Mine små hjælpere {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har sørme fået samlet mig et godt lille team af hjælpere til alskens opgaver efterhåden.
Den seneste tid har vi (udover almindelig træning) fokuseret på aktivitering der samtidig var praktisk og anvendelig i hverdagen.
Så Reiki kan nu: åbne/lukke skabslåger, tænde/slukke fjernsyn og lys og lukke dørene efter mig (har med vilje ikke lært ham at åbne dem -selvom han gør det ved bestemte døre alligevel *suk*).
De er begge med i stalden næsten hver dag, så her går Gaia til hånde.
Jeg er jo lidt doven anlagt, så striglekassen findes frem og sætte på jorden, og så henter Gaia de strigler jeg skal bruge. Endnu kan hun kun finde ud af 1 stigle og hovrenseren, men det er da en start;o)
Hun kan osse hente gamacher og klokker og bære pisken ud når jeg henter sadel osv.
OG så har hun idag fet æren af at trække min hest på fold (= jeg trækker hesten, Gaia holde i enden af trækketovet). Men der blev hun godt nok så glad for at hjælpe at hun kon til at ruske lidt i tovet da vi var nået næsten til folden, så jeg måtte selv trække resten af vejen *G*
Tilgengæld kan hun så bære trækketovet tilbage til stalden.
Synes selv jeg har nogen ret dygtige hunde:o)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Iben -blev enig med mig selv om (en smule inspireret af Nina og koen;o)) at praktiske ting er meget sjovere end "cirkus tricks" :o)
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Og hvor har du ret..
Det er da bedre, at de kan noget praktisk, istedet for en masse cirkusløjer
jan 2007
Men både hende og Reikie er vandt tila t komme med på hestevognen når vi kører på tur med hestene. Så sidder de bagi vognen på vej derind, og får lov at rende med ved siden af så længe de gider. Når de er trætte kommer de med op på vognen igen:o)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
jan 2007
Når først Luna har fanget det med grydelappen, så prøv med andre ting. Jeg synes i hvert fald det er praktisk at kunne skifte mellem alverdens ting, for nogengange er der jo noget andet der er mere praktisk at bruge til et bestemt trick:o)
Mine små hjælpere