{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Luftning af fordom. {{forumTopicSubject}}

Jeg har for en gang skyld købt ekstrabladet, og ser så et billede af den dræbte muskelhund og dens ejer. Tænker at der sikkert havde været gang i debatten her inde, men fandt ikke noget sådan lige.
Så kommer min fordom, jeg ville være mere end nervøs hvis der flyttede sådan en type med 2 af disse hund ind på min vej......
Og så skulle han iflg. min læsning af ekstrabladet, komme med klare hentydninger til den hævn han og hans VENNER, nu skulle igang med------Kors i skuret...
Og for det ikke skal være løgn, fik jeg at visde af en kollega, at en sådan typé var flyttet ind ved siden af en af mine hvalpekøbere, han var forsynet med en muskelhundsehvalp og en der til hørende pisk, som flittigt brugte i sin opdragelse af hvalpen, Mon en sådan en følger med ved køb af hvalp???? og folk turde i,kke sige noget til ham af frygt for han represalier.
Jeg prøver virkelig af finde en form for medfølelse med ham på billedet, men den eneste medfølelse som jeg kan finde, er for den stakkels hund som nu har fred, og så den lille hund som blev overfaldet----


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luftning af fordom.
  • #1   14. okt 2009 UH, den har været vendt herinde mange gange... Prøv at bladre nogle sider baglæns.

    Men hund og pisk - hvor bliver det dyre-politi af?

    Tsk tsk


  • #2   14. okt 2009 Snow: Uha, du kan tro der har været gang i debatten... ;o) Og bølgerne har gået højt...

    Hvordan historien hænger sammen, synes jeg er umuligt, at finde hoved og hale i. Der er mange forskellige udlægninger og tilsyneladende også nogle herinde, som har en ven eller vens ven, som har set det ske...

    Så selve den historie vælger jeg, at forholde mig neutral til. Er hunden stukket under angrebet er det, mine øjne ok. Er hunden stukket efter angrebet er det, i mine øjne, bestemt ikke ok.

    Men jeg priser mig da bestemt lykkelig for, at leve i en lille by, hvor der endnu ikke findes den slags "hunde-ejere"....


  • #3   14. okt 2009 Tja, der er ihvertfald ingen tvivl om, at det der skete aldrig skulle kunne finde sted. Aflivningen af hunden er en helt anden snak!

    Det eneste jeg bliver (endnu mere) sikker på er, at jeg er nødt til at være absolut super-forbillede med min muskel-hund. Der hvor jeg ville forlange 100 % af andre hunde, forlanger jeg nu 110 % af ham vi har nu. Alene for at andre mennesker skal se at der findes muskelhunde som er dejlige dyr, og som ejerne har styr på...

    Han har ikke angrebet nogen og går altid med halen højt når vi er ude (altid i snor med mindre vi er voldsomt langt væk fra alle mennesker og hunde, og i område hvor jeg kan spotte andre før han ser dem, og kalde ham til mig) - alligevel ser jeg ofte at folk skifter fortov. Nægter at lade deres børn hilse på ham (selvom mine egne tre går lige ved siden af ham) osv osv - so be it! Deres tab, ikke mit! Men så absolut racens tab!

    Sådan er det desværre bare, så os der ikke har muskelhunde som potensforlængere, må sørge for at være gode ambassadører...

    Kh Line, med Sheik der ser disney-channel på gulvet sammen med ungerne og naboens labrador lige nu - sååå hyggeligt!


  • #4   14. okt 2009 Ja jeg kan forestille mig at bølgerne har gået højt, for mit blod kom da i kog af at læse artiklen, godt der ikke bor sådan en type på min vej-----
    Jeg vuil ringe til min hvalpekøber, jeg frygter da lidt for hvordan det vil gå med min avl som også er en hanhund------De som har set manden psike sin muskelhundehvalp har ikke turde sige noget, og har nu valgt at gå en anden vej når de lufter deres hunde----De er skamfulde over at de ikke har grebet ind, fo det var frygteligt at se og høre på, men de er bange for ham----Og så skal fantasien ikke sætte grænser for hvordan en sådan muskelhundehvalp bliver som voksen ----Kan så kun håbe på at det er ejeren selv som den bider---


  • #5   14. okt 2009 På mig vieker ejeren utroligt usympatisk, og ja jeg vil nødig have ham som nabo. Men jeg kender dog ikke personen men kun fra tv og nettet.


  • #6   14. okt 2009 hold kæft hvor er i gode til at dømme manden uden at kende ham

  • #7   14. okt 2009 Per:
    Ja... og trådens navn er jo også: Luftning af fordom...

    Jeg har akkurat samme fordom og ville heller ikke ret gerne have denne "type" som nabo..


  • #8   14. okt 2009 Jeg har også kun set ham i fjernsynet og læst hans Facebook indlæg, sorry man ham bruder jeg mig heller ikke om.

    Den måde han optrødte på TV og talte til sin hund, fik mig straks til at tænke at det var spil for galleriet.



  • #9   14. okt 2009 beskriv lige denne "type"

  • #10   14. okt 2009 Per:
    Hvis det var til mig så... Næh, det har jeg ikke lyst til. Gider ikke i diskutere hvad jeg benævner "type"...


  • #11   14. okt 2009 må sku ærlig indrømme bryder mig heller ikke om jeres typer, folk der dømmer en mand uden at kende ham, og modsat jer tør jeg godt uddybe det

  • #13   14. okt 2009 De dårlige typer med kamp eller forkert trænet muskelhund, har ifølge mine fordomme disse karekteristika:

    -Mand 20 - 28 år.
    -Svagt begavet, ingen boglig uddanelse.
    -Hvis det er en dansker, er han tatoveret. Gerne op på halsen.
    -Hvis det er en 2ger er han uden arbejde. kriminalitet tæller ikke som -arbejde..
    -Kunne aldrig drømme at gå til hundetræning. Der bliver alligevel ikke -undervist i det som hunden skal bruges til.
    -Slår sin hund hvis den ikke makker ret.
    -Har imiteret lædersofa.
    -Sofabord i granit/marmor eller i bøgelaminat.
    -Bilen er for danskeren en Mazda 626 eller en Golf eller Ford mondeo.
    -Bilen er for en 2ger... ja gæt selv.
    -Danskeren har en forkærlighed for gummisko og joggingbukser.
    -Går til styrketræning.
    -Tv og andet kunne sagtens være hælervare.
    -Går gerne med tykke halskæder.
    -Synes deres lortehund ser rigtig rå ud med et nittehalsbånd.


  • #14   14. okt 2009 Ung mand (tror jeg) med meninger:-(((( -

    http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=119445348707


  • #15   14. okt 2009 hold kæft keld simon det er ikke intelligens du døjer med, nærmere mangel på..
    ja jeg er 29 år
    svagt begavet næppe iq 136 vvs udannelse
    bor i hus
    går til hundetræning hver uge plus det jeg selv træner
    slår ikke mine hunde
    har sikkert finere lædersofaer end dig
    har et sofabord i mamor ja men det e ikke billig
    bil audi a4 2.0 tdi stc 2007- har også en kawasaki zx10r fra 2008
    ja elsker gumminsko er gode at gå i
    ja styrketræner, kunne være du skulle prøve det også man får det så godt med sig selv
    alle mine ting er ærlige og betalte.
    og ja synes faktisk ikke et nitte halsbånd er grimt...
    så ja vi må jo allesammen være retarderede tumper der ikke har styr på sit liv hvis man ejer en muskelhund.
    til gengæld er min fordom om jeres med jeres tæppetissere og skødehunde i er typer der blev moppede i skolen og ingen venner havde og stadig ikke har, nok derfor i har en klappekage hund idag i hele tiden kan sidde med på skødet og mindes jeres tomme liv


  • #16   14. okt 2009 og maria folt du kan sidde og mobbe en der åbenbart er ordblind, stort af dig viser virkelig hvor voksen du er

  • #17   14. okt 2009 jeg hader folk og deres fordomme derfor skriver jeg som jeg gør lær folk olg tingene at kende inden man dømmer, det er der ingen der tager skade af
    kunne jo vær de fik fik et andet syn for sagen


  • #18   14. okt 2009 maria hvis hun er på din alder og hun ikke kan stave er der jo et eller andet galt.
    sådan her er der jo ikke nogle unge der sdkriver hvis der ikke er et eller andet galt..
    'jeg skriver til diqh, så qir duh ehk & hjælpp miigh? trod duh vil hjælpp miig me min problemer!''



  • #19   14. okt 2009 jo en åbenbart som kom til for 10 min siden den står længere oppe...

  • #20   14. okt 2009 Per J.

    Tillykke med din flotte IQ.

    Hvis du nu brugte den til at læse hvad jeg skrev, havde du ikke behøvet at gå til personlig angreb på mig.

    Her er min indledning:
    De DÅRLIGE typer med kamp eller forkert trænet muskelhund, har ifølge mine fordomme disse karekteristika:

    Med dit fantastiske CV, hører du jo nok ikke ind under den gruppe.

    I øvrigt skulle du prøve en A4 Avant 2,0 TDI fra 2009. Vi er rigtig glad for vores smiley




  • #21   14. okt 2009 bliver det måske også næste gang, men brokker mig ikke, den spiser ikke brød, er jo betalt, hva med din???
    og grunden til jeg går til angreb er fordi jeg hader fordømmende folk som dig...
    maria fortsætter bare i samme spor som jer....


  • #22   14. okt 2009 hvorfor overhovdet have fordomme hvad godt er der ved det??

  • #25   15. okt 2009 Søren *JA til mundkurv - JA til ansvar* Antimafia*
    Det tror jeg ikke jeg mangler. Jeg kører også kawasaki...

    Fordomme har alle mennesker om mangt og meget. Jeg formoder det er et menneskeligt træk at, lave en grovopdeling og sætte tingene i båse/kasser. Det er vel en måde at katagorisere den verden man lever i, som så kan lette genkendelsen for det man møder.
    Hvem kan sige sig fri for ikke at have en grov skitse i hovedet af, kvinder, mænd, motorcyklister, udlændinge, dem der stemmer DF eller SF eller for den sags skyld, dem med kamphunde?


  • #26   15. okt 2009 elen@
    lige præcis, men hvad skulle den slags snævertsynede mennesker, der har et liv uden indhold, så lave hvis de ikke kunne sidde at dømme folk uden at kende dem.
    men lad os hellere dømme end at lære at kende ik


  • #27   15. okt 2009 Per J.
    Du er sgu da en klaphat.
    Du har igennem hele denne tråd kæftet om hvor meget du hader folk med fordomme.
    Men når du påstår at folk som du tilfældigvis ikke er enige med, ikke har noget indhold i tilværelsen, eller har klappekagehunde etc. er du ligeså fuld af fordomme som dem du åbenbart hader.

    Så du er det bedste bevis for en intolerant højtråbende klaphat, der ikke evner at se nuanceret på tingene.


  • #28   15. okt 2009 keld vågn lige op til virkeligheden.
    det er jo fakta hvis man er så fordømmende man ikke har andet at lave end at sidde og dømme folk uden at kende dem så mangler man da indhold i sit liv ik???
    og hvis du lægger mærke til min fordom kom den sjovt nok først efter sådanne geniale mennesker som dig havde luftet dine, underligt ik???
    så hvem er i virkeligheden en klaphat her, gir dig en hint starter med k


  • #29   15. okt 2009 nu var det muskelhundeejer typen og ikke præcis den decideret mand der var fordomme om, så hvad blander du det ind for

  • #30   15. okt 2009 Og nu har jeg altså en veninde der allerede HAR haft problemer med denne mand, så dette undre mig ikke, at han endnu engang har lavet rod i den.....
    det har da ikke en skid at gøre med fordom det en fordom er at dømme noge/nogett uden at kende til det/den,
    lyder jo åbenbart som du gør det så nej det er ikke en fordom



  • #31   15. okt 2009 hovsa der ramte jeg da vist plet, og nu har jeg jo også set dine indlæg så du har vist ikke noget at lade nogen høre for

  • #32   15. okt 2009 tvivler jeg sku på, plejer nu nok at sige hvad jeg mener modsat andre folk, så nej jeg har ikke problemer med in destængt vrede det kommer fint ud når der er behov for det

  • #33   15. okt 2009 Og Chine har jo så lige godtgjort at den omtalte mand, som tråden egentligt handlede om, lever rigtigt godt op til de fordomme,( som tråden også handler om, ) mange os har...*S*



  • #34   15. okt 2009 Per:
    Efter at have været inde og kigge din profil må jeg da også tilføje at du lever fint op til mine fordomme: VIDSTE bare at du kørte på en "ris-koger"!!..


  • #35   15. okt 2009 igen hvordan kan det være indestængt så, kan jo umulig være indestængt hvis vrden kommer ud når man er sur.
    og tro hvad du vil om jeg mig,er sku egentlig ligeglad hvad et fordomsfuld kvindemenneske som dig mener om mig,


  • #36   15. okt 2009 Med risiko for hjertestop og hjerneblødninger så udtaler jeg mig alligevel.

    Fordomme kommer af uvidenhed - og jeg er stadig overbevist om at folk skal kigge i den anden ende af hundesnoren.
    Så ja man angriber diverse ejer typer og det forstår jeg faktisk godt!

    Jeg tror rigtig mange mennekser har mødt en af de typer - ingen regel uden undtagelse. Men for fanden hvor er jeg ked af at se en person som dig Per som sidder og giver folk grund til at fastholde deres fordomme. Du gavner bestemt ikke din race


  • #37   15. okt 2009 Hvordan mon Per forestiller sig at vi skulle komme til at kende "ham" bedre inden vi udtaler os?

    Mon han har lyst til at invitere HG hjem til en kop mokka....så kan vi nok bedre udtale os. Og så kunne vi lige ved samme lejlighed besøge hans naboer og høre DERES mening.


  • #38   15. okt 2009 ville sku hellere mine arme krympede og min røv begyndte at klø end af have besøg af sådan en flok fordumsfulde kvindemennersker.

    heidi med to mutter.
    efterhånden er det sådan for os muskelhunde ejere at vi ikke kan sige en lyd uden vi skader vores race med mindre vi gør alle andre ret men sådan fungere det altså ikke i min verden


  • #39   15. okt 2009 fordomsfuld kvindemenneske er jo ikke en fordom du har jo bevist du har fordomme ik chine, det er ik så svært du kan vel selv læse hvad du har skrevet

  • #40   15. okt 2009 Peter Lundin skulle vist også være et sødt og varmt menneske.

    Man skal bare kende ham personligt for at vide det ;O)


  • #41   15. okt 2009 .
    Jeg bryder mig ikke om principper, jeg foretrækker fordomme for det er mere underholdende at betragte en andens navle end sin egen


  • #43   18. okt 2009 Har ikke rigtig fuldt med i hele denne sag.....har været på fedet (ja har lige hygget lidt med matador *GG*) men mine fordomme.....tjaaa.....de passer sku meget godt med keld´s :o)

    Og hold da kæft den er morsom denne tråd :o)


Kommentér på:
Luftning af fordom.

Annonce