Når hunden lægger sig på maven/dækker {{forumTopicSubject}}
Jeg blev lige inspireret af en anden tråd, hvor det blandt andet blev konstateret, at, når hunden ser en anden hund og så lægger sig på maven for først at rejse sig op, når den anden hund passerer, så er den aggressiv.
Jeg har læst forskellige steder, at når den dækker/lægger sig på maven, så giver den signal til den anden hund om, at den ikke vil den ondt. Den gør sig med andre ord ukampdygtig ved at ligge ned.
Er det forkert? Når Samson møder en anden hund, så stopper han op og enten sætter sig eller dækker. Når den anden hund kommer tæt på, rejser han sig for at hilse. Han gør ikke udfald, så jeg kan da umuligt tolke det som aggressivt?
Nu blev jeg bare lige i tvivl
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
En aggressiv hund sætter sig ikke i en svækket position, hvilket den jo er, når den ligger ned.
Den vil puste sig op, og afhængigt af, hvor aggressionen kommer fra (usikkerhed, angst, eller en mere "ren" aggression), vil den vise en mængde af andre tegn. (Børster, ørestilling, halestilling, hovedets stilling - osv.)
Så nej, det første jeg kom i tanker om ved en hund der ligger ned er ikke aggression - tværtimod.
Jeg vil mene, det er langt mere nærliggende at det er en art Playbow... Også selvom en hund kan reagere usikkert efterfølgende.
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
Når hunden lægger sig på maven/dækker