21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Nanok, for fanden! (brokketråd) {{forumTopicSubject}}
Ja, ihh, vi er i sommerhus i øjeblikket..
Det har vi selvfølgelig været en 4-5 gange før (vi har ikke haft sommerhuset så længe, men forsøger at bruge det flittigt), så folk i området ved godt hvem vi og min hund er.
Der bor en anden hund heroppe, Nanok. Han er blanding af samojede og golden, og selvom han mener det godt er han SÅ voldsom!..
De bor i nærheden af nogle af vores venners sommerhus, og Nanok er årsag til at deres hunde ikke bryder sig om andre hunde. Hun er simpelthen blevet trumlet af ham SÅ mange gange..
Da vi var her i sommers, gik vi mange lange ture. De fleste ture gik vi forbi deres hus, for det er altså turen ned til stranden, og de skal ikke bestemme hvor jeg skal gå. Men altså? De har en lille have (sommerhuse har jo ikke sååå store haver) som er omkranset af lidt roser, og et enkelt hvidt stakit. Ellers er der åbent til haven.. Hvilket er fint, og det gør mig som sådan ikke noget at de har hunden med sig i deres åbne have, når de sidder derude. Men når han ser andre hunde, gøer og brummer han, for derefter at STYRTE hen i fjæset på dem!.. Det hele er meget voldsomt og overvældende, og skyldes uden tvivl at der er så få hunde deroppe..
I sommers snakkede vi med dem om at han altid kom styrtende og ejeren forklarede at "jamen vi bor her hele året, og det er kun her i højsæsonen der er problemer. Normalt er her nærmest aldrig andre hunde".. Ja, men så tag ham i snor i haven i højsæsonen?? Er det så svært??
I går gik vi så den tur igen.. Jeg vidste ikke om han var der eller ej, men ak ja, lææænge inden vi kom, kunne vi se Nanok. Han så også os.. Først gøede han uafbrudt. Vov vovov vov vov.. Jeg undrede mig over at ejerne ikke reagerede og kom ud?
Da vi var ca. 50-60 meter derfra sætter han i løb. Og det er ikke blidt, det er voldsomt og overgearet som alt andet han gør!.. Jeg gjorde Basses snor helt kort, for selvom han er voldsom, forsøger hun at lege med ham..
Han styrter hen og løber rundt om mig, og jeg prøver at råbe stop og slut for at få ham til at stoppe.. Noget må han da kende??..
Efter laaaang tid, kommer ejer ud og står i døren til huset.. Efter at han laang tid efter indser at jeg umuligt kan komme hen til ham med hunden, kommer han og tager fat i den og går hen i haven igen..
Altså, ja, synes bare det er skideirriterende.. Basse er blevet meeeeget bedre til larmende hunde, efter intensiv træning med dem ("rottweiler-terapi" ) men han er bare for voldsom..
Når de ikke engang er ude i haven, hvorfor gør de så ikke så han bliver derinde?? Altså, han ligger ude på vejen og sover..
dumme hund..
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Jeg havde ikke fundet mig i det og så er det ligegyldigt om det er en Cairn terrier eller en stor blandingshund.
Basta bum :O)
Held og lykke
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
jeg går bare udenom.. Det der irriterer mig mest var bare at de ikke engang kom ud i haven, da han lå og gøede??
Altså, jeg er her 2-4 gange om året. Men alle de andre er lige så irriterede på ham..
Som sagt har han præget vores venners lille puddelmix så meget, at hun simpelthen ikke er interesseret i nogen form for kontakt med andre hunde.. For det er stort set kun Nanok hun har mødt, da han bor tæt på..
First,
jeg tror ikke han vogter.. Jeg tror slet ikke han aner hvad han laver.. Der bor rigtig få hunde heroppe, og især i sommerhusområderne. Der bor faktisk kun 3 ( 4 med mig ) hunde her, og Nanoks ejere er de eneste fastliggere. Dog bor vores venner her i hele sommerhalvåret.. Så det er fordi han ikke aner noget om sprog og omgang med andre hunde.. Han vil så gerne, men kan simpelthen ikke..
Jeg har jo snakket lidt med dem, men hun mener kun det er et problem i højsæsonen.. Og der gør de heller ikke rigtig noget.. Selvom, sidst vi var her, bandt de ham i haven på 4.dagen.. Men der havde vi også haft bøvlet med ham 5-6 gange inden!!.. Hendes eneste forslag er at vi slipper dem i deres have, så de kan lege.. Andet har hun ikke lige af ideer..
Det er bare skideirriterende.. Jeg har også kun oplevet dem gå tur med ham en gang..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
det er nemlig det.. Nu skal der meget til før at hun kunne finde på at markere, men det er stadig voldsomt for hende!.. Hun bryder sig IKKE om hunde der gør af hende.. Det er nyt at hun er ved at forstå at visse hunde kun kender gør i leg, men fremmede hunde der gør, selv når hun ikke kan se dem, får hende til at stivne, og ændrer hendes kropssprog markant. Hun bliver helt klart ængstelig, og er ikke glad for det..
De regner jo med at han bliver i nærheden af huset. Og bevares, når vi kommer ligger han også bare ude foran grunden og slapper af.. Men come on..
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.780
Hårlak - det er da vist lige voldsomt nok og direkte sundhedsskadelig !!!.
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Meget muligt men det er et gebis på en hund også !!! Hellere en gang end 10 gange. og så er hårlak da vist hellere ikke værre !! Så er der vist mange kvinder der skulle være hvad ? "døde, blinde, skadet for livet" eller ????
Nogen gange må man tage hensyn til sig selv og hund og ikke bekymre sig om hvad det gør ved en hund der STADIG løber uden snor og STADIG løber hen til "dig og hund" selvom ejere er klar over problematikken.
Nanok, for fanden! (brokketråd)