{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Hun piver? {{forumTopicSubject}}

Freyja hun har pevet hele natten. Vækkede mig først klokken kvarter i 4 i nat, hvor jeg gik ud med hende. Da vi kom ind igen, gav hun sig straks til at hyle igen. Er generelt urolig.
Hun vækkede mig så igen klokken 7, og igen klokken 8. Jeg var ude med hende, og tjekkede også om hun havde ondt nogen steder.
Senere i dag gik vi ind i stuen, og spiste frokost med mine forældre. Igen, pev hun og var hele tiden urolig.
Nu har jeg lige været ude og gå en time lang tur med hende, hvor hun fik lov til at spurte og hygge sig, så jeg var sikker på at det ikke var fordi hun kedede sig.
Hun pev så en lille smule da vi kom tilbage, men ligger nu og sover.

Min mor tror det er fordi hun er ved at komme i løbe tid, men jeg mener bare ikke at det er så langt tid siden sidst. Er det da normalt at tæverne begynder at pive inden løbetid?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun piver?
  • #1   22. okt 2009 Hvornår har hun været i løbetid sidst, det lyder som om hun er falsk drægtig, det bliver de når det passer med at de skulle have haft hvalpe.

  • #2   22. okt 2009 Jeg kan ærlig talt ikke helt huske hvornår det sidst var, så det kan selvfølgelig godt være, at det er fordi hun er ved at komme i løb.

    Falsk drægtighed? Hun laver ikke reder, eller render rundt med legetøj overhovedet. Hun er ligesom hun plejer, men piver og vil konstant være tæt på mig.


  • #3   23. okt 2009 Hun behøver nødvendigvis ikke rende med legetøg eller bygge rede, det gør min trille ikke men hendes mælke kirtler hæver, hun piver og vil ud flere gange end normalt, jeg gør ikke noget ud af det trøster hende ikke men laver alt det som jeg plejer med hende og så går det over temmelig hurtigt, men jeg synes at hvis det er slemt eller du er i tvivl så skal du kontakte din dyrlæge, hun kan jo også have ondt, evt. en blærebetændelse, hvis hun vil meget ud og det skal behandles, man kan også behandle falsk drægtighed.

  • #4   23. okt 2009 Okay, tusind tak for dit råd (o;

Kommentér på:
Hun piver?

Annonce