{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Mine små hjælpere {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har sørme fået samlet mig et godt lille team af hjælpere til alskens opgaver efterhåden.
Den seneste tid har vi (udover almindelig træning) fokuseret på aktivitering der samtidig var praktisk og anvendelig i hverdagen.

Så Reiki kan nu: åbne/lukke skabslåger, tænde/slukke fjernsyn og lys og lukke dørene efter mig (har med vilje ikke lært ham at åbne dem -selvom han gør det ved bestemte døre alligevel *suk*).

De er begge med i stalden næsten hver dag, så her går Gaia til hånde.
Jeg er jo lidt doven anlagt, så striglekassen findes frem og sætte på jorden, og så henter Gaia de strigler jeg skal bruge. Endnu kan hun kun finde ud af 1 stigle og hovrenseren, men det er da en start;o)
Hun kan osse hente gamacher og klokker og bære pisken ud når jeg henter sadel osv.

OG så har hun idag fet æren af at trække min hest på fold (= jeg trækker hesten, Gaia holde i enden af trækketovet). Men der blev hun godt nok så glad for at hjælpe at hun kon til at ruske lidt i tovet da vi var nået næsten til folden, så jeg måtte selv trække resten af vejen *G*

Tilgengæld kan hun så bære trækketovet tilbage til stalden.

Synes selv jeg har nogen ret dygtige hunde:o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine små hjælpere
  • #1   7. okt 2009 Det har du dælme oss.. Hvordan har du lært Reiki at slukke og tænde fjernsynet? Er det target?

• #2   7. okt 2009 Ha ha , sikke da et par hjælpere du har fået. Det næste bliver vel Gaia rider hesten for dig.

• #3   7. okt 2009 Jeanette -ja det er target. Jeg har så istedet for en targetstick (som ville være lidt besværlig til dette trick) brugt post-its som target. De kan jo klistres på knappen/kontakten, og fjernes efterhånden som kræet forstår hvad man vil:o)

Iben -blev enig med mig selv om (en smule inspireret af Nina og koen;o)) at praktiske ting er meget sjovere end "cirkus tricks" :o)

• #4   7. okt 2009 wauw, nogle fede øvelser.

Og hvor har du ret..
    Det er da bedre, at de kan noget praktisk, istedet for en masse cirkusløjer smiley

• #5   7. okt 2009 Brug hjernen -LOOOOL det tror jeg alligevel ikke hun kan overtales til... Godt nok er hun helt tryg ved hestene (så længe jeg er med), men at sidde på dem er vidst noget andet hehe

Men både hende og Reikie er vandt tila t komme med på hestevognen når vi kører på tur med hestene. Så sidder de bagi vognen på vej derind, og får lov at rende med ved siden af så længe de gider. Når de er trætte kommer de med op på vognen igen:o)

• #6   8. okt 2009 Michelle: ah ja det er smart. Jeg er ved at lære Luna target.. Vi er kun på begynderstadiet.. Vi bruger en gummigrydelap istedet for en post-it smiley

• #7   8. okt 2009 Reiki har lige fra jeg fik ham, haft en vane med at dutte til både mig, og diverse ting man præsenterer ham for, så det var jo nemt at sætte kommando på:o)

Når først Luna har fanget det med grydelappen, så prøv med andre ting. Jeg synes i hvert fald det er praktisk at kunne skifte mellem alverdens ting, for nogengange er der jo noget andet der er mere praktisk at bruge til et bestemt trick:o)

Kommentér på:
Mine små hjælpere

Annonce