{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

FCI stamtavle {{forumTopicSubject}}

Hejsa... jeg har i sin tid købt to hunde i Bulgarien. Nu er jeg kommet i den lykkelige situation at de er blevet forældre. jeg købte dem med en såkaldt FCI stamtavle men dansk kennelklub siger at det nok bare er en hvalperegistering. papiret er stemplet og indeholder information om forældrene. jeg ville nu gerne have deres hvalpe godkendt, altsa kunne sælge dem med en stamtavle, men hvordan bærer jeg mig ad... please help me

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FCI stamtavle
  • #1   18. okt 2009 Har du ikke fået dem overført til DKK??

Hvilken race??

Er de avlsgodkendt efter DKK`s anvisninger??

Hvornår er de født??

Har du talt med DKK??

• #2   18. okt 2009 Jeg har svært ved at se at du kan få stamtavle på hvalpene.
    Hvis det er en dkk-tavle du ønsker skal forældredyrene jo være overført til dkk og avlsgodkendt først.
    Om du via deb bulgarske klub kan få tavle ved jeg ikke... men jeg tvivler.

• #3   18. okt 2009 Dvs. Dkk har set dine papire og vurderet det ikke er en stamtavle eller?

Men løbet er kørt - begge forældrehunde skal være stambogsført/overført i/til Dkk og være avlsgodkendte inden parring.

• #5   18. okt 2009 For DKK: Forældrene skal være overført og avlsgodkendt i henhold til de racebestemte avlsrestriktioner. Så er det bare om at indsende tavlereg på hvalpene inden de fylder 3 uger.

Den bulgarske klub tror jeg ikke er til hjælp - jeg mener nemlig at FCI har en regel om at hunde skal registreres i den FCI klub der er tilknyttet ejerens bopæl (land).

Men prøv at ringe til DKK og se om de kan hjælpe. Man ved jo aldrig

• #7   18. okt 2009 Vi har 3 mopser fra Polen. For at få dine hunde registreret i DKK skal de have en eksportstamtavle. Eksportstamtavlen skal du have opdrætteren til at bede sin stambogførende klub om at lave. Det koster vist nok en lille smule. Held og lykke med det;.)

• #8   18. okt 2009 Uanset om tavlerne så skal være overførte eller ej, så er hundene jo stadig ikke avlsgodkendte, og dermed kan der ikke laves tavle på hvalpene.

Kommentér på:
FCI stamtavle

Annonce