{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

DDH aftaler..?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ejer af en lille hund med DDH stamtavle...

Han har idag været ved dyrlægen, da han haltede.
Dyrlægen konstaterede så, at han har patella lux., og anbefalede operation.

Nu er mit spørgsmål så, om man får refunderet et beløb el. lign.fra opdrætter, enten som kompensation/hjælp til OP el. lign....??

Mener nemlig at der i nogen klubber er faste satser for hvis/hvor meget man får refunderet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DDH aftaler..??
  • #1   18. sep 2009 Har du en købsaftale med opdrætteren?, og har du spurgt din opdrætter om du kan få refunderet nogle penge?

• #2   18. sep 2009 Uanset klub, så gælder købeloven når du har købt ved en opdrætter tilhørende en klub (det gør den osse hvis du køber et hvilket som helt adet sted, men ved køb hos privat kan man via kontrakt aftale sig ud af købeloven)

Så kontakt opdrætter og se hvad han/hun er villig til at lave af aftale. Bliver du afvist så kontakt klubben. Skulle dette heller ikke hjælpe, så prøv forbrugerklagenævnet

• #3   18. sep 2009 Har købsaftale.

Jeg snakkede med opdrætter igår for at fortælle at jeg skulle til dyrlægen pga. mistanke om patella lux...Jeg spurgte indtil, i tilfælde af det var alvorligt, hvordan jeg så stod når vi har kontrakt...Ja, det vidste hun i grunden ikke...
    Jeg vil så ringe til dem idag for at informere om situationen, men vil gerne om nogen evt. kunne svare, så jeg også selv er lidt med på hvordan sådan noget fungerer...

• #6   18. sep 2009 Jeg må nok starte med at indrømme, at jeg ikke har overskuddet til at sætte en masse i værk....

Når det så er sagt.....

Jeg har ikke købt ham med henblik på avl.

Har lige snakket med opdrætter, som ikke vidste hvad patella lux var, da jeg så sagde "løse knæ", havde de heller ikke hørt om det.

De vil så snakke med dem, hvorfra de har deres avlshunde, og høre hvad de vil gøre i den situation.

Hun kunne selvfølgelig godt give mig nogen af pengene tilbage, men hvis jeg ikke ville lade hunden operere kunne det jo være ligemeget.

• #7   18. sep 2009 Jeg blev også forundret over de ikke vidste hvad det var.

Jeg fik ikke sat grad på....og kom først i tanke om det bagefter.

Jeg er lidt uheldig med mine dyr, og blev lige lidt nedtrykt...så hun sagde jeg kunne gå hjem og sunde mig...smiler...

• #8   18. sep 2009 Jeg synes du skulle ringe til Jutta (formand i DDH) og høre hvor du står og hvad hun synes du skal gøre..

Og synes da det er meget tankevækkende at din opdrætter ikke ved hvad patella lux er....!

• #9   18. sep 2009 Mener de var tre i kuldet...
    Og jeg var den eneste der nogensinde havde ringet, og forældrene fejlede ikke noget.
    Ved at der er en del hvalpe fra ihvertfald faren.

Men jeg satser da stærkt på, de ringer tilbage, når de har snakket med deres opdrætter...

Ja, jeg syns' jo, at uanset om man skal bruge ham til avl eller ej....Så har jeg jo købt hunden med forventning om, at ha' en familiehund i mange år...som er sund og rask.

• #10   18. sep 2009 Jeanette -men hvis ikke de vidste hvad PL er, så er forældrene jo netop ikke tjekket for dette, og dvs at man jo faktisk ikke aner om de har det (de kan jo have det i mildere grad end din, og derfor ikke have synlige tegn på noget)

Og så er det jo ikke bare et spørgsmål om at du ikke skal bruge din hund til avl, eller om hvorvidt du lader hunden operere eller ej. Du har købt en hund med fejl og selvom hunden self er lige dejlig af den grund, så giver det dig ret til at få nogen penge tilbage.

• #11   18. sep 2009 I købsaftalen står der kun, at man evt. kan få en erstatningshvalp, ikke noget med en del af købssummen....
    Men jeg er jo ikke interesseret i at få en anden hvalp, og så skal aflevere min nuværende hund...(Hvilket heller ikke blev nævnt i samtalen).

• #12   18. sep 2009 Min hund er knap 9 mdr.

Jeg føler ikke for OP...da man jo ikke har garanti for bedring eller at det forbliver godt.

Har også en HD hund, hvor jeg har fravalgt OP, fordi han både har HD og PL

• #14   18. sep 2009 Pia -velsagtens fordi det kun ANBEFALES at der testes for PL. Det er ikke et krav. Derfor SKAL der ikke foreligge resultater.

Kommentér på:
DDH aftaler..??

Annonce