3.008 visninger
|
Oprettet:
Sy selv hundedækken {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne sy et dækken til min hund der bare skal bruges i bilen.. Hun er jo en halvstor hund - har dog ikke målt hende andet end i højden.
Men sådan i mit hoved forsøger jeg at regne ud hvor meget stof der skal købes ind?
Mest fordi jeg kan nå at køre derud efter arbejde, købe materialer ind og sy i weekenden.
Nogen der har syet dækken/frakke til stor labrador, der kan fortælle mig hvor meget de fik brugt??
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 98
mit forslag er at du måler længden på din hund, fra midt på bringen og der hvor det skal gå til mod halen...
Derefter måler du højden fra nakken og ned af forbenet til den ønskede længde...
Tror at du sikkert kan ha to x brede (nakke og ned) på breden af stoffet og så det første mål er så den længde du skal ha´ HUSK sømmerum...
God fornøjelse
Dorthe
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Men jeg tager ud og køber 150x150mm fleece og termo stof til det i dag. Det er i hvert fald rigeligt! Og skråbånd til kanten.
Så er det bare med, om jeg skal bruge store tryk knapper til at lukke med foran og under/på siden af hunden (afhængig af hvad lukning jeg bestemmer mig for.)
Eller spænder.
Velcro gider jeg ikke!
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 98
Det er et nylon bånd man kan sy på og det er stærkere end stoffet, det kan du også bruge til bugen...
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=1198
Sy selv hundedækken