{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Antitræksele - anbefalinger? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en Cavalier på 13 mdr, og jeg synes efterhånden jeg har prøvet ALT for at få hende til at gå pænt.... Men lige så snart vi kommer ud, så halser hun afsted.... efter fugle, hunde, ja selv ingenting, men bare det at komme frem...
Hun er så overgearet at godbider ikke hjælper...

Så nu vil jeg høre om nogen har gode erfaring med antitrækseler, og hvilken slags?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antitræksele - anbefalinger?
  • #1   17. sep 2009 jeg ville bare vende mig om og gå den anden vej

• #2   17. sep 2009 jeg har samme problem med min mops - hun er simpelthen for glad :S
    Og "follow me" grimen kan ikke sættes på en moppe jo smiley vilel da i hvert fald se sjovt ud og nok ikke have meget effekt..

• #3   17. sep 2009 Har forsøgt at gå den anden vej hele tiden, men hun er lige glad.... hun er bare lige så ivrig i, så at komme den anden vej....

Og jeg roser også hvis hun en sjældent gang skulle gå pænt... Det vil sige at det sker måske 1 gang på ja... 14 dage eller en måned :|

• #4   17. sep 2009 ´Start med at øve med en alm. sele / snor, derhjemme... om det er indenfor el. i haven er underordnet..
    Ros for at være tæt på dig / hold kontakten, og øg så gradvist ude på turene..

• #5   17. sep 2009 Jeg ville ikke bruge en antitræksele. Vi købte en til vores første hund, og jeg fik intet ud af det. Købte også en snor med elastik i. Det har været spild af penge. Så startede vil til træning et nyt sted. Det første sted var noget lort. Men i løbet af et par uger trak hun stort set ikke mere. Vi brugte denne metode: Du stopper op når den trækker og bliver så stående indtil hunden selv tager kontakt til dig. Går der mere end 20-30 sekunder uden den tager kontakt til dig, skal du gøre dig mere spændende ved f.eks at bakke lidt, hoppe på stedet eller snakke til hunden uden at sige dens navn. Husk at ros den når den så meget som kigger på dig. Og ros når den går pænt med slap line. Men du skal stoppe op lige så snart den trækker, så den slet ikke får succes med det. Det er en rimlig konfliktfri metode til at lære hunden at gå pænt. Træn hver dag, flere gange om dagen. Start f.eks med 5 min pr. tur hvor du træner. Lad være med at træne lige i det du går ud af døren, men vent til du har gået lidt og hunden er faldet lidt ned. Håber du kan bruge det.

• #6   17. sep 2009 Jeg kender et par som har en boxer, som også trækker meget, og den har sådan en sele, at hvis den begynder at trække, så "låser" selen ved forbenene, så den ikke kan trække! Synes det er rigtig smart, og den virker rigtig godt :o)

• #7   18. sep 2009 okey. Det ser ud som om der kun bliver anbefalet "follow me", for jeg vil gerne prøve et eller andet smiley

Kommentér på:
Antitræksele - anbefalinger?

Annonce