{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

underlig nervøs {{forumTopicSubject}}

halløj. min hund balder har på det sidste ændret adfærd en smule. han virker til tider nervøs. folk som kommer meget i hjemmet og tit snakker med balder kan han finde på at løbe væk fra hvis de søger kontakt med ham. ja selv ting som en simpel papkasse som ikke plejer at stå der eller min kærestes halstørklæde som hun lige er begyndt at bruge kan han virke bange for.

og hvis der kommer folk hertil som han ikke kender bliver han ved med at halse af dem selvom de har sagt hej til ham, og vi har stået og snakket et stykke tid

han er 9mdr. gammel så tænker lidt om det kan være noget "pupertets" agtig noget?

det skal lige nævnes at der ikke har været usædvanlige hændelser som har kunnet resultere i denne opførsel. dvs. vi banker ham ikke eller lign.;-)

nogen som kender noget til dette eller har prøvet det selv???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  underlig nervøs
  • #1   25. okt 2009 * det skal lige nævnes at der ikke har været usædvanlige hændelser som har kunnet resultere i denne opførsel. dvs. vi banker ham ikke eller lign.;-)

- Der KAN jo være sket noget som du/i ikke er beviste omkring, det kan være en fremmed eller lign. menes han har været alene..
    Eller et ordentligt tillidsknæk pga. en hændelse du måske ikke ser som noget - men hunden gør.

Ville gradvist vænne ham til de primære ting han føler sig nervøs overfor..
    og ikke presse ham i en sitution hvor han er nødt til at tage stilling til gæster...

• #2   25. okt 2009 har skam heller ikke planer om at presse ham til noget. men han plejer at acceptere nye besøgende med det samme han finder ud af at det folk vi trives med.
    men det har jo så ændret sig lidt her på det sidste.
    normalt kan han lide alt fra katte og rotter til slanger og mennesker så jeg syntes det er lidt mystisk.

men kan det evt. være et "teenage" syndrom han er blevet ramt af??

han skal ihvertfald sterilliseres inden længe

• #3   25. okt 2009 Hører nu kun om det modsatte i teenage-perioden...
    Men det kan jo være mange ting, som smerter, syn/hørelses-problemer, generel angst mv.

Så ville nok få en dyrlæge til at køre et udelukkelsesprogram..

• #4   25. okt 2009 Der er hunde der ser "spøgelser" i teenagealderen

• #5   25. okt 2009 Det lyder som spøgelsesalderen! Louie "led" rigtig meget af det! Vasketøjsstativet som havde stået det samme sted al den tid han havde været hos mig, var lige pludselig djævlen selv. En gammel cykel som stod på den fast rute nægtede han pludselig at gå forbi. Han var bange for alt muligt mærkeligt!
    Det gik over af sig selv.

• #6   25. okt 2009 vi tager til dyrlægen i den kommende uge og får hevet klodserne af og får hans vurdering af balders tilstand;-)

• #9   26. okt 2009 gizmo. ja hvorfor kastrerer man en hund;-)

på samtlige nabogårde på egnen er der også hunde... tæver selvfølgelig. der kommer vi tit forbi på vores gåture og balder kan udemærket huske hvor damerne gemmer sig.
    han er helt ustyrlig når vi er i selskab med tæver, så skal der springes.
    og så simpelthen for at få en roligere hund

og det gider vi egentlig ikke at skulle døje med ret meget længere.

og så er der jo ingen grund til at tage chancer, tavleløse blandingsracer er jo ikke det mest populære for tiden, så hvorfor ikke gøre sit til at forhindre hovedløs avl?

• #10   26. okt 2009 Det lyder som spøgelsesalderen ja - jeg tænker om det er hensigtsmessigt at kastrere i en sådan periode?
    Hvis hunden i forvejen er i ubalance og man fjerner hormoner...
    Nogen der har input til de tanker?

• #11   26. okt 2009 ja hvis det ville være mest fordelagtigt at vente er det selvfølgelig det jeg gør

Kommentér på:
underlig nervøs

Annonce