for Små Selsskabshunde) er specialklub for bla Chi'er. Der er ikke længere avlsgodkendelses arrangementer for hunde, der vil optages i DKK/KSS - dvs overførte hunde vil være med blanke aner på tavlen (har de nu hele tiden været) Og de kan ikke avlsgodkendes (det nye)
    Så vil du have Chi med DKK tavle - så find en DKK avler.... Også selvom du ikke vil være avler smiley

• #14   28. okt 2009 Fiia R: Hvis du finder en DRU opdrætter du gerne vil handle hos, for så senerer at flytte til Dkk skal du også lige undersøge at opdrætteren ikke er ekskluderet fra Dkk, for så kan din hund under ingen omstændigheder optages i Dkk.

• #15   28. okt 2009 Okey, mange tak..
    Men det jeg ikke forstår, det er hvorfor er DRU og DKK, så uvenner?

• #16   28. okt 2009 Det handler ikke om at DKK og DRU er uvenner. DKK er i FCI og FCI-klubber samarbejder ikke med klubber udenfor FCI, og derfor kan man ikke bare frit overflytte hunde imellem en ikke-FCI-klub og DKK

Derudover er avlsrestriktionerne i DRU og DKK meget forskellige.

Og sidst men ikke mindst er der jo DRU-opdrættere der er smidt ud af DKK/DRU-hunde der har avlsforbud i DKK. Og hunde fra disse, bør naturligvis ikke kunne overføres til DKK

• #18   29. okt 2009 Pia -hvor læser du at jeg skriver at de alle er smidt ud?

Jeg skriver at der er DRU-opdrættere der er smidt ud af DKK. Det betyder altså ikke at jeg mener de alle er der;o)

Og lige hvad DRU angår er der jo praktisk talt ingen avlsrestriktioner på små hund (og på større hunde er der kun HD). De skal bare lige have en kryptorchidattest og så kan der avles.

Der er osse hunde med avlsforbud der så blot rykkes over i en anden klub og bruges der. Det kan bl.a. skylds matadoravl, men osse hunde med eksteriørfejl kan jo rykkes over i DRU og bruges der (og ja, jeg kender eksempler på at det er gjort)

Og at man så henter i DKK synes jeg egentlig er lidt trist -i hvertfald for de opdrættere der faktisk gør et godt stykke arbejde. For de hunde der så rykkes over i andre klubber, er jo "tabt" for al fremtidig avl på racen i DKK-regi. Som opdrætter ville jeg i hvert fald synes det var rigtig trist, og mange har jo osse taget konsekvensen af det og ganske enkelt anført i kontrakten at hunden ikke må bruges i andre klubber + at en del opdrættere slet ikke sælger til folk der er medlem i andre klubber.

Og lige inden jeg bliver overfaldet -jeg ville synes det var ligeså trist hvis jeg var i DDH/DHL e.l. og hunden så blev overført til en anden klub og brugt der.

Kommentér på:
DRU & DKK Stamtavle

Annonce