Bange for hunde i hundeskov {{forumTopicSubject}}
Nu har vi benyttet en lækker hundeskov i Løsning meget tit da der for det meste kommer rigtig mange hunde og balou er helt vild med at lege med de andre hunde, både store og små. Et par gange har vi mødt en hundeejer med 2 stk afrikanske løvehunde ( ved ikke hvad det rigtige navn på racen er men det er en meget smuk stor slank rød/brun hund med en hanekam på ryggen hvor pelsen går modsat af resten ) de 2 hunde har vist lidt agressiv adfærd overfor de store hunde der har været til stede. I lørdags tog vi så derud og rendte rundt og legede gemme med balou da der ikke var andre hunde, pludselig kommer de her 2 løvehunde så løbene ind på pladsen og balou løber hen til dem, han tror jo de vil lege MEN MEN MEN det ville de bestemt ikke så de går direkte til angreb på ham og få bidt ham en gang i låret og en gang på kinden inden at min mand med stemmens magt får dem til at løbe væk, inden de løber vælger den ene dog at vende sig hen mod ham og knurre af ham..... Det hele gik ret hurtigt men vi havde da nået at råbe af hele vores lunge mange gange og skulle mene det kunne høres helt ned i den anden ende af skoven men ejeren af hundene mente ikke det var noget hun skulle tjekke op på så hun kom aldrig derned hvor vi stod. Vi valgte derfor at finde hende og oplyse om hundenes agressive adfærd, men det kunne hun ikke lige forstå at de skulle have gjort.....
Heldigvis slap balou med forskrækkelsen og en anelse mistet pels så vi valgte at tage derud igår igen for at give ham en god oplevelse derude og det fik han da der kom et par med en super sød hund, de kunne så fortælle at præcis de 2 samme hunde havde også angrebet deres og de havde simpelthen sparket til den ene af dem for at få deres hund fri. De fortalte også at ejeren for det meste bare sad på en bænk inde i skov delen og læste en bog imens hendes hunde rendte rundt som de havde lyst til.
Kan man da ikke kræve at denne hundeejer ikke kommer i hundeskoven eller ihvertfald har sine hunde i snor når nu de ikke kan opføre sig som alle de andre hunde ? Hvis det skulle ske for os igen, venter jeg ikke på at de får skambidt balou inden jeg sparker eller slår dem.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Jeg er glad for at Balou slap med skrækken.
De hedder Rhodesian Ridgeback
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 201
Jeg kan godt forstå din reaktion, vi går selv i vores lokale hundeskov ved Silkeborg, og før i tiden havde vi en virkelig agrassiv Jack Russel, vi blev altid stående ved lågen så vi kunne holde øje med om der kom nogen, for så kunne vi med det samme sætte snor på Freja.
Vi har en enkelt gang hørt om et kamphunde angreb i "vores" hundeskov hvor en dame med et par labrador var i skoven og nogle ikke etniske danskere sendte deres kamphund ind til hende og hendes vovser, hun måtte også slå og sparke for at få den til af slippe, alt imens ejerne stod ved lågen og skreg af grin.
Jeg tror ikke du kan stoppe den slags uansvarlige mennesker, men du kunne evt tage en strøm-pistol og give dem en omgang hvis de kommer igen, ja ja ja jeg ved godt de er ulovlige, men jeg har en og jeg har også tænkt mig at bruge den hvis det kommer til det.(også selvom jeg ved at det ikke er hundens/hundenes skyld men ejerens, måske jeg skulle give ejeren en tur i stedet ggg) Og så må jeg jo tage straffen bagefter, men jeg vil gøre alt for at beskytte mine hunde.
Jeg føler med dig/jer og den lille vovse.
Bente
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 121
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 259
Hey.
Vi har i den hundeskov jeg benytter også haft nogen hunde med en meget dårlig opførelse og lige så deres ejer. Der skete flere voldsomme overfald på både hunde og kondi løber osv.
Nogen af dem det gik ud over kontaktede en af de nærmeste skov folk. Som så råde dem til at kontakte ploitiet. Da det var noget der gentagede gange havde været ret slemt. Endte det faktisk med at disse hunde.. Nok mest menneskrene fik et tilhold om at de ikke måtte komme i skoven. Kun hvis deres hunde var iført mundkurv og snor.
Skal hilse og sige at der vist ikke er mange der møder dem mere. Så måske det også her kunne være løsning. det er vel vær at prøve.
Held og lykke med projektet.
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 259
Der skulle jo stå politiet og menneskerne ... Puh det er jo mandag.
Selv om det ikke har været så slemme overfald endnu... Eller ? af disse to hunde. Er det jo dybt uansvarligt at lade de to hunde løbe rundt på den måde. Og en dag går det måske virkelig galt.
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 305
Vi tage ofte vores Ridgeback med i hundeskovene. Og han hygger sig sammen med de andre hunde. Nogle gange kan han godt være lidt hård ved andre han hunde hvis der er en tæve i løb. Men han har aldrig angrebet nogle. Og hvis min hund begynder at vise aggressiv adfærd over for andre hunde når vi ude i hundeskovene. Så bliver det sidste gang vi kommer der.
Synes det er sørgeligt at der er så mange hundeejere der er pisse ligeglade med hvad deres hunde render og laver.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
MEN..
Det er en afsides liggende skov, som man skal køre til.. Er der ingen biler på P-pladsen er der heller ingen i hundeskoven..
En af os står ved lågen og den anden går rundt med hundene..
Hvis der kommer nogen der vil benytte skoven beder jeg dem vente til vores hunde er ude igen.. Dvs. jeg ringer til manden, som tager hundene i snor og kommer ud i løbet af ca. 5 minutter afhængigt af hvor han og hundene er i skoven..
Vi vælger også tidspunkter hvor der er meget lille sansynlighed for at andre kommer derud..
Synes det fungerer godt.. Og har faktisk ikke oplevet at der kom andre end os.
jun 2006
jun 2006
Tusind tak til medierne for at skabe frygt blandt mennesker... Og virkelig tusind tak til uansvarlige / ligeglade hundeejere.. Smukt
mar 2005
mar 2005
Jeg må også indrømme at jeg aldrig oplevet aggressiv adfærd hos de ridgeback vi har mødt. Der har kun været tale om lidt voldsom leg eller de lige skulle finde ud af hvem der bestemte.
jun 2006
Jeg bærer ingen våben, men kender flere, der hårlak eller peberspray med i lommen pga. angst for angribende hunde
Jeg synes det er tragisk at mennesker føler sig pressede til at bære våben for at kunne færdes i offentligt rum.. Ikke fordi mennesker er vanvittige og utilregnelige.. For det er de så absolut..'
Men fordi man frygter for sin egen og hunds sikkerhed..Pga andre hunde. Det er virkelig sørgeligt
mar 2005
maj 2008
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
mar 2005
Lennart & Camilla: Jeg kender som sagt ikke de 2 hunde som du snakker om.
Men er glad for at jeres hund har det godt
jun 2006
Der er jo ikke tale om at spraye ting i øjnene på en hund man møder i hundeskoven, men en måde at forsvare sig eller sin hund mod et direkte angreb
jun 2006
maj 2008
jun 2006
mar 2005
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 597
jun 2006
Læs her
(link fjernet)
mar 2005
Standarden for denne kraftige hund blev fastlagtpå et opdrætter møde i Zimbabwe i 1922, hvor de bedste egenskaber hos fem eksisterende hunde blev kombineret.
Selvom hunden ofte bliver kaldt "løvehund", blev den aldrig brugt til at angribe løver direkte men lave skind-angreb på løver, i grupper af 4-6stk, og holde dem i skakt indtil jægerne nåede frem. Men ofte blev de også bruge som en almindelig støver: Sporede og jagede storvildt og gav hals indtil jægerne nåede frem.
jun 2006
bestemt ingen tvivl om at det kræver en modig og skarp hund at holde en løve i skak.. det er ikke for hvem som helst.
jun 2006
jun 2006
Og jeg ville ikke turde vente og se om Taco, der er en ret stærk hund, måske finder ud af det alligevel med den hund han er oppe at toppes med...
Tæver er tit de værste... En tæve vs tæve kamp kan udvikle sig ret alvorligt
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Så må man sg søge for at holde sine hunde væk fra mine, og jeg ville ikke tøve 1 sekund med at bruge den dertil har jeg mine hunde for kært.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 597
mar 2005
gitte h - Kennel **Pugface**DKK *: Ja selvfølge skal man have styr på sin hund. Men jeg synes stadig at brugen af ulovlige våben er at gå over stregen.
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Nu er hårlak ikke et ulovligt vågen, det svier som bare pokker, men er da heldigvis ikke livsfarligt. Jeg har ikke nogen af delene med, men første gang jeg oplever noget, der tilnærmelsesvis ligner overfald, så ville en hårlak blive fast inventar i min taske. Jeg går ind for troen på, at alle mennesker går i hundeskoven med "gode" hunde, og jeg har heldigvis ikke oplevet anden - endnu...
Men skulle min dejlige og gode schæfer lige pludselig gå til angreb - gud forbyde at jeg nogen siden kommer til at opleve det - så vil jeg da hellere have, at ejeren af den anden hund sprayer med hårlak mod min hund fremfor at slå, sparke eller ligefrem slå den ihjel... eller hvordan ser du på den sag, hvis din hund pludselig mister besindelsen?
maj 2008
mar 2005
Charlotte & Lars: Det kan godt være at hårlak ikke er så slemt. Men vil stadig blive gal hvis det blev brugt mod min hund. Men hvis min hund virkelig opførte sig så aggressivt at det bliver nødvendigt at bruge magt eller kemikalier så ville jeg nok også føle at det var min skyld efter som jeg som hundeejer har et ansvar over for min hund og dens omgivelser. Hvis hvis man kan skille hundene ad ved at råbe af dem så mener jeg ikke at situationen er så voldsom. Jeg ville aldrig starte med at brug magt.
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Har selv mødt de omtalte RR, tror at det er omkring et års tid siden at jeg mødte dem første gang. De første mange gange jeg mødte dem synes jeg at det var 2 skønne hunde og Sitta ELSKEDE at lege med dem. Det var ingen dominans at se når der kom andre hanhunde osv. Men de sidste par måneder eller måske lidt mere er det virkelig gået ned af bakke for dem.
Ejeren sidder gerne ved søen og læser i en bog, og så render hundene rundt og laver ballade som det passer dem.
Sidst jeg mødte dem havde jeg mine forældres Boxer Charlie med, og han kunne ikke engang gå forbi den mørke af hundene uden at den stod og brummede af den og blottede tænder.
Jeg valgte at puste mig op (så godt som en pige på 150 cm nu kan ;O)) og gå i mellem hundene når den mørke RR begyndte at spille for meget op til Charlie, og til at starte med kunne jeg holde ham væk med mit kropssprog og stemme, men efter en halvtimes tid (hvor ejeren stadig ikke var kommet ned på pladsen for at se hvad hendes hunde lavede) begyndte den mørke RR at gø og brumme af mig når jeg gik hen mod den. Må indrømme at jeg ikke følte mig tryk i situationen, men nægtede at bakke væk fra den.
Efter hele 45 min kommer ejeren så ned og spørger smilende om hundene havde opført sig pænt? Måtte ærligt svare at det desværre kun var den ene af dem som IKKE havde lavet ballade.
Næste gang jeg møder dem tøver jeg ikke er sekund med at fortælle hende min ærlige mening om at hun bare sider og læser mens vi andre står og har store problemer med hendes hund!
Men som andre har sagt så kan man nok desværre ikke forbyde dem at komme i skoven, men det kan da være at man kan få snakket noget fornuft i hovedet af ejerene og få dem til at forstå at den mørke af hundene altså har et stort problem og at der er mange der er utrykke ved den.
maj 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Sørg for at hun informeres om dette og følger denne henstilling eller er politiet da det oplagte næste skridt.
Jo mere hundende bare for lov at spæne rundt for sig selv jo mere territorielle og beskyttende kan de blive og en dag går det galt ...
Tina: Herude bruger vi hundeskoven med respekt for hinanden. Selvf. må hunde der ikke kan med andre også bruge skoven. Så skal der bare stå en ved lågen og gøre os andre opmærksomme på at vente til de er færdige :o)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
De skal slet ikke angribe og ejeren må tage sig sammen. Hundene skal ikke rende rundt og være territorielle over en offentlig hundeskov mens ejeren fralægger sig sit ansvar ... Hun misbruger hundeskoven.
Min hund vil da heller ikke angribe et menneske umiddelbart MEN hvis et menneske truer mig er det for min hund underordnet at dette er et menneske, en trussel er en trussel ...
Og det også selvom hun ikke er trænet i den retning
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
I vores hundeskov blev der på et tidspunkt sat en seddel op på alle tre indgange med advarsel til en bestemt hundeejer (de blev selvfølgelig fjernet igen) måske af ejeren. Men nogle temmelige ihærdige mennesker satte dem trofast op igen igen igen. Det fik en ende med problemerne, måske fordi det blev lige pinligt nok for ejeren.
Politien skal faktisk også tage sig af det, men det kræver at de er der når problemet ér der og det er ikke så nemt.
Men prøv at det , ingen hundeejer bryder sig op at blive "hængt op".. Håber I får løst problemet. Pøj pøj.
Bange for hunde i hundeskov