{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.052 visninger | Oprettet:

Hvem har/ Hvem har ikke {{forumTopicSubject}}

Er bare nysgerrig. Kunne være intressant at høre hvem der har hundesygeforsikring. Og hvem der ikke har. Og hvorfor man i så fald har valgt ikke at have den?
Bella har forsikringen og på de 5 mdr. vi har haft hende har vi allerede fået det den koster hjem igen(og lidt mere til)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem har/ Hvem har ikke
  • #2   19. sep 2009 Jeg har på Aya. Vil ik risikere at sku af med en masse penge jeg ik har, så er en forsikring jo god at ha.. Det er vel det samme som med en bil eller ens indbo..

• #3   19. sep 2009 Jeg har heller ikke på nogen af mine ..
    Tager chancen, da vi ikke har haft brug for en.. endnu !

• #4   19. sep 2009 Har livstidsforsikring på både hund og kat og medmindre man har ubegrænsede midler synes jeg det er uforsvarligt ikke at have sygeforsikring på sine dyr ...

• #5   19. sep 2009 Jeg har :o)

• #6   19. sep 2009 jeg havde ikke på min tidligere hund, Buller, men jeg ved at jeg vil have det på alle mine fremtidige hunde...

• #7   19. sep 2009 Har på min egen - familiens husky har ikke smiley

Jeg har valgt den til på Mynte, da jeg er studerende og en kæmpe regning kunne vælte måneders økonomi.

• #8   19. sep 2009 Jeg har forsikring på mine dyr smiley

• #9   19. sep 2009 Jeg har på alle mine 3 hunde........Tør ikke andet:-). Der kan ske så meget og jeg vil ikke være nødt til at skele til om jeg har råd til en eventuel operation til 20.000,- eller om jeg er nødt til at aflive:-)

• #10   19. sep 2009 jeg fik på mine hunde for første gang i april ,
    og den 20 sidst mnd måtte min tæve operere til 7000 kr og genoptræning som hittil har koster 4000 kr og måske mere...
    men jeg får ikke dækket hele beløpet men meget af det...

min hanhund skadet sin negl og måtte fjærne dem , og da dækker jo forsikringen den også...

har også livsforsikring på dem...

• #11   19. sep 2009 Nu når vi er igang, kan i så ikke lige skrive hvor i har jeres hunde forsikret ? :o)

• #12   19. sep 2009 Dyrekassen Danmark pga deres høje årlige forsikringssum (ca 25.000)
    De fleste andre ligger på omkring 12-14. 000
    Desværre for mit vedkommende har de forbehold på Bella's race på Hudlidelser og øjne

• #13   19. sep 2009 Alm. Brand........

• #15   19. sep 2009 Jeg har.
    Er på su så ville blive nødt til t røve en bank hvis der pludselig kom en stor regning. Har også haft stor glæde af den for nylig, så de penge betaler jeg gerne for at være dækket ind.

• #16   19. sep 2009 jeg har på min amon, men jeg lærte også lektien på den hårde måde; vidste ikke man kunne få det, før min gamle hund fik allergi. med den onde udgift i dyrlægeregninger til ham, turde jeg simpelthen ikke tage chancen igen...

• #18   19. sep 2009 Vi har livstidsforsikring på Baldur samt avls og livsforsikring på hestene.
    Vi vil ikke risikere at det er pengene der afgører om et af vores dyr skal leve eller dø men om de kan hjælpes af dyrlægen og få et godt liv.

• #19   19. sep 2009 Prøv lige at skær ud i pap for mig.. Jeg er træt :o)

Forsikringssum: 5000 kr eller 10000 kr..

Er det beløbet på dyrlægeregningen ?
    eller de penge man kan få tilbage ?

• #20   19. sep 2009 Vi har på begge hunde v. dyrekassen smiley

• #21   19. sep 2009 Ingen...desværre, ren uvidenhed dengang smiley

• #22   19. sep 2009 Har både ansvar og sygeforsikring på Bailey... Håber dog aldrig jeg får brug for den, 7-9-13 smiley

• #23   19. sep 2009 Susanne: Hvis man ikke har råd til at forsikre sine dyr har man efter min mening ikke råd til at have dem ...

Har Dyrekassen DK da de også vil forsikre min kat :o)

Sabrina: Forsikringen dækker 80% af udgifterne hvis dyret kommer til skade. Så kan du selv regne ud hvor meget den hjælper. Da Kia rev sin trædepude af og skulle opereres kostede det omkrng 3500 kr. 80% af dette beløb betalte forsikringen.

• #24   19. sep 2009 Hej, udmærket spørgsmål.Ja man kunne undgå mange tragedier hvis man synes man kunne overkomme at betale den "tusse" årligt, for at forsikre sig i tilfælde af sygdom hos sine kæledyr. Hvor tit bruger man ikke 1000kr. på så meget andet uvigtigt? Vi har haft vores hunde og katte sygeforsikret lige fra første dag det blev muligt, og vi har fået tilbagebetalt RIGTIGT mange penge, da vi har været smaskuheldige med sygdomme og operationer hos vore kæledyr. Så for jeres egen skyld og dyrenes, så tegn sygeforsikring på jeres hunde og katte. Den der med at man skal vælge mellem aflivning eller en kostbar dyrlægeregning er ubærlig at tænke på og er i hvert fald tankevækkende, hvis man skal anskaffe sig kæledyr, for dyrene kan komme til at fejle nøjagtig lige så mange forskellige ting, som vi mennesker kan, det koster bare en formue, når man er en hund eller en kat.

• #25   19. sep 2009 Sanne M - Tak. Jeg har lige skrevet en mail til dyrekassen. Må indrømme, at lige nu, efter den trælse periode vi er inde i med hundene, føler jeg godtnok at det eneste rigtige er at skynde mig at få tegnet en sygeforsikring på dem.
    Specielt efter at have læst denne tråd.
    har undersøgt det før, en nu skal der sgu gøres noget ved det :o)

• #26   19. sep 2009
    Sabrina K
    Forsikringssummen er det maksimale beløb du kan få udbetalt på et år. D.D har en karenstid på to måneder, det vil sige at fra den dato du tegner den, går der to måneder hvor du ikke kan bruge den

• #27   19. sep 2009 Sabrina K
    Og en super klog beslutning :=)

• #29   19. sep 2009 Har på begge mine.

• #30   19. sep 2009 Gizmo: Nej. Mine er i hvert fald livsvarigt forsikret

• #31   19. sep 2009 Sabrina: Klog beslutning :o)

• #32   19. sep 2009 Sabrina: du får 10% pr hund, hvis du er medlem af DKK hos Dyrekassen. Det er også værd at tage med.

• #33   20. sep 2009 Har begge mine forsikret via Dyrekassen - har heldigvis ikke haft brug for den (7-9-13), men vil bare ikke stå i en situation hvor man skal overveje sine økonomiske midler eller om hunden skal opereres.

• #34   20. sep 2009 vi betaler 1562 for udvidet hundeforsikring hos tryg.
    pr. hund vi har to af slagsen:o)

• #35   20. sep 2009 Jeg havde på min buster og det har jeg været rigtig glad for da den har været brugt rigitg mange gange og de har aldrig spurt om noget,bare udbetalt.Da jeg ringede for at sige at jeg skulle afmelde hans sygeforsikring spurte de hvorfor og jeg sagde at han var blevet aflivet pga. kræft.Da sagde hun så til mig at så dækkede de osse aflivningen,og da jeg sagde at jeg har fået ham kremeret og i en urne sagde hun at det dækkede de osse.
    Jeg skal helt klart osse have sygeforsikring på min nye vaps.
    Jeg havde i Alm.Brand og gav ca.1700 om året men 840 i selvris.

• #36   20. sep 2009 Kova: Når man gang på gang ser hunde herinde der skal leve i dage og ugevis med brækkede lemmer, stærke smerter og andre livsfarlige kvæstelser fordi ejerne ikke kan skrabe pengene sammen til at få deres dyr behandlet og ikke i det mindste kan nosse sig sammen til så at give dem fred så bliver man ret uforsonlig på dette område og jeg står ved min udtalelse !!

• #37   20. sep 2009 Vi har - naturligvis - samt alm + udv. ansvar.

• #38   20. sep 2009 ps. TRYG

• #39   20. sep 2009 Jeg mener at når man tager dyr ind i hjemmet - og specielt hunde, så skal man være klar over hvad det kræver, både i en livsstil og ens økonomiske midler,... smiley

• #40   20. sep 2009 Susanne: Nu skal vi ikke ud i dit dyrehold skal vi? Din måde at holde dyr på er mig i forvejen såå meget imod og har meget lidt godt at sige om BYB'ere i forvejen men BYB'ere der ikke engang forsikrer deres dyr ... Ej de bør efter min mening ikke have dyr ...

Ja det er fordømmende og i mine øjne er det når det omhandler dig min fordømmelse værd.
    Men du ved jo vi aldrig bliver enige om dette ...
    Det at du sælger killinger der er for unge til at komme fra deres mødre er min fordømmelse værdig i mine øjne. Og yes. Endnu en tråd der kom til at handle om dig ... Håber du er glad?

• #41   20. sep 2009 Jeg har på Luna, men har heldigvis aldrig haft brug for den smiley Hun har gudskelov aldrig fejlet noget som helst smiley

• #42   20. sep 2009 Vil ikke ud i noget i hovedforum som ikke er alment kendt da dette kan betragtes som udhængning. Og det er du ikke værd.

Du ved godt hvad du laver og hvor uetisk det er. En billig dyrlæge på den anden side af grænsen er ikke altid lig med en dygtig omhyggelig dyrlæge (omend der ikke er tale om dette i dine dyrs tilfælde) så de dyrlægebesøg er ikke 5 potter . . . værd.

Var dyrene gennemtjekkede som de skulle for at avle på dem hvis dette skulle foregå etisk korrekt var de dumpet alle som een. Stress og kaos er ikke lig med et sundt opdrætsmiljø ...

• #43   20. sep 2009 Susanne: Jeg bruger min tid som det passer mig. Og du har ret i at du ikke er værd at bruge mere tid på i dag ... Out ===>

• #44   20. sep 2009 Hmmm...

• #45   20. sep 2009 Jeg har ikke sygeforsikring på nogle af mine dyr.. Men jeg ved ikke helt om det bør indrømmes hvis man så bare er dyremishandler??!

Jeg fatter hat af Susanne og Sannes lille fight, men hvis det kommer af ingen sygeforsikring er det da helt hen i vejret..

Har nogen en indsigt må de da gerne oplyse mig hvad det drejer sig om?

• #46   20. sep 2009 Jeg synes det er op til folk selv om de vil have forsikring eller ej det kan man ikke dømme folk på.Før vi tegnede forsikring på dyrene havde vi en konto hvor vi satte penge af til den slags og det fungerede fint for os.
    Vi havde 17 heste men havde kun avls forsikring som ikke dækkede alt.
    Og før vi fik Baldur havde vi heller ikke andet end almindelig ansvars forsikring på vores hunde og klarede det fint med de penge vi satte til side til den slags, for forsikringer på alle vores dyr ville koste mere end vi havde råd til hvert år.Hvis uheldet skulle ske at vi ville få brug for mere end der var på dyrenes konto ja så måtte vi jo tage et lån i banken.

• #47   20. sep 2009 Jeg er nok håbløst bagud i mine opdateringer omkring killinger.. Men skal de ikke være 8 uger når de må tages fra?

Min kat blev steriliseret for 6 år siden, så hvad ved jeg..?

Uanset, så kan jeg ikke tro at en (måske) for ung killing sendt afsted kan gøre dig så forfuldt som du føler dig, og som Susanne da også lader til..

Jeg tager ingen parti.. Tvivler bare på at der kan lavet et så stort nr ud af en killing der er taget fra som 11 ugers..

• #48   20. sep 2009 Jeg mener så også, at det er en anelse unuanceret at sige, at man er uegnet til at have dyr, hvis man ikke har sygeforsikring på dem. I så fald har jeg været uegnet hundeejer i alle de år, jeg har haft hund - og det er mange efterhånden. Jeg har først fået det på Luna. Og jeg kan da sige, at hvis jeg havde haft det på mine forrige hunde, så havde det været en meget stor underskudsforretning.. Der har været en sterilisation, en fjernelse af en brysttumor, tømning af analkirtler, lidt dårlige ører - das ist alles gennem 30 år og de ting har der været råd til smiley

Jeg er så blevet lidt mere pylret med alderen og har ikke den samme økonomi, da jeg nu er alene, derfor mit tilvalg af sygeforsikring nu.

• #49   20. sep 2009 Jamen... Jeg fatter intet af alt det her...

Nå, jeg vil gå i seng - natnat

• #50   20. sep 2009 Nina: En killing skal være 12 uger, før den må tages fra moderen.
    Men jo, jeg har også svært ved at tro, at man kan blive så forfulgt, hvis man kun én gang har solgt en killing, der var 11 uger og 3-4 dage..
    Der må være noget mere i det eller ligge noget andet bag - tænker jeg umiddelbart... Hvad er jo totalt umuligt for os udenforstående at gennemskue...

• #51   20. sep 2009 Moster Bente det er desværre sandt ,sørgeligt men sandt

• #52   20. sep 2009 Jeg har mine sygeforsikret (dyrekassen). Primærr fordi jeg er på SU, og ikke har råd til at kunne lægge et tilpas stort beløb til side HVER måned, så der ville være penge til dyr behandling hvis det skulle være nødvendigt.

Så de er sygeforsikrede, og jeg kan nøjes med en mindre "dyrekonto".

Havde jeg ikke været på SU, var de sandsynligvis heller ikke sygeforsikret. Istedet havde de så haft en konto med et tilpas beløb på, i tilfælde af problemer.

• #53   20. sep 2009 Susanne: Jeg forstår bare ikke helt, hvad man får ud af det? Men måske er det bare mig, der er dum. Hvorfor ønsker den/de dig ned med nakken?

• #54   20. sep 2009 jeg har ansvar,udvidet,sygeforsikret på mine hunde i alm.brand, men ærligt hvorfor er der nogle af jer der hakker så meget på hinanden man skulle tro det var en børnehave, og det er vel folks eget problem om de har deres dyr sygeforsikret eller ej, nogle har en konto de sætter penge ind på netop til dyrlæge regninger, prøv at svare på det tråden handler om istedet for at skændes indbyrdes det så pi... træls at høre på, eller kunne i vel skrive pb til hinanden så vi andre slipper for jeres børnehave pis...

• #55   20. sep 2009 Jeg har ansvar, udvidet og sygeforsikring i tryg, men jeg vidste ikke man også kunne få det til katte, wee så blev jeg da lige lidt klogere der, hehe så skal jeg vidst lige ringe og få det til min lille kat også takker for info hehe.

• #56   20. sep 2009 God morgen. Ja jeg er så også en af dem der ikke burde have dyr. Jeg har heller ikke en sygeforsikring. Men hvorfor er det da egentlig så forkert??????
    Mine dyr kommer til dyrlæge når de fejler noget.
    Hvorfor er det ikke ok og betale med et dankort, men kun gemmen er forsikring ???
    Jeg har ærlig talt svært ved og se hvad der er forkert i det.
    Jeg vil gerne have svar på mine spørgsmål.

• #57   20. sep 2009 nu skriver sanne jo ikke at man ikke skal have dyr hvis man ikke har dem forsikret.... men hun skriver netop at hvis man ikke har RÅD burde man efter hendes mening ikke have dyr... og det ku jeg da godt finde på at give hende ret i... for så er den forsikring bare ikke heller ikke dyrere....

• #58   20. sep 2009 Tør ikke have en hund uden sygeforsikring.

• #59   20. sep 2009 Har ingen sygeforsikring på mine dyr. Men kunne helt sikkert have sparet mange penge, hvis jeg havde haft det. Laika har bestemt ikke været billig i dyrlægeudgifter.

Drop nu det klynk Susanne. Det er da anstrengende at høre på.

• #60   20. sep 2009 Herlig Søndag morgen og skulle vi så prøve om vi kunne holde kammertonen i denne gruppe? Gruppen er jo netop dannet, med henblik på at hundeelskere, kan udveksle gode råd og erfaringer med hinanden, på en sober og neutral måde, Alligevel er der et par stykker (Sanne & Susanne), som lader sig rive med og flytte fokus over i et helt andet forum. Tonen er bestemt ikke rar. Sådanne anklager og beskyldnunger, mener jeg bør kunne klares over pb.
    Ellers er det meget fint når folk "diskuterer" på en konstruktiv måde, både med humor og også med lidt "bid i", det er jo bare ok. Skal vi ikke se om vi sammen kan benytte dette rigtigt gode medie, så det bliver en fornøjelse, at være medlem af det? Ja det var bare et lille "bøvs".
    Vh. Tina.

• #62   20. sep 2009 og glemte så lige at jeg har sygeforsikring, ville simpelthen ikke turde andet... og har det i alm. brand

• #63   20. sep 2009 Jeg har ansvar, udvidet, og sygeforsikring på begge mine.... ja og livsforsikring... smiley
    det er igennem If.... kan ikke se det er et must og have sygeforsikring.... det er vist hvad man har det bedst med... smiley jeg har dog prøvet at min den gamle hund røg til dyrlæge og det kostede knapt 10.000, der var jeg glad for min forsikring.... så ergo betaler jeg gladeligt for sygeforsikring... smiley

• #64   20. sep 2009 Ja, jeg er så også en af dem der ikke burde have hund. Jeg har nemlig også fravalgt sygeforsikringen, for med 3 hunde (nu 4 med den lille nye) har det endnu ikke kunne betale sig. Så hellere betale ved kasse 1, end til en forsikring. Der skal nogle gevaldige dyrlægeregninger til, før det ville give "overskud".

Hurtigt regnestykke, hvis jeg havde valgt Dyrekassen

Frida 10 år = 1.346x10 = 13460
    Rosa 5 år = 1.346x5 = 6730
    Valde 3 år = 1.346x3 = 4038

Med Lily render det samlet op i over 27000 i de år hundene skulle have været dækket. Selvom vi har været ved dylle så snart det var nødvendigt, så har der ikke været regninger der kunne dækkes af forsikringen, for end ikke det halve.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #65   20. sep 2009 Jeg har heller ik nogen sygeforsikring

Men jeg har en dyrlæge jeg kan afbedrage hos, og en kassekredit jeg kan hæve på, hvis uheldet er ude.

• #66   20. sep 2009 nå ja, Dyrekassen dækker "kun" 80% og dertil en selvrisiko på 577 kroner pr. behandling/forløb.

• #67   20. sep 2009 Jeg har sygeforsikring og har altid haft det.

Jeg har lært, hvor overrasket man kan blive af en pludselig skade, og hvor dyrt det også kan blive.
    Havde det ikke været for sygeforsikringen havde Cassius ikke været i live i dag.

Så den vil jeg ALDRIG undvære.

• #68   20. sep 2009 har på begge 2

• #69   20. sep 2009 Jeg havde, på 1½ måned, dyrlægeregninger på 25.000,-......... "Små" uheld med hundene, som kan ske for alle hunde i en almindelig hverdag. Et overrevet ledbånd og et overfald. Jeg ville sikkert godt kunne skrabe 25.000,- sammen meget hurtigt. Men det behøver jeg ikke. Jeg behøver ikke at gå "tiggergang" til bank, venner og familie. Jeg behøver ikke tøve med at køre til dyrlægen med en halt hund lørdag aften. Jeg behøver ikke vente med en hund, som måske har det skidt, til mandag morgen, for fosikringen dækker.

Jo, jeg er GLAD for at jeg har mine sygeforsikringer på alle 3 hunde. Det koster mig små 5000,- om året (under 500,- om måneden)........ Hellere det og så være sikker:-). UDOVER det har jeg en opsparing, så HVIS der er nogle ting, som forsikringen ikke dækker, så er DET heller ikke noget problem. Det ene udelukker jo ikke det andet:-)

• #71   20. sep 2009 jeg har ikke og har aldrig haft. nu har jeg haft hund i 10 år, det dyreste besøg hos dr. dyr var på 1600 med et brækket ben på en labrador. ellers har det været småting til små 1000 kr, så føler ikke behov for at forsikre min hund yderligere.... ved ikke engang hvad de dækker og hvad det koster... har aldrig undesøgt det.

• #72   20. sep 2009 Jeg har heller ikke... men har dog udvidet ansvar. Jeg håber ikke det kan betale sig for os at have forsikring på dem;) Men uanset hvad har vi altid pengene til dyrlægen - ellers ved jeg man kan få kredit hos dyrlægen. Man skal også huske på, at den etiske grænse for hvad man operere sin hund for er meget forskellig - tror bestemt ikke kun det handler om penge når nogle vælger den sidste sprøjte frem for operation!

• #73   20. sep 2009 Trine - det ER nu dejligt at have valget. Det er ikke sjovt at måtte aflive sit dyr, der havde en god chance for et normalt liv, hvis man havde pengene til at behandle den.

Der skal ikke meget operation til før vi er et godt stykke op over 10.000 kr.

• #74   20. sep 2009 CH - det har du helt ret i, det er super man kan sikre sig med forsikringer. Men jeg har bevidst fra valgt det, da jeg ikke tror det kan betale sig for mig... Måske jeg bliver klogere - det håber jeg ikke - men igen jeg ville aldrig vælge at aflive pga økonomi!

• #75   20. sep 2009 Trine:

*ellers ved jeg man kan få kredit hos dyrlægen*

Ja med mindre du står en lørdag aften med en hund med brækket ben og skal have behandling af vagtlægen.....

• #76   20. sep 2009 Trine, jeg håber ikke, du er en af dem, der bliver klogere :o)

Man kan jo ikke vide det på forhånd - ligegyldig hvor sund og rask ens hund er, kan der ske uheld, der gør, at det pludselig bliver MEGET dyrt at behandle hunden.

At man ikke vil aflive på grund af økonomi er jo et standpunkt man kan tage, hvis man er så priviligeret at have penge nok. Desværre er virkeligheden ikke sådan for de fleste.

• #77   20. sep 2009 I øvrigt får man heller ikke kredit af specialister, man kan blive nødsaget til at opsøge :o)

Og det er her, de fleste penge lægges ved uforudsete hændelser.

Der skal betales ved kasse 1.

• #78   20. sep 2009 Susanne:

DET er så ikke hvad jeg læser RIGTIG mange gange her på HG.

• #79   20. sep 2009 Susanne:

Ja DU kan måske....... Men det er IKKE hvad der bliver udtrykt mange steder herinde. Her har folk STORE problemer ved at skulle gå til vagtdyrlægen, for de har ikke råd til det her og nu.

• #80   20. sep 2009 Nu er en dyrlæge jo ikke repræsentativ for alle ;o)

Det er ikke kotyme at man kan få kredit hos vagtdyrlæger, hvor man ikke er kendt i forvejen.

Og det er slet ikke brugt hos specialister.

• #81   20. sep 2009 Forsikret eller ej, så skal man vel alligevel ryste op med pengene en lørdag aften og betale, for så at få det refunderet af forsikringen, eller hvad?

• #82   20. sep 2009 Raceist:

Jeps, det skal man.......... Så hurra for Dankortet:-)) Meeen der går kun en uges tid, så har man pengene fra forsikringen:-)

• #83   20. sep 2009 Det er jo lidt en sjov tråd, for var vi i USA kunne man tale om det samme bare med mennesker... Der tror jeg vi alle kan blive enige om at sygeforsikring var en nødvendighed.
    Men uanset hvad er det fuldstændig op til den enkelte om man vil tegne sygeforsikring på sin hund eller ej. Ligesom det er op til den enkelte at træffe de svære valg når hunden blier syg... Eks. hvis hunden får kræft - hvad er det rigtige for hunden... Ja sådan kunne man jo blive ved!

• #84   20. sep 2009 Basse er ikke sygeforsikret..

Jeg har simpelthen ikke haft råd overhovedet. Så jeg krydser fingre for at der ikke sker noget, og HVIS uheldet er ude, har jeg et økonomisk stærkt bagland, så jeg ikke kommer til at undvære behandling eller andet nødvendigt grundet penge..

Med tiden skal hun have sygeforsikring, netop grundet de penge, men jeg har ikke råd lige nu.

• #85   20. sep 2009 Indtil videre kan jeg sige at det ville have været en underskudsforretning for os med forsikring. Måske vi har været heldige, og der er dag kommer noget der koster knaster. Så må vi tage den derfra.

• #86   20. sep 2009 Jeg har ikke sygeforsikring på min hund af den simple grund, at jeg på et tidspunkt ikke havde råd til at betale mine regninger. Min indboforsikring blev bl.a. også sparet væk. De godt 350 om året til ansvar på hunden kører selvfølgelig stadig.
    Nu er min hund snart 5 år og så er det svært at få hende sygeforsikret. Hun har så heller aldrig fejlet noget. Og under alle omstændigheder skal der jo stadig betales selvrisiko og forsikringen dækker kun 80 %. Det kn jo hurtigt blive til mere end 1 års præmie.
    Skulle ulykken ske, at der var akut behov for større behandling kan jeg altid låne pengene af min familie.

• #87   21. sep 2009 Selvom vi har en husky, som er en race der sjældent bliver syg, så har vi valgt en sundhedsforsikring til Lua. Vi har ikke haft brug for den (endnu da). Den koster 750 kr pr. år og dækker rigtig godt.
    Det er gennem Købstedernes Forsikring (KAB), hvor vi har alle vore forsikringer.

• #89   21. sep 2009 nicolai: det var godt nok billigt den forsikring du har, er den mon anderledes end de andre?

• #90   2. dec 2009 Ja jeg kan heller ikke lige se det har noget med forsikring at gøre så det har du ret i Cath

• #91   3. dec 2009 Sidder sådan lidt og undrer mig over, at man tager en "servicemeddelelse" om de 12 uger så nært? Det er jo fantastisk, at der er kommet lovgivning på området. Vi vil vel alle det bedste for dyrene?

Kommentér på:
Hvem har/ Hvem har ikke

Annonce