{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

har kikket lidt rundt efter hunde til salg.. og har desværre fundet MANGE som sælger deres am. staff´s og bulldogs eller i værste faldet for den aflivet... det gør mig undt a se a der er så mange der køber en lille og sød hvalp og når den bliver stor ikke kan styre den. syntes at folk burte undersøge grundigt inden de vælger en "muskelhund" fordi de er ikke en labrador og kan ikke opdrages med et FY i ny og næ. min point er til folk som overvejer en sådan hund tænk jer godt om inden i vælger for det er en skide sød og flot hund men de kræver en del fra deres ejere og hvis man ikke er forberedt er det hunden der bliver straffet...
syntes bare lige at jeg ville dele mine bekømringer med jer snøft...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor??
  • #1   14. mar 2006 ja lige precis men syntes også køberne har en stor del a ansvaret da det er dem der køber dem jo...

• #2   14. mar 2006 De fleste finder ogs bare hurtigt ud af at ansvaret er for stort for dem..... Det der med at fodre dem, gå ud med dem, betale for dyrelæge regninger....

Jeg tror faktisk det vil være det samme hvis det var en labrador...

Det er så syndt.....

• #3   14. mar 2006 Mark B: Ja, jeg glæder mig også helt vildt.... Har aldrig været til udstilling i Hillerød eller frederiksværk....

• #4   14. mar 2006 Det bliver rigtigt spændende så... Husk at komme lidt før... Så hunden og dig kan stresse af inden i går på....

• #5   14. mar 2006 Husk dit humør smitter af på hunden..... Så bare tag det roligt.... Det er jo en rigtig flot amstaff du har dig der, så det skal nok gå rigtig godt...

Vi ses i maj så.....

• #7   14. mar 2006 ja det er nok det der sker mest og så syntes køberne bare det er fedt med en "farlig kamphund" lige end til den begynder at sætte sin ejer på plads...

• #8   14. mar 2006 Ditte Marie H: Det har du ret.... Det er få der gider at giv fuld pris for en hund....

• #9   14. mar 2006 syntes skylden er på køberne ikke sælgerne... det er en meget populær hund for tiden og tror der er mange der køber en hund som et "impulskøb"

• #10   14. mar 2006 Det ku være fedt hvis man skulle tage et hundekørekort for at ku have en hund....

• #11   14. mar 2006 ja det ville nok hjælpe en del :O)

• #12   14. mar 2006 "syntes at folk burte undersøge grundigt inden de vælger en "muskelhund" fordi de er ikke en labrador og kan ikke opdrages med et FY i ny og næ. "

Hvordan skal de så opdrages? Bare nysgerrig :o)

• #13   14. mar 2006 Så vidt jeg kan forstå, er de seriøse opdrættere netop meget opmærksomme på hvem de sælger til. De er godt klar over at det er racernes fremtid (truende forbud) der står på spil og ønsker at være med til at forbedre deres omdømme, derfor sorteres useriøse/uheldige elementer fra hos dem.. så langt så godt.
    Så er der jo bare lige det 'lille' problem med hundehandlerne, der hellere end gerne vil sælge til enhver. Det vil sige, at de MINDST EGNEDE ender med at få de MINDST STABILE (læs: mest krævende) hvalpe (revl-og-krat-avl fra østeuropa. Her er ingen temperamentstests, masser af forfalskede stamtavler, ingen sundhedscheck og så videre og så videre. Som prikken over i'et ryger der så ofte lige lidt pitbull-blod med ind.
    Det er jo i grunden dybt paradoksalt, at seriøse opdrætteres velmente og dybfølte arbejde for deres racer på en måde er med til at gøre tingene endnu værre!

Kommentér på:
hvorfor??

Annonce