841 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Løse Hunde Løse Hunde

For et par dage siden oprettede Charlotte en tråd omk. løse hunde - jeg følger op på denne, med min egen oplevelse fra i dag på Østerstrand i Fredericia:

Zico og jeg var lige akkurat kommet ned på stien, der går omk. 50m fra strandkanten - lidt nede af stien så jeg en ældre dame med en hundesnor, uden hund i... Denne dame stod og skreg "ROLLO" af en hund udenfor synsvidde. Så jeg besluttede at gå væk fra stien og længere ud mod vandet, for at komme forbi den vej omkring. Da vi var ud for damen, omk. 50 m ud mod vandet, kom denne Rollo (dalmatiner) så spurtende forbi ejeren og direkte ned mod os - Hun kaldte og kaldte uden resultat - den begyndte at knurre ad Zico og jeg stilte mig foran den og råbte "SÆT DIG" - det reagerede den overhovedet ikke på - og ejeren, ja hun kom gående stille og roligt, havde tilsyneladende ikke travlt med at få fat i sin hund....
Bagefter begyndte hun at ævle om at den havde fået færten af et dyr og var løbet - jeg rystede på hovedet og bemærkede "ja - men det var jo dig der havde sluppet den ikke?".
Jeg er så TRÆT af at man konstant støder på ulydige løse hunde på offentlige områder - og jeg er træt af ejere der altid prøver at bortfoklare - i stedet for at undskylde og så tage lortet i snor!
Desuden er jeg træt af at løse hunde kommer spurtende hen til Zico og ejerne bare råber "den gør ikke noget!" - NEJ det kan sgu da godt være - men ved du om MIN gør noget!!??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løse Hunde
  • #1   17. mar 2006 Jeg vil gerne høre om andres oplevelser og bud på hvad man kan gøre når først en hund står og knurrer lige op i snotten på ens egen (som er i snor).
    Er der nogle gode råd - for vi oplever det her ret tit.

• #2   17. mar 2006 Har du 100% styr på din?:0). Forstår dit problem, der er nok ikke så meget at gøre, andet end at give ejeren en verbal overhaling og fortælle hvor dyrt det kan blive i dyrlægeregninger, hvis det går galt.

• #3   17. mar 2006 Ha' en vandflaske med.... Det brugte jeg da jeg var postbud, hvis der var aggresive hunde i haven, fik de et sprøjt med flasken -så stak de hurtigt af. Det virker på langt de fleste hunde, det med at råbe eller have truende adfærd, gør ofte ondt værre!

Jeg er enig, hvis hunden ikker er under kontrol skal man ikke have den løs!

• #4   17. mar 2006 René - om jeg har 100% styr på min? - Ja han er i snor.

• #5   17. mar 2006 Kenneth og Alissa - det lyder som en god idé med vandflasken - det vil jeg bestemt prøve - tak for rådet smiley

• #6   17. mar 2006 Det er ihvertfald effektivt(efter min erfaring) -det kan være at nogle af hundeejerne vil blive fornærmet. men hellere det end at hundene kommer op og slås! Måske endda de bliver så fornærmet at de ikke en anden gang vil lade hunden løbe hen til fremmede:)

• #7   17. mar 2006 K og A - hahaha ja der skal nok være nogen der bliver harme over at få en våd vaps tilbage - men det er da bedre end at de får et slag med Zico's snor, hvis de farer på ham - desuden må hunde slet ikke være løse på den del af stranden hvor det skete.

• #8   17. mar 2006 Ingen hunde må være løse nogen steder hvis de ikke er under kontrol -det siger loven:D

• #9   17. mar 2006 René - Vi har prøvet at give en dyrlægeregning på 1200 kr til en gut fra min boligblok, hvis løse rottweilerblanding fuldstændig uprovokeret gik i struben på Zico (som var i snor) - han betalte den godt nok - men ser ham stadig ofte uden hunden i snor.
    Men man kan da håbe at som du siger man kan afskrække nogen med historien om dyrlægeregningen.

• #10   17. mar 2006 K og A - korrekt, har jeg op til flere gange forklaret til de folk vi bliver tvunget til at "møde" på gårturene. Resultatet er som oftest, at de bliver dybt fornærmede, og roder sig ud i en lang forklaring om at deres hund ellers aldrig løber fra dem... det er simpelthen utroligt.
    Opfordrer som regel folk til at få en Flexi-line, og viser dem gerne den på 8 meter, som Zico altid har på.

• #11   17. mar 2006 Kunne bare se på nogle af dine billdeder fra Østerstrand, at din ikke er i snor, så jeg ville bare lige høre :0)

• #12   17. mar 2006 Rene, det er på en privat strand smiley

• #13   17. mar 2006 He he, det er også helt okay:0). Syntes bare det var lidt uheldigt. Sker der noget på hollywood i aften?:0)

• #14   17. mar 2006 CE - hvad snakker du om?

• #15   17. mar 2006 ja og hvis de begynder at slogs SÅ GÅ ALDRIG IMELLEM DEM DA DET KAN GÅ UD OVER DIG ISTEDET FOR... men jeg hader også når der er løse hunde, jeg må desværre også indrømme at 2 af mine havde en overgang en dum vane at finde en udvej i haven (som er hejnet inde) og det var jeg sur, ked af og pinlig over for jeg er den som selv klager over at der er andre hunde i min have.... men når jeg går tur med mine hunde er jeg så heldig at jeg har fundet en togbane som bare føre ligeud så man kan se lige så langt som øjet rækker (SOM IKKE BLIVER BRUGT OG DET ER JEG 100 % SIKKER PÅ) og går der ud af og når jeg er væk fra vejen er der marker og skov og der skipper jeg mine fri (vi har kun 1 hund med vær) men lige så snart jeg er ved at være i nærheden af byen/vejen så er det i snor igen (jeg har sat noget skrigende gult stof op så jeg kan se hvor jeg skal have dem i snor...

• #16   17. mar 2006 René - det ved jeg sgu ikke - jeg skal på arbejde, så har ikke tjekket. Men sker der EVER noget på Hollywood? *LoL*

• #17   17. mar 2006 Ha Ha, nej du ret. Er det ude i Taulov du arbejder?

• #18   17. mar 2006 den snor som kan trækkes ud og ind er ulovlige hvos man bruger dem kan man få en bøde det er rigtigt nok

• #19   17. mar 2006 René - nej det er i Erritsø, står piller i andre folks breve hele aftenen.

• #20   17. mar 2006 hvos=hvis

• #21   17. mar 2006 Ligger der ikke et stort nyt postcenter i Taulov?

• #22   17. mar 2006 Er Flexi-liner ulovlige? Hvorfor er det så lige man kan købe dem hos alle dyrhandlere? og hvorfor er det lige at 50% af de hunde ejere jeg møder har dem?
    Hvis de er ulovlige burde de ikke sælges og man burde oplyse om det i butikkerne - har aldrig hørt det før.
    Hvordan vil i så mene at man skal lufte hund? med en 1,5 meter læderline?

• #23   17. mar 2006 René - nej det er pakkecentret der ligger i taulov, vi har alle brevene i Erritsø - så hvis folk herinde ikke opfører sig ordentligt, så læser jeg bare deres post - æv bæv - hahahaha.

• #24   17. mar 2006 Du kan også købe dyt horn til bilen der er ulovlige, du kan købe pighalsbånd, der er ulovlige... de er ikke ulovlige at sælge, men de er ulovlige at bruge... men jeg bruger den da alligevel...

• #25   17. mar 2006 Vi siger ikke du ikke skal bruge den... bare at det er ulovligt...jeg bruger den også...

• #26   17. mar 2006 Nå okay:0). Så ryger du sgu i spjældet og du får en mega lang straf, fordi du også bruger flexiline, he he.

• #27   17. mar 2006 Vi bruger en 1,5 meter læderline herinde i byen, men i skoven og på stranden bruger jeg min 8 meter flexi - og det tror jeg nok lige jeg forsætter med. Det er da bestemt ikke en "gå tur mellem mange mennesker og hunde"-line - men ved ikke lige hvordan Zico skulle kunne få lov til at løbe rundt, hvis jeg ikke kan bruge flexien på eksempeltvis stranden - vælger at være lidt ulovlig så *snige*....

• #28   17. mar 2006 René - *LoL* - "jamen jeg har købt den i god tro hr. dommer".

• #29   17. mar 2006 nej jeg mener at man skal lufte sin hund uden snor..
    som jeg skarev i den tidliger tråd så syntes jeg ikke men gir sin hund et værdigt liv ved at lufte den i en snor tænk hvis du kun blev luftet 3 gange om dagen i en hunde snor dammm tænker jeg bare sikke et lorte liv at have...

men jeg gir jeg 100% ret i at det er skod og meget irreterende at møde hunde som fare forviret rundt og ikke kan kaldes til sin ejer og det burte heller ikke foregå...

i mine øjne er det en EJERS pligt at træne og arb med sin hund når man har valgt at anskaffe sig en
    jeg syntes det er de folk som ikke gider at bruge sin tid på sin hund som den fortjener det er en værs pligt at træne lydighed med sin hund så den kan går rundt og nyde sin "frihed" og snuse lidt her og der
    jeg syntes det nærmest er dyreplageri at kun lufte sin hund i en snor 3 gange om dagen det var helt sikkert ikke et liv jeg ville leve ja der kan man sku sige sikket et hunde liv øv øv ...
    min mening og den er der sikkert mange af jer som er helt uenige i ...

• #30   17. mar 2006 jeg bruger kun de 1,5 m liner men jeg slipper dem jo så fri.... så der er ingen der er fuldkommen.... men vi kan godt blive enig om at det er trælst at de er det

• #31   17. mar 2006 Ja, Didder er sikkert meget bange :o)

• #32   17. mar 2006 Go arbejdslyst:0)

• #33   17. mar 2006 CE - Hahahaha - ja det bliver ihvertfald ikke i en flexi-line.

• #34   17. mar 2006 nej det bliver en af dem på 0,5m

• #35   17. mar 2006 Martin - nu er verden jo bare ikke sådan at alle hunde kan gå løse og samtidig være lydige - Jeg kan godt have Zico løs hvis han er helt tæt på mig, kan jeg kalde ham til mig, men jeg kan ikke kalde ham ind på lang afstand, derfor bruger jeg flexi-linen.
    Nu er vores historie sådan, at jeg fik Zico da han var 5 år gammel, og da kunne han knap nok gå i snor, han havde været vant til at gå i en have det meste af tiden - efter meget træning kan han nu gå godt i snor og jeg kan kalde ham ind over få meter, men ikke mere end det, nu er han 8 år.
    Derfor kommer han aldrig til at gå løst, jeg stoler ikke på at jeg kan få fat i ham. Derfor mener jeg at andre også godt må bruge hovedet, og få deres hunde i snor hvis de ikke kan kalde dem ind smiley

• #36   17. mar 2006 CE - NEEEEJ ikke asparges!!!!! - jeg har lige lavet en lovlig line, der er fakisk ingen - nu går jeg bare rundt med hånden i Zico's halsbånd - *LoL*

• #37   17. mar 2006 René - Tak smiley

• #38   17. mar 2006 Martin - men vil da sige at hvis alle hunde var tip-top opdragede i lydighed og alle ejere var bund-ansvarlige, så ville det være en dejlig verden - det ville da være ideelt - også for hundene - men sådan bliver det næppe nogensinde smiley

• #39   17. mar 2006 Hader folk der ikke har styr over deres hunde og så slipper dem løs, har haft mange episoder med mine hunde, og det også med nogen som ikke har haft ret gode slutninger hver gang, især Anastacia har det ikke så godt med andre hunde når de kommer løbende hen i hovdet af hende, spiller de så op bliver hun sku tosset, og desværre har det endt i nogen trælse dyrlæge regninger.... Vil sige mine hunde render aldrig fri på offenlige områder, de er kun uden snor i haven, på speciael hundelufte områder, hvor jeg har overblik over et stort område..
    Jeg har valgt en race som ikke ligger på top 10 listen over glæde ved andre hunde*GG* og så holder jeg sgu snoren på... Bare der var andre som tænkte ligeså ange deres hunde ligemeget race...

Hygge og god weekend

Christine

• #40   17. mar 2006 C og S - dejlig fornuftig holdning - for det er jo ikke kun ens egen hund der er i farezonen - en løs hund som løber hen til en fremmed hund i snor, kan også blive bidt.
    Dejligt at høre at mange deler min holdning - var ellers lige ved at blive nervøs efter alle mine ufrivillige møder med de ulydige basser smiley

• #41   17. mar 2006 jeg kom til at tænke på det kunne have været sjovt hvis man den løse hunds ejer siger "den gør ikke noget" imens den spurter hend imod en så råbe tilbare "jamen det gør min!!"

• #42   18. mar 2006 Monica - hahaha! JA det vil jeg fandeme prøve næste gang - fed kommentar!

• #43   18. mar 2006 ja jeg kunne heller ikke lade vær med at skrive det så kunne det være at hun havde lidt mere travelt end det du skrev at hun havde....

• #44   18. mar 2006 jeg vil lige høre om jeg må spørge hvor i østjylland du bor bor nemlig selv der...

• #45   18. mar 2006 Jeg har begge mine hunde i flex line herhjemme om aften på nat turen hvor der ikke er andre ude er de dog løse på skift. Men er vi i skoven eller på stranden er de begge uden snor og Fluffy forlader sjældet min side og går højst et par meter væk for at komme tilbage hver minut for at sige hun stadig er her.. Gizmo han strejfer en del i skoven og på stranden men løber ikke længere væk end jeg kan se ham, han er så den største kylling med store hunde så der kommer han tilbage og er ved mig er det små hunde løber han altså hen til dem, men nu har jeg heller aldrig været nogen af stederne og mødt nogen der gik med deres hund i snor!!! Mine er måske ikke perfekte til at høre efter men jeg vil hellere tage chancen end at holde dem i snor altid for hvis de ikke har været ude og løbe løs 1 gang om dagen er de krop umulige af energi om aften.. og det mener jeg ikke jeg kan byde dem.

• #46   18. mar 2006 og du vil så gerne tage chancen hvis Gizmo løber hend til en der ikke kan tåle ham og går lige i struben??

Kommentér på:
Løse Hunde

Annonce