{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

muskelhunde ejere {{forumTopicSubject}}

hva dælen gør i hvis de får dkk´s lov igennem, med sluselåge og at det kun er den registrede ejer som må passe og gå ture med hunden?

de bliver mega svært for mig ihvertfald fordi gizmo ofte bliver luftet ved middagstid for jeg kan ikke være bekendt at være hjemme fra dem i 8 timer alene, og jeg vil ikke leve på et fort jo..

men ligefrem at aflive ham????? arhhh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muskelhunde ejere
  • #1   12. sep 2009 Sluselåge?

  • #2   12. sep 2009 Henriette -to låger med et mellemrum imellem, sådan at hunden ikke kan smutte ud, blot fordi det lykkedes den at komme igennem den ene låge.

    Og jeg synes i øvrigt at DKK's forslag er det bedste jeg har set indtil videre.


  • #5   12. sep 2009
    Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    Gælder vel så, ville da gerne have min nabos sindsyge Lab/G.d fik sådan en sluselåge...


  • #6   12. sep 2009
    Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    Gælder vel så alle hunde ikk?


  • #7   12. sep 2009 det er det bedste forslag, men syntes måske bare det er fordi er et konkret forslag, jeg kan ikke passe min hund ordenligt hvis ikke andre må tage sig af ham i fra 6.00 til 15-16.00 og så står han til en aflivning bare fordi at min farmor eller forældre ikke må lukke ham ud i haven eller gå tur med ham.. og det vil jeg satme godt nok være mere end ked af bare fordi der er nogen fjolser som hverken går til hundetræning eller bruger ordentlig tid med deres hunde, skal min hund bøde for det?!!?!?!??

    men er der ikke mange andre der også kommer ud for det her problem med at andre lufter hunde for dem..


  • #8   12. sep 2009 michael H
    Det er der helt bestemt. Syntes det virker som om livet skal gøres svært for os allesammen nu...


  • #9   12. sep 2009 Henriette -nej det gælder en gruppe hunde. Du kan selv læse DKK's forslag på deres hjemmeside, det er vidst nemmest

  • #10   12. sep 2009 Bor heldigvis ikke i Danmark- men det kan da godt få konsekvenser for os alligevel. Hvis vi er til fest i jylland plejer vores forældre se efter hundene - det er de fuldt ud kompetente til.

    Henriette - nej kun racer der er omfattet en af særlov


  • #11   12. sep 2009 Michael -jeg tror nu ikke loven er ment som at andre end dig, ikke må lukke din hund i haven.

    At andre ikke må passe hunden, læser jeg mere som at du ikke kan lade din hund passe hos mig en uge e.l.
    Det er jo et af de store problemer i forbindelse med de sager der har været, at pludselig aner ingen hvem hunden tilhører, for den ene passer for den anden som passer for den tredie osv.


  • #12   12. sep 2009 det kommer kun til at gælde de hunde som de beslutter at lave lovforslaget om, kan ikke lige huske racerne men lovforslaget ligger inde i forumet..

    jeg syns ikke det er fair for hunden og mange dage kommer jeg endnu senere hjem, det er da rart at min farmor som bor 50 meter fra mig og kan lufte dem, det nyder de..


  • #13   12. sep 2009 Der er enkelte gode ting i deres forslag men også nogle hvor jeg igen tænker - hvem skal sørge for at det bliver opretholdt

  • #14   12. sep 2009 Lars -helt enig. Men i det store hele synes jeg forslaget er det bedste der har været endnu. Det betyder self ikke at jeg er enig i ALT, blot at det er et af de der rammer tættest op af min egen holdning til emnet

  • #15   12. sep 2009 Ja man må jo bare vente og se hvad der sker.

    Gider egentlig ikke tage sorgerne på forskud.
    Og så findes der jo ca 1 milliard tråde herinde om samme emne


  • #16   12. sep 2009 alle hunde skal i danmark chippes... så må politiet jo bare ha en scanner i bilen som de også forslår, hvilket jeg syns er super godt.. og har den ingen chip, skal de ta den med..

    men men slaget er jo ikke tabt før loven er vedtaget, men jeg er bare bange for at i værste tilfælde kan blive nødsaget til at finde et andet hjem til ham, eller aflive ham.. og se lige hvilket lys det stiller mig i, det kommer jo til at se ud som om jeg bare ikke kan overskue ham mere som mange andre som bare pludselig har fået allergi eller noget bare fordi deres muskelhund er i lømmelalderen


  • #17   12. sep 2009 de SKAL nu ikke chippes, de kan osse have en tatoo istedet for

  • #18   12. sep 2009 jeg har ikke oprettet emnet for at brokke mig over reglerne, men vil egentlig bare gerne høre om der er andre som kommer til at stå i samme fucked op situation som mig?

  • #19   12. sep 2009 Fra 3. juli 2011 skal man chippe

  • #20   12. sep 2009 Michael: Ja det er der nok - men alle problemer kan vel løses

  • #21   12. sep 2009 ja der er et år til, og i mellemtiden er der jo stadig hunde uden chip


  • #23   12. sep 2009 Søren - Nej overhovedet ikke.
    Man må jo tage de regler der kommer - sådan er det jo - hvad skal man ellers gøre?
    -Jeg vil aldrig have anden race end den jeg har. Den er valgt med omhu.


  • #24   12. sep 2009 jeg er klar på lovene og bruger allerede mundkurv selvom det ikke er et lovkrav, og selvom jeg stoler på min hund.. men det er reglen om at min farmor ikke må lufte min hund jeg syntes er helt hul i hovedet, men jeg syntes i øvrigt også gravhunde burde bruge mundkurv, naboens flåede mig sku levende hvis den fik chancen..

  • #25   12. sep 2009 Michael -men en gravhund kan du trods alt sparke væk, løfte e.l. Du har altså rig mulighed for at undslippe uden større skader. Hvis en amstaff e.l. angriber, så er man altså på den.
    -og at flytte fokus over på andre racer synes jeg er lidt tamt.

    Stå ved at der ER et problem (for det er der), og så må man jo håbe at der findes en tålelig løsning for alle parter


  • #26   12. sep 2009 Ved ikke hvor gammel din farmor er - min er 87 og hun skal ikke rende rundt med en am.bull

  • #27   12. sep 2009 det var fordi jeg følte søren kom med en personlig sviner om jeg købte hund med hovedet under armen..

    men jeg er skam 100% klar over problemet og der skal skam os ske noget det er helt sikkert inden alt blive ødelagt for os som faktisk gider gøre en ordenlig indsats for at gøre vores muskelhunde til gode hunde, rare hunde.. Familie hunde


  • #28   12. sep 2009 jeg syntes dkk's regler er gode og jeg laver gerne en ekstra låge. alle mine hunde er ejet af både min mand og jeg , jeg lader ingen fremmede gå med mine hunde ikke at de gør noget, mange køre også for stærkt, og overtræder loven.

  • #30   12. sep 2009 det kunne være Michael var træt af at du altid kommer med surer opstød over folk der har en anden race end du har, du kommer altid med nogel latterlige kommentar. (søren)

  • #32   12. sep 2009 tak helle..
    min farmor kan fint styre mine hunde, så det er skam fint, men jeg håber lidt på at den regel bliver udpenslet lidt eller hva man skal sige, jeg syns det er okay de ikke må være feriepasset hos en anden end ejeren, men at de går tur eller lufter dem engang imellem i haven syns jeg er helt okay..

    tja dobbelt låge vil jeg godt lave men hegn der er min 180 høj det bliver heller ikke nemt, i det din nabo har ret til at kræve du holder dit hegn på 180 eller derunder ifølge dansk lov..


  • #33   12. sep 2009 kan man evt få et link til dette det omhandler.. jeg forstår det ikke helt ud fra det i skriver:S

  • #35   13. sep 2009 Michael H.
    Hegnshøjden bliver ikke et problem, i følge teknisk forvirring (forvaltning) hedder relgen 180 høj i skellet. Men jo længere ind på dit grundstykket du laver hegnet jo højere må det værer..

    Men mon ikke der bliver taget gøjde for det når /hvis loven bliver lavet så kravet kommer til at hedde 180cm.


  • #36   13. sep 2009 personlig.... bahh kan godt være mit navn ikke stod der men det var stadig pænt personligt det du skrev :Pudsigt at de fleste af dem, der brokker sig over, at der endeligt kommer noget konkret, har købt deres hunde inden for de sidste par år. Det er jo mange år siden, at man vidste, at der på et tidspunkt ville komme en hård stramning. Har I købt hund med hovedet under armen?? der er trods alt over 400 racer at vælge imellem. er det ikke rettet personligt til os med muskelhunde????
    du er da lidt BIP BIPPPPPB BIIIPPPPPPPP


  • #38   13. sep 2009 Lars står der i loven at det skal være hele haven som er hegnet ind eller står der at det skal være den del hvor hundene er der er hegnet ind.

    Jeg har slædehunde og jeg har 180 cm mhegn hele vejen rundt.
    Jeg har lidt den tanke at fordi jeg er glad for mine hunde skal andre ikke belemres med dem - og jeg har en strejfende race.

    Det jeg syntes er det største problem er at der er nogle som ikke fører deres hunde i snor.. Jeg syntes sgu det er ubehageligt at komme gående også kommer der løse hunde farende hen i hoveded på mine hunde som er i snor. Også er det sgu ligegyldigt hvilke hunde.
    Eller flexliner for den sags skyld. hvorfor bruge dem i byen jeg fatter det ikke. De er gode på stranden eller i skoven hvor man er alene men i byen! Det er som at have en løs hund.

    Den anden dag gik jeg med min den store hund. og gik forbi en have hvor der var 60 cm højt hegn.
    Jeg er ikke nået forbi haven så lukker en kone sin sindsyge labblanding ud af døren og den farer lige hen hvor vi gik hoppede op af hegnet og sad i nakken af min hund.
    Chunta blev selvfølgelig gal. Jeg måtte så stå og kæmpe med at skille de to ad for jeg havde joi snoren på Chunta. Da jeg kommer 100 meter væk går hun ud og henter sin stadig gøende og sindsyge hund.

    Sådan noget er sgu uansvarligt!


  • #39   13. sep 2009 Jeg synes man kan komme omkring problemet med, at det kun er ejer, der må lufte, ved at man laver en regel om, at hvis andre skal lufte hunde, skal vedkommende være i besiddelse af en fuldmagt fra ejer - på den måde kan ejer stadig spores og man undgår, at ingen vil kendes ved ejerskabet. At forestille sig, at man ene mand kan være den eneste, der lufter en hund gennem hele hundens liv, er jo ikke realistisk. Der vil altid komme situationer, hvor man har brug for, at andre tager sig af hunden - om det så er en 1 dag eller 14 dage.


    Kan ikke forstå, at det koster 50.000 at hegne en parcelhus have - det er nogenlunde det samme, som vi giver for vildthegn rundt om vores skov på 5 ha / 10 tdr land. / 50.000 kvm.


Kommentér på:
muskelhunde ejere

Annonce