{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Pasning af sår. {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler et godt råd til noget pleje.

Først og fremmest vil jeg gerne pointere at hvis ikke såret bliver markant bedre inden for rimelighedens grænser, vil jeg tage til dyrlægen.

For tja, to uger siden tror jeg, var vi til hudneleg. Der var en lille hvalp med skarpe tænder (det har de jo gerne).
Den legede rigtig godt med Basse, og gik og nappede hende lidt omkring munden.
Ved den ene mundvig fik hun et par småsår. Det var bare punkteringer, der viste at der var blevet prikket hul på huden at de små skarpe tænder - intet alvorligt.
I sidste uge lagde jeg så mærke til at det havde samlet sig til et reelt sår. Såret var på størrelse med hullet i en 5'er. Jeg kan ikke huske hvilken dag, men muligvis i midten af ugen?

I dag er det så på størrelse med en 25-øre, og altså vokset markant!.. Det er ikke irriteret, og er stadig bare et helt almindeligt sår, dog kommer der ikke rigtig skorpe på, og når der kommer skorpe er den hurtigt væk igen, da hun jo bevæger huden en del deromkring. Hun klør eller kradser sig ikke i såret, og virker på ingen måde til at være irriteret eller overhovedet bevidst om det.

Men jeg synes det har ændret sig alt for drastisk!..
Nu vil jeg passe det lidt, og tage billeder af det, for at se om det bliver bedre.

Men hvad er bedst? Bør jeg rense det med en smule klorhexokain, sæbevand (uden parfume) eller blot koldt vand? Eller er det bedst at lade det være? Det er hverken betændt eller andet i den stil..

Som sagt vil jeg tage til dyrlægen hvis ikke det bliver bedre inden for et par dage, men synes ikke det er noget der kræver dyrlæge nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af sår.
Kommentér på:
Pasning af sår.

Annonce