534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bad, hvor ofte? Bad, hvor ofte?

Sheik er ret hurtig til at lugte grimt (han synes det er skæppeskønt at rulle sig i alt hvad der hørmer en smule) så han er i bad sådan rimelig ofte. En gang om måneden vil jeg tro, + efter behov.. Bruger en "hverdags-hundeshampo" fra dyrlægen, kan ikke huske hvad den hedder...

Han har flot blank pels og huden har det fint, men er der noget med at det ødelægger noget fedt-lag / beskyttelse. Tænker på kulde osv nu her..

Hvor tit er jeres i bad?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bad, hvor ofte?
  • #1   27. okt 2009 Send venligst en staveplade... Hehe

baD skulle der selvfølgelig stå...

Mvh Line, nu med boksehandsker på tastaturet smiley

• #2   27. okt 2009 når den er snavset.

• #3   27. okt 2009 Hvis de har rullet sig i noget rigtig klamt eller har haft dårlig mave og det sætter sig på pelsen/"bukserne". Har jeg prøvet med Daisy et par gange. "lækkert" :o)

• #4   27. okt 2009 Og så bliver de bare i det område hvor det klamme sidder. Gider ikke stå og vaske dem over det hele hvis de kun har lidt klamt i pelsen et sted.

• #6   27. okt 2009 Men har det mon betydning for hudens fedtlag? Der er altså ikke meget ved at have en hund man ikke kan holde ud at være i nærheden fordi han bruge eau de nature smiley Så vaskes skal han, men måske man så kan beskytte huden med noget et eller andet imod frost og kulde...

• #7   27. okt 2009 Steen - Klart han ikke skal ud når han er våd smiley Hans ultra-korte pels er jo også lynhurtigt tør bare med en god gang håndklæde-tørring (som Sheik elsker) og så plejer han at gå ind og sove, og der er uld i hans seng, så kold bliver han ikke.

Selvom jeg når at stoppe ham i at rulle sig "helt", så når han jo alligevel at køre hovedet hen over whatever der nu lige dufter fantastisk.. Selv når han ikke har rullet sig, kommer han hurtigt til at lugte som Ayla&Emma beskriver.

Vores gamle schanuzer var heller ikke i bad særlig tit, det var ikke nødvendigt, det synes jeg det er med ham her.

Kunne godt være at man kunne give en pelsen/huden en form for olie eller anden fugt-kilde, men det lader det ikke til. Hører ad ved dyrlægen næste gang vi kommer derned smiley

Tak for jeres svar alle sammen smiley

• #8   27. okt 2009 Mine bliver vasket min hver 14 dag og de har en fantastisk pels. Hunden tager på ingen måde skade af at komme i bad ofte, slet ikke hvis man bruger en god shampoo og sørger for at vaske den ordentligt ud...

• #9   27. okt 2009 Når hun lugter.. Tror jeg har vasket Basse 3-5 gange og skyllet hende et par gange..

Hun har en tydelig hundelugt, og i perioder bliver den meget voldsom, og umulig at overse.. Så vasker jeg hende..

Hvis hun er møgbeskidt kan jeg også vaske hende, men som regel skal hun bare tørre, så kan snavset lige børstes af! smiley

• #10   27. okt 2009 Balto har været i bad èn gang i sit 5 årige live, og Meegò har endnu ikke været. Ingen af dem ruller sig i mærkelige ting, det får de ikke muligheden for.

• #11   27. okt 2009 Mine bliver vasket når de skal på udstilling. Min Border collie der blev 11 år tror jeg var i bad i alt 3 gange.

• #12   27. okt 2009 Jeg går til svømning med alle mine hunde en gang om ugen og da skal de jo skylles godt inden de kommer i vandet og efter de har været i vandet, jeg bruger dog ikke en shampo eller noget til dem, jeg kan ikke mærke på deres pels at det betyder noget: zandy min langhårede schæfer får meget strit i pelsen den første dag, men dagen efter er den på plads igen, hun tager så også næsten en hel dag om at tørre.

Kommentér på:
Bad, hvor ofte?

Annonce