{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

Når hunden lægger sig på maven/dækker {{forumTopicSubject}}

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd, hvor det blandt andet blev konstateret, at, når hunden ser en anden hund og så lægger sig på maven for først at rejse sig op, når den anden hund passerer, så er den aggressiv.

Jeg har læst forskellige steder, at når den dækker/lægger sig på maven, så giver den signal til den anden hund om, at den ikke vil den ondt. Den gør sig med andre ord ukampdygtig ved at ligge ned.

Er det forkert? Når Samson møder en anden hund, så stopper han op og enten sætter sig eller dækker. Når den anden hund kommer tæt på, rejser han sig for at hilse. Han gør ikke udfald, så jeg kan da umuligt tolke det som aggressivt?

Nu blev jeg bare lige i tvivl smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden lægger sig på maven/dækker
  • #1   30. sep 2009 Det kommer lidt an på hundens adfærd imens - om den "stivner" i dæk, og er klar til at fare frem - eller om den ligger rimeligt afslappet og afventende. For i det sidste tilfælde er det klart et venligt signal om at "jeg er ikke farlig".

• #2   30. sep 2009 Altså Samson ligger bare afventende. Hverken stiv eller slap. Går hunden forbi, så rejser han sig da imod den. Uden at gø, knurre eller lign.

• #3   30. sep 2009 Så er han en flink og venlig hund smiley

• #4   30. sep 2009 Jeg tror, at taler man generelt, så er det at lægge sig ned ikke et tegn på, at en hund er aggressiv.

En aggressiv hund sætter sig ikke i en svækket position, hvilket den jo er, når den ligger ned.
    Den vil puste sig op, og afhængigt af, hvor aggressionen kommer fra (usikkerhed, angst, eller en mere "ren" aggression), vil den vise en mængde af andre tegn. (Børster, ørestilling, halestilling, hovedets stilling - osv.)

Så nej, det første jeg kom i tanker om ved en hund der ligger ned er ikke aggression - tværtimod.
    Jeg vil mene, det er langt mere nærliggende at det er en art Playbow... Også selvom en hund kan reagere usikkert efterfølgende.

• #5   30. sep 2009 Nu tænkte jeg netop helt generelt smiley Men tak for svarene, så forstår jeg det bedre.

Kommentér på:
Når hunden lægger sig på maven/dækker

Annonce