{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203

Høm høm hele dagen? {{forumTopicSubject}}

mine hunde laver mange høm høm ude i haven hver dag, tænkte om jeg kunne fodre anderledes end nu? - måske en gang daglig - de får to.
hvilket måltid skal jeg mon droppe, de er mest sultne om aftenen, ved mennesker tager det 12 timer at passere tarmen men hvad med hunde?
vi fodrede i går kl. 22,30 alligevel skal den ene ud og lave en kringle her kl. 06.
vi har lige skiftet foder det eneste foder min kræsne hund kan lide, så vil nødig skifte igen
nogen ideer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høm høm hele dagen?
  • #1   12. sep 2009 Jeg fodrer med olivers max energi.

fandt lige ud af det tager 24 til 48 for hunde at timer passere tarmen, så det blev jeg ikke meget klogere af.

• #2   12. sep 2009 jeg ed godt at det ikke er det fedeste at få at vide når du nu ikke vil skifte foder ...
    men Dina kringlede også konstant da vi fodrede med Sportsmans Pride... efter vi skiftede til Royal Canin, kringler hun max 2 gange dagligt... vil næsten tro at mængden af kringlerne er halveret.

• #3   12. sep 2009 Du kan sagtens nøjes med og fodre en gang i døgnet. Og hvornår du gør det er egentlig ligemeget. Jeg har også fodret med Olivers og der var også meget høm høm. Nu fodre vi med Nutra Nuggets og har kun det halve der kommer ud bagfra.

• #5   12. sep 2009 Ja mere afføring, jo mindre har dine hunde optaget af foderet. Jeg ville helt klart skifte.

• #6   12. sep 2009 Øv Øv jeg er bare så ked af at skulle ud i det foder bøvl igen.
    aslan er tynd og ekstrem aktiv hele dagen, vi har gemt hans legetøj væk fordi han vil have vi kaster det konstant, modsat vores anden cocker kan han ikke køres træt, men vi træner selvf. læg dig og bliv.
    Marie-louise, hvilket produkt fra royal canin bruger du?
    andre der kender foder hvor hunden ikke kringler hele tiden?

• #7   12. sep 2009 Pro-Nature og 1st-choice, har mine og deres maver været rigtig glade for.
    Men min hanhund Hills JD perscription diet foder fra dyrlægen, da han døjer med hans hofter.

Men Pro-Nature og 1st-Choice var der ik ret meget, der kom ud i den anden ende.
    Men om dine ka det samme på det foder er jo ik sikkert, men vi syntes det var rigtigt godt.

• #8   12. sep 2009 Aslan er til tørkost hvor pillerne ikke er for hårde og dufter godt.

orijen
    hennes
    dyrlægens special foder
    cocker foder fra royal canin
    er prøvet, samt en masse andre mærker jeg ikke pt kan huske

nogen der kender pronnature, det vil han nemlig gerne have men købte kun en prøve pakke så ved ikke lige hvordan ´det er med kringlerne.

• #9   12. sep 2009 Jamen jeg syntes ik der er ret mange kringler ved Pro-Nature. Og der er en del varrianter ved Pro-Nature afhængig af hva man er til. Der er en der er uden, majs, soya og hvede, hvor der er meget kylling i den ku vores helt vildt godt lide.

• #12   12. sep 2009 Får dine hunde godbider, ben el lign. der kan hjælpe med til toiletbesøgene ?

• #13   12. sep 2009 Hej.
    tak for jeres svar, det lyder jo til jeg skal åbne pandoras foder æske igen -desværre.

Pro-nature, den eneste han vil spise der er hvalpefodret, går det mon når han er til den tynde side ?

Barf orker jeg ikke til 3 hunde og økonomisk synes jeg det lige er i overkanten til 3, synes det er synd hvis kun den ene skal barfe, de andre kan godt lugte det er enormt lækkert.

• #14   12. sep 2009 Som sådan er det ikke problemet den ene skal ud og kringle om natten, det er antallet af kringler jeg skal fjerne på græsplænen hver dag..
    vi kan se der er blevet meget mere efter olivers foder og de er blevet kæmpe store.
    de bliver tilbudt foder og spiser ad libitum ( de 2 der er til den tynde side)
    ofte vælger de alligevel kun at spise den ene af gangene.
    kan jeg måske tilbyde dem for meget foder selv om bestemt ikke overspiser?, min mand mener jeg skal følge doserings vejledningen på pakken - jeg har altid fodret efter huld, men han mener ikke de kan udnytte mere foder end det der står på pakken og derfor kommer det ud i den anden ende?

• #15   12. sep 2009 Vi kan klart anbefale select gold til voksne hunde, det får constantin.. og han besørger mellem 1-2 gange dagligt, oftest kun den ene gang.
    Til trods for der er fri afbenyttelse af foderet dagen lang.

Hvis dine hunde besørger mange dagligt, i fht. der kun fodres 2 gange - så ville jeg går nærmere ind i foderet, evt. skift, dårlig optagelse i hundens tarme kan forårsages af mange ting, og behøver ikke kun omhandle foderet..

• #16   12. sep 2009 Øv jo det er desværre fodret for vi havde ikke problemet før vi fik det nye foder, jeg orker ikke bestille mange sække hjem af forskelligt foder de alligevel ikke gider - har foræret så meget væk
    synes det var smart ved olivers man kunne bestille små prøver, af alle dem var kun maxx energi den eneste han vile have.... suk

• #17   12. sep 2009 Vi fodrede også Chico med Olivers (Hvalpefoder godt nok) Og hun sked også mange gange om dagen, nu fodrer vi med Arion og er super glade for det ..

• #18   12. sep 2009 Og vores kan sagtens holde sig fra kl. 23 ca, hvor de kommer ud sidste gang til 10-11 ca. næste morgen..

• #19   12. sep 2009 Hej

Er der en speciel grund til at du fodrer med Max Energi ?

Som jeg har forstået det, er det kun til "brugshunde". Altså fx jagthunde, slædehunde osv.

Måske er det også derfor din hund er hyperaktiv hele tiden.

• #20   12. sep 2009 Min hund løber mellem tre og 8 km hver dag, derefter vil han gerne lege hele dagen, sådan har han altid været, også grunden til han var til salg, ejerne magtede ham ikke med alt den energi
    fodrer med maxx fordi det netop er til brugs hunde

• #21   12. sep 2009 til de meget tynde ville jeg anbefale Belcando....
    Ikke så meget kringeleri på det og de fleste hunde kan godt lide det..

Min mellemschnauzer kringlede også konstant på olivers max energy - fungerede fint på belcandos high energy

Held og lykke

• #22   12. sep 2009 Hvis jeg var dig ville jeg spørge Olivers eller måske dyrlægen om han skal have max energi. Vores hundetræner fortalte engang at mange hunde er ustyrlige netop fordi de bliver fodret med max energi foder.

Der er mange hunde, der løber meget hver dag + andet aktivitet, men det betyder ikke at de er brugshunde. De skal alligevel have almindeligt mad.. måske bare lidt flere gram dagligt end andre hunde, der ikke er så aktive.

Kommentér på:
Høm høm hele dagen?

Annonce