{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Åh nej - nu kommer postbudet :o/ {{forumTopicSubject}}

Hvordan reagerer jeres hunde på postbåudet?

Bertha eeelsker ALLE mennesker - MEN når postbudet kommer, så løber hun vildt rundt i haven og gør som sindssyg.. Posten er meget bange for hende - for når han går hen til postkassen, så står Bertha lige ved havelågen og gør af ham/hende.. Jeg kan godt forstå, at postbudet er bange for hende - tror jeg også jeg ville være hvis jeg stod ved siden af en hund, der gøede SÅ meget.. Men hvis nu budet ville kigge ordenligt efter, så samtidigt med at Bertha står og gør og gør, så logrer hun HELT VILDT med halen... Hun vil så gerne have at postbudet lige snakker lidt med hende..

Det postbud vi havde før, kom altid med lidt godbidder - og Bertha eeeelskede det - og hun gøede ikke af budet.. men nu... jeg bliver sindssyg..

Er der nogen, der har samme problem? og måske evt. en løsning?

Mvh Line

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej - nu kommer postbudet :o/
  • #1   15. sep 2009 Mine hunde kan ikke se eller høre postbudet når han/hun kommer til os, men den ene nabo's postkasse har de frit udsyn til... der kommer et vov eller to hvis de er ude, og så ryger de ind. Gider ikke deres gøen.

de kan gø når det banker på døren eller folk bare går ind.

• #2   15. sep 2009 Både ja og nej. Mine har også vænnet sig til godbider af posten. De sætter sig pænt ved havelågen og venter på deres godbid. men bliver slemt skuffet hvis det er en afløser der køre og ikke giver godbider ud.

• #3   15. sep 2009 Mine hunde får absoult ikke lov til at stå og gø af postbudet! Jeg vil slet ikke have at de gør af nogen eller noget som går forbi eller kommer ind til os.

• #5   15. sep 2009 Måske at gøre det samme princip? altså få det nye postbud til at give Bertha guffer eftersom det før i tiden har givet en positiv reaktion. Hvis I kender nogen der arbejder indenfor Post Danmark, så kunne man måske øve at hun/han kom og gik evt. med guffer og selvfølgelig iført postbudetøj smiley

• #6   15. sep 2009 Hvorfor skal posten give godbidder, det har jeg aldrig forstået. Lær dog hunden at posten skal have lov at komme!

• #7   15. sep 2009 Vicki K - Det kommer vel meget an på situationen, hvis det er fordi hunden gør af frygt, nervøsitet mm. over at en "fremmede" træder ind på grunden, så er den bedste måde vel at lære hunden at den "fremmede" ikke er så farlig endda og godbidder har altid haft en positiv effekt (velmærket hvis man har hund der er madglad) smiley

• #9   15. sep 2009 Det samme her smiley (det er dog ikke aktuelt mere, da vi har fået sat postkasser op nede i opgangen). Generelt har vi også gjort det med "fremmede" (venner, familie mm.), hvor vi gav dem en godbid inden de gik ind og på ingen tid blev Maldini "kureret" for hans gøen af "indtrængende". Han marker stadig at der kommer nogen, men nu i "mute" tilstandl smiley smiley

• #10   15. sep 2009 Dess går helt bersærk når posten kommer..
    Hun gør og knurrer meget hvis jeg ikke er der til at stoppe hende.. Men hun er enten i huset eller i baghaven, og postkassen står ved vejen...

Det er faktisk så slemt at hvis vi er ude og gå og postbilen kører forbi, så bliver hun også gal... andre biler / trafik er hun fløjtende ligeglad med.

Jeg HAR forsøgt at alliere mig med postbudet... Jeg ville lægge en bold ved postkassen og komme ud med hunden i snor, og så skulle han bare kaste bolden hen til hunden og gå igen..
    Postbudet svar var " det er ikke min opgave at træne din hund.. det må du selv klare"...

Okay... det var sådan set lige så meget for postens skyld...

• #11   15. sep 2009 Tina, selvom det er et ærgeligt svar at få, må jeg give posten ret. Derfor ser jeg heller ingen grund til at han skal give godbidder. Det er vores ansvar at have kontrol over vores hunde, så folk kan udføre deres job, uden at være ved at pisse i bukserne af skræg!

• #12   15. sep 2009 Nu er der selvfølgelig 10 meter og en husmur imellem hund og postkasse, så den vej rundt har jeg sikret at postbudet kan udføre sit job uden risiko... Og den 230 cm høje havelåge er altid låst ( Ruko nøgle) så hvis hundene er ude, sker der ikke noget ved det.. ud over larmen..

Rådet med at lade posten kaste en bold kom fra en adfærdsbehandler og tidligere postbud... Som bestemt mente at det er noget postbudet plejer gerne at ville gøre..

Men jeg er egentlig også lidt ligeglad nu.. jeg kan få hunden til at nøjes med at ligge i sofaen og knurrer i de 5 minutter postbilen holder uden for vores hus... det er nemlig altid lige der den skal holde.. Og så kan han lige fordele posten til alle naboer osv... drikke lidt kaffe og hvad ved jeg

• #13   15. sep 2009 Jeg undrer mig bare: HVAD er det der får hundene til at hade postbudet SÅ meget? Jeg bor i lejlighed, så Basse aner ikke at postbudet eksisterer, derfor er det ikke et problem for mig.. Og hun ville i øvrigt aldrig gø af et postbud..

• #14   15. sep 2009 Anja : der kommer en og rumsterer rundt på territoriet, og hunden har held til at jage den indtrængende væk hver eneste dag....... Ihvertfald ud fra hundens synsvinkel på episoden

Da min hund var 2½ år da jeg overtog hende ved jeg ikke om der er sket noget med et postbud, der har gjort det endnu værre..

• #15   15. sep 2009 MIn Flicka går også helt amok og gør og løber stresset rundt i haven når hun ser postbilen eller postbudet. Men det er fordi de er vant til at få godbider af postbudet. Så nu bliver de lukket ind når postbudet kommer, for jeg synes ikke hun skal stresse sådan, og jeg synes slet ikke hun skal gø helt vildt hver gang hun ser postbudet.

• #16   15. sep 2009 Mine forteller der er nogen ved postkassen, men for det meste tier de stille med det samme igen. Vi har haft mange forskellige postbude i
    de 16 år jeg har boet her.

Det første postbud ville slet ikke hilse på hunden, fatter jeg ikke hun havde selv hund.
    Mine hunde har fået under 10 godbider i de 16 år.
    Så jeg ved ikke hvordan postdanmark kan bruge så mange kg. godbider som de siger.

vores første post var enda så fræk at hun sagde til afløseren at mine hunde var meget farlige.

Det fandt en afløser så ud af at det var de ikke. Hendes komentar var de er jo ikke farlige de vil jo bare snakkes og kæles med.

Hvis postbudet bare vil snakke lidt til hundene, så behøver de heller ikke at have godbider med.

• #17   15. sep 2009 Hos Møffe er postbudet et hit ,for han har hele dørskuffen fuld
    af hundekiks ,

• #18   15. sep 2009 Det kan jo være at din basse gør, fordi hun er frustreret over at den mand/kvinde der kommer hver dag, lige pludselig ikke har godbidder med.

Det kunne jo være et "Se mig jeg er lige her! Og kom så med de godbidder" gøen.

Du kunne måske lægge lidt godbidder ved havelågen, som posten kunne give? Det er jo ikke din skyld at det gamle postbud, har vænnet hende til at få godbidder.

• #19   15. sep 2009 Babett reager ikke på postbud eller på skaraldemanden, de må gerne komme.

• #20   15. sep 2009 Postbudet har vænnet min Berta til godbider fra hun var helt lille, så hun sidder troligt og venter ved postkassen når hun kan se posten kommer... Lidt et problem når der er en afløser på, som er bange for hunde... Men nu er postkassen lige i vinduehøjde, så de kan slippe for at gå ud af bilen.
    Mine forældres gamle hund, hadede posten og skrællemanden, og jeg er slet ikke i tvivl om at den ville bide hvis den kunne komme hen til dem... Det handler om teritorium og beskyttelse.

Kommentér på:
Åh nej - nu kommer postbudet :o/

Annonce