Jeg er så tosset.... {{forumTopicSubject}}
Jeg skal lige af med lidt aggressioner...
Har været i glumsø hundeskov idag med min 11 mdr gamle Amerikanske bulldog blandng. Jeg har gået dernede reglmæssigt siden januar måned. Vi har mødt mange hunde og ejere og det har været rigtig godt. MEN, nu har jeg de sidste 2 gange mødt den samme ejere og hendes lille PIS hund, og næste gang så holder jeg ikke min kæft. (jeg genreliserer IKKE - mange små hunde er helt fantastiske)
Hun har ikke snor på hunden - fordi det selvfølgelig er hundeskov, den kommer IKKE når hun kalder, og så forventer hun at store hunde ikke skal hen tll hendes hund, for dem er den bange for. UNDSKYLD mig, men første gang løb de rundt i 20 min ca og legede, og pludselig så tog hun den til sig og bad mig fjerne min "kamphund" da hendes ikke kunne lide den.
Og idag spurgte hun til hva race hund jeg havde, inden hun overhovedet kunne se mig rigtig gennem træerne, for hendes hund måtte ikke snakke med store kamphunde, og det var min. Jeg stod helt stille, fjøjtede min hund på plads, tog snor på hende og sagde: "vi går, de må IKKE lege med dig"
Undskyld mig, men hvad F..... laver man i hundekoven med hunde der ikke må snakke med andre???
Og hendes hund ville rigtig gerne lege med min.
Øv hvor blev jeg sur og rasende, og møder jeg hende igen, tror jeg IKKE jeg kan holde min mund.
Jeg skulle bare lige have luft.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 152
sep 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
jun 2009
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 103
apr 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 274 Svar: 1.224
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Du har en muskelhund som du har anskaffet inden for de sindste 5 år, så ved du også hvad du er gået ind til. Folk kan pt. ikke lide muskelhunde, og jeg forstår godt at folk med små hunde er nervøse.
Der ikke meget vi kan gøre for at ændre situationen, ud over at være rummelige mennekser og tage vores ansvar seriøst.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Forskellen er bare at jeg fuldt ud forstår folks frygt, og jeg forsøger ikke at påtvinge nogen hans selskab..
Hvis jeg en sjælden gang imellem tager i hundeskov, så vælger vi en der er meget lidt besøgt og et tidspunkt hvor der er lille sansynlighed for at møde andre.. Og så står der en ved lågen og en går rundt med hundene..
Kommer der nogen, som ønsker at benytte skoven, så beder jeg dem vente 5 minutter til jeg har ringet til kæresten, så han kan få hundene i snor og komme ud af skoven inden de går ind..
den løsning har jeg ikke mødt nogen sure miner over...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
MEN hvis ikke man ønsker ens hund skal lege med de hunde der er der, så er det jo da nødvandigt at man kan kalde den til sig, og få den ind på plads mens man passerer andre hunde. De andre kan jo da ikke bebrejdes for at ders hunde leger med en hund der kommer hen til dem:o/
apr 2005
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 158
Tak for jeres svar, det fik smilet frem for jeres syn på det her.
JEg respekterer andre og deres hunde, men sidst legede de jo sammen, og det var hende selv som fjernede hendes hund mens de legede.
Ved I hvad...jeg tror sgu det er fordi ejerne ikke kender racerne rigtigt og slet ikke kan læse hundeadfærd korrekt. Og så er det sgu dem der er mere bange for "en muskelhund" end ejerens hund. Som Jesper skriver...så ville jeg sgu også have svært ved at løfte min snart 40 kilo tunge hund op.
Jeg har lige snakket med Formanden for hundeskovern dernede, og så længe jeg har styr på min hund og tager andre hunde med forbehold, så er jeg ligeså velkommen som ALLE andre.
apr 2009
apr 2005
apr 2009
apr 2005
apr 2009
apr 2005
apr 2009
apr 2005
apr 2009
Jeg har på INTET tidspunkt sagt at jeg går fri med min hund oppe i byen. Hun går plads hele tiden MED SNOR, Der er kun 2 steder jeg ikke har snor på, det er på træningsbannen og i hundeskoven(dog tages den på hvis der er nogle som er bange for min hund)
Så ved ordet at gå plads betyder ikke at gå uden snor!!!!!
Jeg respektere at folk kan være bange for min hund, men når hundene har leget og snakket sammen før, så bliver jeg sgu sur når ejerene siger at hunden er bange for min hund. Det er noget være sludder - hvis du spørg mig.
Jeg tager min hund og omgivelserne omkring hende meget seriøst, og jeg sætter mig ind i min hunds race. Det er sgu mere end hvad andre folk gør.
apr 2009
Jeg er så tosset....