{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

hvis barnet får allergi {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg er begyndt at snakke om at prøve at få et barn engang næste år om alt går vel.. Desværre har vi en del allergi i familien, især overfor hunde.. Som lille havde jeg selv allergi, men voksede fra det...
Kæresten spurgte så hvad jeg ville gøre hvis babyen nu fik allergi, og jeg sagde bare at det ville jeg overhovedet ikke tage stilling til nu, og at unersøgelser viste at hvis hunden var i hjemmet før barnet, så var chancen for udvikling af allergi mindre.. og jeg håber da ved gud og grød ikke jeg får et allergisk barn, for hvad hulan gør man så? Mine forældre aflivede deres hund da jeg fik allergi... Men jeg vil ikke af med joey, han er jo også mit "barn"..
Er der nogle hvis spædbarn/barn har udviklet allergi som kan fortælle lidt om, om man kan beholde hunden osv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvis barnet får allergi
  • #1   8. okt 2009 Det er mest børn som ikke opvokser med dyr, som bliver ramt af allergi. Som spæd opbygges en tolerence mod feks pels og hår.

• #2   8. okt 2009 MIn mand har alleri overfor hunde (værst er katte) så vi var også urolige for om vores datter skulle arve det. indtil nu har der ikke været noget.. men ja skulle det dukke op en dag så ved jeg ved gud heller ikke hvad vi gør smiley Jeg forsøger at tage mine forholdsregler ved daglig støvsugning og udluftning

• #3   8. okt 2009 Man kan vaccinere jævnligt mod hundeallergi.

• #4   8. okt 2009 Jeg er blevet vaccineret mod græs, birk og husstøvmide allergi og jeg har fået at vide at man IKKE kan vaccinere mod hunde og heste allergi....

Jeg frygter det så meget - jeg ved simplethen ikke hvad man gør, for ja mine hunde er også mine børn.
    Så jeg håber at man kan forebygge det, netop ved at barnet vokser op med hund...

Mange læger er bare ret bastante - får barnet en eller anden form for allergi, som ikke nødvendigvis har noget med hunde at gøre, så skal man i følge lægerne, alligevel skille sig af med hundene : (

Det er mit værste mareridt : (

• #5   8. okt 2009 Jeg var panisk angst for at mit første barn skulle udvikle allergi !!!
    Min bror og min far har galoperende pollen og dyreallergi..

Min indtil videre har mine børn ikke noget der minder om allergi.

FIK de allergi så var det børnene først.
    Ville ikke sige "aaarh jeg doper bare mine børn alt hvad den kan ta' med allergimedicin så jeg kan beholde mine dyr" (Ikke at jeg siger at du gør det)
    Dyrene måtte andre steder hen !

Jeg ville være fuldstændig knust for kan ikke forstille mig et liv uden mine dyr omkring mig, men mine børns sundhed og sikkerhed vil ALTID komme i første række, også selvom at dyrene var her først. De ér trods alt ikke mennesker.

• #6   8. okt 2009 der fås også et produkt der hedder pet glans eller sådan noget... min veninde har slem allergi overfor katte og alligevel har hun 4 katte inde og mærker det slet ikke... hendes mand skal blot tvære det produkt ud i pelsen på katten en gang om ugen men kommer hun herud til mine katte går det helt galt så det må virkelig virke

• Karina B
    Karina B Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #7   1. okt 2016 Vi ønsker os bare så meget en hund. Men min ene datter er allergisk over for kat og hund. Pet glans ville være vejen frem her. Det skal jeg da lige læse en del om. smiley

• #10   2. okt 2016 Når man får børn, er det altid et sats.
    Du aner ikke hvordan de kommer ud. De kan komme ud med 'fejl og mangler' ligesom hunde, og de kan have særlige problematikker, allergi eller karaktertræk, der gør, at livet med hund ikke er foreneligt.

Allergi er dels arveligt, dels miljøfremkaldt.
    Til en vis grænse kan det forebygges med den rette dosis dyr og skidt under rugetiden i maven og spædbarnsperioden efterfølgende.

Jeg har altid sagt, at børnene måtte flytte hvis de fik allergi - men det er naturligvis kun gas og et udtryk for hvor svær en situation det ville være! For de dleste herinde er dyrene jo næsten samme status som børnene.
    Jeg synes grænsen for medicinering af børn er meget fin. De skulle ikke højmedicineres eller stikkes pga mit behov for hund. Men hvis det kunne klares med allermildeste form for medicin, så skal jeg ikke udelukke at jeg ville overveje det. Men børnenes behov kommer altså først. Hundene kan bo et andet sted - det kan børnene ikke smiley
    Mine hunde ville kunne bo udenfor, hvis nogen her fik allergi, men sådan en mulighed har alle jo ikke. Det er da ikke optimalt, men de ville kunne trives med det. De har hinanden og er ret aktive udenfor sammen med os.

• #12   2. okt 2016 Hmm jeg er multi allergiker, men opvokset på landet... Jeg har kæmpet mig frem med min allergi, så vi hat altid haft dyr, fordi jeg ikke ville lade det bremse mig...
    På papiret er jeg allergisk over for nærmest alt, men i dagligdagen oplever jeg det ikke som sådan smiley

• #14   2. okt 2016 Det tror jeg helt sikkert har en sammenhæng!
    Min mor forsøgte ihærdigt at holde mig fra dyr smiley men jeg nægtede! Har været besat af dyr helt fra lille af smiley

Jeg kan da godt mærke, at jeg nyser lidt mere, når jeg er sammen med dyr jeg ikke er vandt til. Men slet ikke noget, hvor jeg bliver syg og dårlig smiley

Kommentér på:
hvis barnet får allergi

Annonce