HJÆLP hund og kat... {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen...
Har en schæfer hvalp på snart 7 mdr og 2 katte...
Den store kat hvæser og sparker fra sig så snart hunden blir for nysgerrig.. Meennnnn, her kommer problemet.. Den lille kat løber bare, og vis hunden trænger den op i en krog, (hvilket den har gjort 1 gang) sidder den bare stille som en mus, med store øjne.. Men løber som regel bare væk, ned i kælderen.
Hunden er helt elektrisk når han ser den bette mis, og hvis bette mis er hos mig i sofaen vil han hoppe op og er helt vild..
Engang mens jeg holdte hunden og min kæreste holdte missen, ku vi mærke på ham at han ville parre sig med katten..
Mennnn igen kommer vi nu til min bekrymring, som skete den anden aften. Bette missen kom op i køkkenet, jeg tog den op og satte mig på gulvet med den og hunden kom hen og ville snuse, og var så vild og ville bide missen i øret og gnaskede af en slags på den, så missen belev helt våd. Og gnaskede så hårdt i øret til sidst at missen sagde av.. Da synes jeg det var nok og rejset mig, og i det jeg gjorde det hoppede han op og bed efter benet på missen, hvor missen hoppede fra mig og den vilde jagt gik igen.. Min kæreste skældte hunden ud og satte den på plads.. Men Puha det gør ondt i mit hjerte, vil hunden slå min mis ihjel????? Eller hvad er hans signaler...???
Hvis så bare den mis gad sætte den på plads, men hun siger ikke en lyd.. Har aldrig slået ud efter hunden, løber som sagt bare..
Igår var missen ved mig i sofaen, og min kæreste afledte hunden opmærksomhed ved leg.. Og det gik fint, men hvordan bærer vi os bedst ad.. ?
aug 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 95
ej hvor lyder det træls
Jeg har en Norsk skovkat der vejer 6 kg - og en 14 uger gammel hundehvalp på 3,5 kg (en Coton) ..
Katten er bare SÅ bange for den lille bitte hund.. Og hunden synes det er sjovt at jagte ham ..
Jeg skælder dog hunden ud når den jager katten, for det er bare IKKE iorden..
Men nu efter 7 uger er katten begyndt selv at opsøge hunden engang imellem og er ikke så panisk mere..
Håber det går helt over en dag (:
Heldigvis er min kat større end hunden, så tror ikke ligefrem min hund kan (eller vil!) æde ham
Men aner ikke hvad du skal gøre ;s
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 205
Katten er en lille af slagsen, og hunden en kæmpe af slagsen...
Men ved ikke, for hunden virker ikk sur, og tror problemet med katten er at det ikke er bange som sådan for hunden, for så ville den vel give den en ordentlig en med poten.. Men NEJ!! Løber bare sin vej, og hunden elsker at jege, og ved leg med andre hunde.. Hmmmm det er sgu en fesen klemme, man er kommet i...
jun 2009
Men du tror ikke han vil slå hende ihjel????
Han gnuflede også sådan i øret, ikke bed som hvis han bider i legetøj.. Men det er jo det med hvordan man skal tolke det..
jun 2009
Ja så godt som, men ikke når hun først løber, så fatter han ikke et nej..
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 270
¨
Aner ikk hva jeg skal gøre.. For når vi går tur, render katten tit efter og Allie går af H til.. Trækker, løber rundt og sådan.
aug 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 95
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=24185
min hund fatter HAT af kattens afvigende signaler
feb 2008
jun 2009
jun 2009
jun 2009
feb 2008
Når jeg går tur gø jeg som du siger.. Og det begynder så småt at gå bedre og bedre, men i haven der lystre hun slet ikk når katten er der..
feb 2008
Så stopper jeg med puha..
feb 2008
Altså pivedyr gider hun ikke men hun lytte når jeg fløjter..
Jeg vil prøve dine råd Stine.. Tak for hjælpen
HJÆLP hund og kat...