{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Dominans? {{forumTopicSubject}}

Zanto er ved at drive os til vanvid herhjemme..
Og jeg synes det bliver værre og værre jo ældre han bliver..

Han har altid kunne finde på at lette ben indendørs, fx. op af en karm i ny og næ, men nu er det næsten dagligt..
Han letter ben op af alt næsten, sofaen, sofapuderne, spisestolene, sengebenene, og hundekurvene!

Han ved det udemærket godt, for når jeg siger "hvad er det" så går han.. Så forkert - det ved han at det er.

Jeg synes ikke han er sådan en overforkælet hund, han er fint opdraget og ved udemærket godt hvad der er forkert..

Men jeg vasker og tørre, sprøjter osv osv, for at få ham til at stoppe med det tisseri.. Og jeg synes efterhånden den eneste mulighed der er tilbage, er kastration, hvilket jeg egentlig helst vil undgå..

Jeg har også overvejet at give ham tissebælte på indenfor, men synes alligevel - at det ikke burde være nødvendigt..

Har i nogle gode råd, og ideer til, hvordan vi stopper hans tisseri.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dominans?
  • #1   9. okt 2009 Vasker du i Rodalon der hvor han har tisset? Rodalon er en af de enste produkter der fjerner lugten helt og aldeles (Så hunden heller ikke kan lugte det). Jeg tror din hund markere allevegne fordi den kan lugte den har gjordt det før.

• #2   9. okt 2009 Du skal tage den lige i det øjeblik hvor den gør det, det er også et spørgsmå om konsenkvent fra din side.

Du fortæller at den gør det næsten daglig, så skal du simpelhen tage fat om problemet, og så ud at lufte den lige efter den har gjordt det, så den lærer at det er uden for det forgår.

Når du ser den gør det, råber du FØJ, og det tager hunden ikke skade af, og så er det på med linen, og ud at gå.

Det kan også være at du bliver nød til at starte forfra med renlighed, så hver gang hunden har sovet eller spist, så er det ud, måske også om natten.

• #4   9. okt 2009 Han er 3 år, og han ved udemærket at det foregår udenfor at man tisser smiley Men det er også dråber der kommer og ikke store søer..
    Rodalon bruger jeg, samt jeg har sådan noget "urine off" fra Thule..

Det er svært at tage ham i det, da det mest foregår når vi ikke er hjemme har jeg fundet ud af..

• #5   9. okt 2009 Lone..
    Om det er dråber eller ej, så stop det lige med det samme..

• #6   9. okt 2009 Jeg tvivler på dette handler om renlighed -nok nærmere om markering. Så at han ved at man skal tisse ude, har ikke meget med sagen at gøre.
    Hvis han gjorde det fordi han skulle tisse og ikke kunne holde sig, var sagen jo en anden.

Det er noget mange hanhunde lige skal "afprøve" på et tidspunkt, men her gælder det så, som andre osse siger, om at tage ham i akten og få ham UD med det samme.
    Det er ikke sådan at du skal slå, råbe eller skrige, men du skal meget bestemt HVER ENESTE GANG han gør det, have fat i ham og smidt ham ud, og gerne med en mine så han slet ikke er i tvivl om at det ikke er i orden.

Hvis problemet er at du ikke opdager det før senere, så må du en periode have en snor på ham e.l. sådan at du er 100% sikker på at ytage ham i det HVER gang han gør det.

AT han går når du siger "hvad er det" har intet at gøre med at han ved han har gjort noget forkert. Du siger jo både med kropssprog og stemme at du ikke er tilfreds med ham -ville du ikke selv gå hvis det var dig?
    Han aner næppe hvad det er han får skæld ud for.

• #7   9. okt 2009 Hvis det er når han er alene, hvad mener du så du får ud af at skælde ud (du skriver han går når du siger "hvad er det") når du kommer hjem? Han aner jo ikke hvad du skælder ud over.

Har du prøvet at have ham kun i et rum når han er alene. Man kunne jo med fordel bruge et rum med et gulv der er nemt at vaske (f.eks. køkkenet hvor der ofte er linoleum eller fliser)

Kommentér på:
Dominans?

Annonce