{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

vaccine reaktion {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg opdrættet 5 kuld malteser hvalpe 2 kuld chihuahua uden der har været problemer ved flytning og vaccine,,,,så får jeg jo dette kuld fb hvalpe på 6 stk...efter de er vacineret torsdag og bliver hentet lørdag og søndag bliver de efter 1-2 døgn i nye hjem forkølet og får lidt hoste en enkelt af dem bliver direkte syg og får feber osv de andre går fri for feber og har "kun" snot og hoste"...min dyrlæge siger dte kan være en reaktion på vaccine og flytning da de 2 bullere som jeg ikke har solgt og er i mit hjem ikke bliver syge,,,den ene har dog lidt renden næse med lidt klart snot.

Nu har jeg så lige solgt mine mops,,den ene kunde henvender sig første aften med han hoster og hiver efter vejret jeg har kontakt med de andre købere 2 hoster en lille smule men den ene samt den der er her endu er der intet med

Jeg er meget ked af der er problemer da jeg absolut ikke er intreseret i at sælge hvalpe som der er snottede..så nu er mine tanker,,,hvornår vaccinere i??kan man evt vaccinere som 7 ugers og så har de lige 1 uge til at sunde sig?eller skal man vente til de er lidt ældre som 10 uger fks med at de skal hjemmefra??

Jeg har en mops tilbage som bliver hnetet om 14 dage der er ingen ting med ham men han er jo heller ikke stresset ovenpå flytning

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vaccine reaktion
  • #1   25. okt 2009 Jeg vacc når de er 12 og 16 uger, det er meget normalt , man først vacc. når de er flyttet hjem fra , på grund af størrelsen , men det kan ikke være en alergisk reaktion du ser, for så skal de i behandling og ha binyre barkomon ( det fik min kærestes første chi ) man ser også førs en alerkist reaktion ved 2 vacc. eller senere for den kan ikke komme på første vacc. da kroppen først reagere negativt på et stof den har mødt før, ( hvis du forstår hvad jeg mener ) er du sikker på de ikke har kennel hoste , når så mange er syge ?

• #2   25. okt 2009 det har jeg faktisk også prøvet, dog var det ikke dem alle. jeg blev spurgt af en enkelt hvalpekøber, og ja, jeg sagde faktisk også at det var eftevirkning fra vaccinen. der er jo både mod hundesyge og kennelhoste i den vaccine, som hunden er ved at danne antistoffer imod. så ja stress i forbindelse med sflytnun kan jo godt give udslaget.

Man skal bare være opmærksom på, at nogle vacciner ikke duer, hvis hvalpen kun er 7 uger. fik jeg at vide ved min dyrlæge. men ellers kan man god vaccinere allerede der..

• #3   25. okt 2009 alle bullere kom til efterchek,,,en fik efter 4 uger afvide at den nok havde kennel hoste men ikke da den kom til dr dyr første gang...,,,men,,hvorfor har mine egne hvalpe så det ikke??mener de 2 bullere som jeg havde til de var 12 uger og den mops jeg skal have 14 dage endnu??.....

• #4   25. okt 2009 lykke j,,,det er ikke dem alle der reagere,,,,4 ud af 6 bullere.....3 ud af 5 mopper....min dyrlæge sagde iøvrigt også at pga luft vejene satte det sig netop der som snot og host.........det der undre mig er at dem som jeg ikke sælger på det tidspunkt ikke bliver syge men kun dem der kommer "ud af døren" derfor tanken om at beholde dem lidt længere....

• #5   25. okt 2009 Ved ikke om det hjælper at beholde dem længere, men grunden til at de reagerer, er jo den stressfaktor de oplever ved at flytte til et nyt hjem. og kennelhoste har jo en inkubationstid, og bliver faktisk netop fremprovokeret af stress.
    Og det er faktisk pga flytning at diverse ting kan komme til udbrud, hvis den har det liggende latent(eller hvad det nu hedder, når det ikke er i udbrud, men "sovende"). Hunde kan faktisk godt gå med kennelhoste i sig, og så kommer det til udbrud, hvis den bliver udsat for stress, det kan jo være en flytning. Ikke at jeg siger at det kommer fra dig, for den kan jo også være nysmittet, eller overreagere på vaccinen.

• #6   25. okt 2009 tak lykke,,,ja måske jeg har kennel hoste her uden nogen af mine har det i udbrud det må jeg lige drøfte med dyrlægen,,jeg havde kennelhoste her for ca 1 år siden fik det faktisk med hjem med en tæve som var ude og blive skannet ved ikke om det kan ligge her og lumre og kun angribe nogen,,,for har haft malteser hvalpe til afgang siden uden de har været syge med hoste og snot....

Jeg må indrømme at det går mig meget på og derfor skriver herinde i håb om jeg kan gøre et eller andet anderledes så det ikke sker igen

• #7   25. okt 2009 forresten mht buller hvalpene var der kun den ene som blev kaldt kennelhoste ,,ca3- 4 uger efter,,,da den var til dyrlæge første gang sagde han den var snottet pga orm og jeg havde givet dem 3 gange ormkur inden afgang så det tror jeg nu ikke på ...det var faktisk min venindes hvalp der blev snottet og jeg ringede rundt til de andre for at fortælle dem det og det viste sig så at nogle af dem allerede var snottet

• #8   25. okt 2009 ha ha ha, jeg har nu aldrig hørt, at orm giver snot:-) Jeg synes at det er ok, at de er snottet, så længe de ikke bliver direkte syge, og de er selvfølgelig modtagelige for alverdens ting og sager, når de lige flytter, ved at vente, tror jeg egentlig bare at man udsætter det i stedet for. Men selvfølgelig hvis man venter så længe at de har fuldt antistof niveau, så burde de jo ikke reagerer, men det tager vel omkring 1 mdr. Jeg synes at du har gjort hvad du kunne. Men ja, det er da altid træls at få en tilbagemelding om sådan noget, så forstår dig godt. men hunde kan jo blive forkølet som vi kan, og som sagt er de jo mest sårbare lige når de bliver flyttet....

• #9   25. okt 2009 nej vel..mht orm,,jeg blev faktsik så bange fordi den dyrlæge ikke ville give pencilin det fik de andre i tilfælde af det skulle sætte sig for en sikkerheds skyld....

tak for vores lille snak

• #10   25. okt 2009 det var så lidt:-) ja, du har ret, normalt giver man penicellin for at forebygge, og man kan da sige at en lille hvalp ville da have behov for det...underligt...

• #11   25. okt 2009 heldigvis kom de alle sig uden der skete noget:-))

Kommentér på:
vaccine reaktion

Annonce