Chi-ejer af kastreret hund-hjælp søges {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er virkelig frustreret. Jeg er ejer af den dejligste chihuahua på 11 måneder. Han har altid været dejligt femme i skoene, ikke bange for nogen eller noget. Han elsker at lege og har meget energi - alle super dejlige kvaliteter.
Han har altid været en han med STORT H, og har altid været lidt hormonstyret, men i en overkommelig grad. Dog er han på det sidte blevet MEGET kuldret. Han humper flere gange om dagen sin pude (normalt måske én gang om dagen), han er begyndt at pive rigtig meget og i det hele taget bare ikke helt ham selv.
Det kan sagtens være fordi, at der er tæver i løbetid her i området, hvilket påvirker ham. Men jeg synes det er rigtig svært, for det er ikke holdbart i længden, hvis han skal være sådan. Der er mega frusrerende for os, men vel også for ham.. Jeg tænker at jeg skal give det en uges tid mere, for at se om det går over.
Jeg vil så nødigt lægges ham under kniven.
Jeg med chihuahua, hvad er jeres erfaring med at kastrere?? både godt og skidt??
Jeg er så bange for, at man ikke ville få den glade og livlige hund tilbage efter en eventuel kastration...
Gode råd modtages meget gerne..
Tak...
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
nov 2006
men vi chi ejere har vores egen grupper herinde - super god og alle er velkomne.
måske din tråd skal lægges derind i stedet for da chien er en race som ik rigtig kan sammenlignes med andre racer, da dens adfærd er... (tjaaa hvordan skal man sige det pænt ha ha ha) ret anderledes
nov 2006
glemte lige at linke sorry
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 489
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 489
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
åh jeg kastererede min chihuahua han i torsdags ,da han var sindsygt frustereret, vi har 3 hanner og 3 tæver, men det hele gik bare i kage her, han kunne ikke spise ,tabte sig 600 gr på lidt over en uge, han kunne ikke sove og han var mentalt gået fra forstanden, kunne ikke koncentere sig om ,at vi var sammen med ham og han har lært at åbne nogen af dørene i huset ,plus bidt i det der kan bides i ,kørt psykisk terre på vores lille chi hanhund på 7 mdr, som er i pleje pt ,da han var begyndt at ligge sig ned og tisse på gulvet ,bare man ville snakke med ham ,tros han var en sund glad chi ,inden mine 2 tæver kom i løb.
det er sindsygt frustrerende ,at det skal være sådan og jeg græd ,da jeg kørte fra dyrhospitalet, men nu efter 4 dage, ja så tror jeg på det er det bedste for ham. Han kan nu både spise, lege, nusse, sove og er faktisk sig selv, i dag 7-9-13 har han heller ikke tisset på alle vores møbler og vores sidste tæve som stadig er i løb ,som vi var i tvivl om hun er ,hoppede han ikke på tros hun stod med fjamsken oppe i hans hoved ,men da hun gjor det, så blev de skilt igen, da jeg ikkke tør tage risikoen, fordi dyrlægen sagde der ville gå op til 14-21 dage før han var stariel
men jeg kan ikke svare på ,hvordan han vil være i fremtiden ,men jeg er nu så glad i hjertet, at han er blevet sig selv igen og selve operationen gik bare så godt
jeg syntes du skal overveje det rigtig meget, hvis du alligevel ikke skal bruge ham i avl ,ja så kan han jo lige så godt bare ha det godt hverdag, i stedet for kun noget af tiden og gå og være skide frusteret det har han jo heller ikke fortjent held og lykke med det kh sanne ps spørg endelig igen hvis jeg kan hjælpe dig
nov 2006
hvordan gik det?
jan 2008
Men allerede da vi kom hjem gik han ombord i madskålen og han fik sovet og jeg var noget chokeret over at han i dag ikke bare hoppede på vores tæve men vi blev nød til at tjekke om hun stadig er i løb og vi stod 2 klar til at fange ham hvis han forsøgte men han gjord ikke steg på den jeg syntes lidt han har svært ved at styre sin tissemand og den ser rynken ud måske fordi den ikke er stiv men bare kommer ud i slap tilstand når man f.eks klør ham nusser ham hvor han nyder det
men jeg tror bestemt at det er den helt rette beslutning vi tog på hans vejne og det vil give ham et meget bedre liv uden allede frustrationer kh sanne
jan 2008
nov 2006
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
Chi-ejer af kastreret hund-hjælp søges