{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grand danois
  • #1   23. sep 2009 skal lige lave lidt menneske mad, så hvis jeg ikke lige svare, ja så er det derfor

  • #2   23. sep 2009 http://www.granddanoisklubben.dk/

    Her kan du komme i kontakt med forskellige opdrættere, læse om racen generelt osv osv


  • #3   23. sep 2009 Det kan vist godt betale sig at undersøge de forskellige kenneler grundigt. Fx. undersøge hvor gamle deres hunde genralt bliver. Ofte bliver en GD ikke ældre end 6 år.

  • #4   23. sep 2009 Jeg vil da mene at man bedre´kan danne sig et indtryg af de enkelte linjers heldige og mindre heldige sider hvis der er tavle på.

    Iøvrigt ser jeg tit "ægte" GD´er uden tavle som på ingen måde ligner en GD.

    Tavlen er jo også et god redskab til at undgå indavl, hvis man er bange for det.


  • #5   23. sep 2009 Der er også en gruppe her på HG, der vil du sikkert også kunne få råd og vejledning.

    Søg på Grand Danois under grupper


  • #6   23. sep 2009 Mega stor løve, andet du vil vide?

  • #7   23. sep 2009 vi har GD'ere..... og vi brugte ca. 1½ år på at finde frem til den rette opdrætter - som andre her også siger, så er der god ide i, at kigge efter en ordentlig opdrætter, da der er meget skidt og kanel som man må sortere fra - hvis man ellers er lidt kritisk!.

    Hvilken farvevariant leder I efter?


  • #8   23. sep 2009 Hej Mette

    Rigtig god fornøjelse med din kommende nye ven, det er en fantastisk race.
    Hvad en god opdrætter er, afhænger jo ofte af hvilke ønsker og krav man selv har, så mit forslag vil være det samme som Tanja's. Gå på GD-klubbens hjemmeside og besøg de forskellige opdrætteres hjemmesider.

    Dem du finder interessante sender du en mail til og spørger ind til hvad du finder vigtigt for et seriøst opdræt. Siden finder du dem du vil ringe til og evt. besøge.

    Jeg kan i øvrigt kun anbefale at du køber GD med tavle, det er din eneste mulighed for at kunne undersøge om det du får at vide også er rigtigt.


  • #9   23. sep 2009 Mange tak for alle svarene, har nu heller ikke så travlt med at finde en,(jeg har en gammel foxterrie på 9år.) så jeg er ikke ligefrem den der falder for den første den bedste, har da tænkt mig, at kikke lidt rundt hos nogle opdrættere, og ikke kun hos en.

    Men fik ikke rigtig svar på om det er korekt, at de bedste af racen findes i sverige.


  • #10   23. sep 2009 Mette, jeg ved ikke hvor du har fået det indtryk?

    Men kvaliteten/standarden i de nordiske lande er stortset ens, der er samarbejde på tværs af landene, så stamtavlerne indeholder mange af de samme hunde.

    Hvad mener du når du siger bedst?
    Er det sundhed eller eksteriør?


  • #11   23. sep 2009 Mie, når jeg skriver de bedste, så er det fordi jeg har hørt, at man i sverige ikke laver indavl, som en ovenfor skrev, jeg har også hørt, at deres hunde bliver meget ældre

  • #12   23. sep 2009 At man i Sverige ikke laver indavl??
    Man opdrætter i Sverige på samme måde som i Danmark og andre steder i verden. At benytte linieparringer er kun et problem det øjeblik man ikke kender de linier man benytter.

    Men ønsker du en hvalp fra en "udparring" vil både en svensk og en dansk stamtavle kunne fortælle dig om det er det du får.

    Alderen på hundene har ligeledes noget med linier frem for nationalitet at gøre. Jeg kender både til danske, finske og svenske GD der er blevet 10 år. Fra de samme lande er der hunde der ikke er blevet mere en 5-6 år.


  • #13   24. sep 2009 Hvis du er medlem af DKK - så kan du jo tjekke indavlkvotienten hos de forældredyr der benyttes til det kuld du har kig på.

    Mange af vores hunde bliver jo også købt og solgt på tværs af landegrænser - så der er også svenske linier i nogle af de danske hunde.

    Synes bestemt at jeg har det indtryk, at danske avlere går meget op i at lave sunde gode hunde!

    Tag en tur på udstilling og få en snak med nogle af de mennesker du møder - det kan være særdeles lærerigt.
    Hvis tilfældet var, at de havde markant bedre hunde i sverige - så er jeg overbevist om, at man ville importere mange flere hunde derfra... fremfor at rejse til fjernere egne som USA, Italien, Australien mm. for at finde det bedste avslmateriale til ens linier.....

    Tror ikke at du kan ligge alt for meget i den påstand, at hundende er bedre fra sverige.


  • #14   24. sep 2009 hej
    jeg venter blå hvalpe om ca 3 uger hvis det skulle have interesse.avler self kun med dkk stambog.Tenna


Kommentér på:
grand danois

Annonce