Jeg er så ked af det.. {{forumTopicSubject}}
Det er kun et par dage siden, jeg oprettede et indlæg her, omkring hvilken race der ville passe til os. Jeg fortalte jeg havde en dejlig hund på 13 år, og at vi da håbede at ha hende "lange tid" endnu, selv om hun ikker er så rask mere.
Nå men nu er det så galt med, at hun slet ikke kan holde på vandet mere. Når hun ligger og sover eller bare slapper af, så ligger hun pludselig i en stor sø af tis. Når hun så opdager det, bliver hun helt forskrækket, og prøver at gøre rent efter sig )-:
Det er desværre ikke det eneste, for i går ville hun ikke engang gå ud af sin kurv for at spise, og hun ELSKER mad.Hun har siden maj mdr været på prednisolon, da hun bare lå i sin kurv, og havde store problemer med at rejse sig op, og med at gå. Efter hun kom på piller blev hun en helt anden hund igen, og hun var glad og begyndte enda at springe op af folk igen
Vi var så glade og fortalt alle at vi havde fået en stor "hvalp" Hvorfor er det så allerede galt igen nu..
Vi har tid ved dyrlægen i morge 16.30, men i telefonen sagde han det ikke lød godt. Hvordan kan han sige det når han ikke har set hende? Det kunne vel bare være hun skal ha mere medicin, for hun har jo ellers været så glad. Det med hendes tisseri kunne måske bare være en blærebetændelse, eller noget andet der kan behandles, kan det ikke?
Jeg har det så dårligt nu, og føler det hele er min skyld. Altså pga jeg har forhørt mig omkring racer, til vi en gang skulle ha ny hund igen. Jeg føler det er pga jeg har svigtet hende, at det her sker nu. At jeg bliver straffet for at være en dårlig hundemor og menneske. Min mand siger det er noget pjat, men jeg kan ikke slippe tanken.
Håber sådan på gode nyheder fra lægen imorgen.
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.267
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.289
Du er først en dårlig hundemor når du tænker på dine egne behov før hundens..
Det lader jo til den har det rigtig skidt, og efter min mening bør du tænke tanken om det er værdigt for din hund med tilværelsen som den er nu / med mere medicin mv.
Medfølende tanker herfra
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 131
Jeg havde selv dårlig samvittighed, da jeg skulle have min dejlige hund aflivet, fordi jeg tænkte i hvalpebaner, ligeså meget for min søns skyld, som for min, har stadig en snert af dårlig samvittighed i de stille stunder, men jeg ved i mit hjerte, at det var bedst for min musen at få fred.
13 åe er et langt og godt liv, det ved I, og det ved hun også..
Knus og kæmpe trøster herfra...
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Hun er jo en gammel hund og kan jo desværre ikke leve evigt. Husk på, at hun har haft et godt liv hos mennesker, der elsker hende. Og minderne er der ingen, der kan tage fra én
Jeg tror desværre ikke, at det bare er en banal blærebetændelse, - snarere at hun ikke har blærekontrol længere.
Uh, du kan tro, jeg ved, at det er svært, når man skal tage valget, om man skal lade sin hund få fred. Men husk at tænke på hunden, før du tænker på dig selv.
Held og lykke hos dyrlægen!
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Det har hjulpet mig HELT utroligt, de gange jeg har taget beslutningen... Hver gang har jeg måttet sige at det skulle være for MIN skyld og det har jeg ikke villet byde mine gamle hunde..
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Måske at det er en blærebetændelse der også er stødt til.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 93
Det hjælper lidt, selv om jeg er så skide ked af det, og bliver ved med at tænke dumme tanker.
Min dr. dyr sagde da hun kom på piller, at det bestemt ikke var nogen grund til at aflive et dyr, der ellers var frisk og klar, fordi den havde problemer med at gå og rejse sig, hvis det kunne klares med prednisolon. Han sagde også, at hvis det ikke hjalp nok, kunne vi forhøje. Han fik det bestemt IKKE til at lyde til det var noget særligt at hun skulle ha pillerne. Jeg er slet ikke klar over ,hvor alvorligt det er at være på prednisolon, da det var som han ikke mente, at det var noget særligt. Jeg burde nok at undersøgt det mere, men jeg stoler jo på vores dyrlæge, at han vil det bedste for vores hund.
I maj havde vi ellers talt om det måske var "nu", men han sagde nej til det. Jeg ville næste ønske, at hun så var kommet videre dengang, for vi fik et håb om hun nok kunne leve "længe" og godt på den måde.
Hun skal ikke lide, for vi elsker hende alle sammen så utroligt højt, men håbet er der stadigvæk. Selv om det er meget lille nu...
Det er bare så hårdt. Det er kun 1 år siden vi sagde farvel til Puppy. Han var næste 14 år ,da vi blev nød til at tage afsked med ham. Han er stadigvæk meget savnet.
Nogen gange ville jeg ønske, jeg aldrig havde fået hund, for det gør så ondt...
aug 2008
Prednisolonen kan godt få hunden til at blive "utæt" og ikke kunne holde på vandet.
Forbered dig på det værste og håb på det bedste i morgen. Lad os håbe, at I kan få lidt mere tid sammen
Skriver du en lille up-date herinde?
jun 2008
Jeg skriver igen, når jeg ved noget. Min mand kontaktede i dag dr. dyr, og sprugte om det kunne være pga Prednisolonen hun er blevet utæt, men det mente han bestemt ikke??? Jeg bliver snart rigtig utryg ved ham....
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Min egen har nu fået konstateret alt for høje levertal og det er pga medicinen og jeg ved at hun nok ikke har så længe igen nu og hun er altså kun 4 år, men hun skal ikke lide så vil jeg hellere give hende fred.
Så jeg tror jeg måske ville kontakte en anden dyrlæge hvis han ikke er bedre i morgen.
aug 2008
Jeg er ked af at høre om din hund, - er der slet ikke andre muligheder end prednisolonen? Det er godt nok en sej besked at skulle kapere, når hun kun er 4 år gammel
Tanker herfra...
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
Inden det bliver værre, hun vil måske ikke føle det så fedt at vågne i en sø gang på gang.
Han lyder lidt pengegrisk din dyrlæge. Forsøgt tanken med at finde en anden?
maj 2007
Jeg har også sat Blackie på prednisolon. Han er 14 år og klarer sig med en pille hver 2. dag og så er hans motion afpasset efter hvad han kan klare. Ja, gu er det noget skidt, men hvis han IKKE fik det prednisolon, havde han været aflivet. Og alt andet til trods, så lever han faktisk et godt hundeliv:-)
Hellere give prednisolon til en gammel hund med smerter og den så har det godt, end at være "hellig" og ikke give den noget og den så lever med smerter.
Ja, hundenes liv bliver, efter al sandsynlighed, forkortet ved medicinen, men med en SÅ gammel hund, hvad har man så at miste?
jul 2006
Man skal dog huske at man ALDRIG må stoppe brat med prednison, men trappe langsomt ned.
Held og lykke hos dyrlægen
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Men det lyder ikke til at jeres hund har det godt mere.. De synes det er utrolig flovt når de kommer til at tisse på gulvet og den slags ting og det synes jeg ikke man skal byde dem... Men ja.. Hør hvad dyrlægen siger og beslut ud fra det
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Ja jeg savner dem forfærdeligt hver gang een må aflives-----Men jeg elsker dem heldigvis højt nok til at tænke mere på hvad der er godt for dem end hvad der er godt for mig.
Håber du har jeg styrke nok til at tænke det samme.......
Stor medefølelse med dig og IKKE mindst med din gamle hund.....Håber dem får fred.....
maj 2007
INGEN af mine hunde har nogensinde ligget i deres egen urin!! Så det er ikke en nødvendig konsekvens af prednisolon. Alle mine hunde (med en enkelt undtagelse) er blevet 12-14 år gamle og de har alle fået prednisolon i de sidste par år og har haft en dejlig tilværelse OGSÅ på prednisolon. Der har ingen nævneværdige bivirkninger været andet end en SMULE øget drikke- og tissetrang, men bestemt ikke "alarmerende". Så jeg synes at det er barsk at sige at man ikke vil give sine hunde medicin. Jeg gør det efter samråd med dyrlægen, som helt klart også mener at Blackie har en super tilværelse. MEN han er 14 år og skal bare holdes smertefri. Den dag, hvor pillerne ikke hjælper og han får det værre, er det slut!
jul 2006
jun 2008
Grunden til jeg begyndte at blive lidt utryg ved min dyrlæge, var at jeg ikke synes jeg var blevet godt nok informeret om medicinen, og om bivirkninger. Synes det meste jeg har læst her lyder rigtig grimt.
Inden vi tog afsted, havde vi alle tre snakket om, at det kunne være det var dårlige nyheder, og hvis kan mente det var på tide at sige farvel, ja så var det det. Vi ville dog ha hende med hjem, for hun hader at være hos dyrlægen, så det var ikke der hun skulle være til sidst.
Nå men jeg kom ind med Sille, og fortalte om hvordan hun havde det, og at jeg følte, at jeg ikke var blevet godt nok informeret, og at jeg havde hørt mange grimme ting om pillerne..
Vi fik en god lang snak, og han undersøgte hende. Han kan ikke med sikkerhed sige, om det er en blærebetændelse, eller om hun er blevet slap. Hun er nu kommet på penicilin, og så må vi se om det hjælper. Han mener det bare er et spørgsmål om den rigtige dosis, og når vi finder den, skulle hun ikke ha problemer med at rejse sig og gå. Han mener hun faktisk ellers er ok efter hendes alder. Vi talte om det med de manglende oplysning, og det beklagede han, men han sagde også, at det ikke var så vigtigt når man har så gammel en hund. Hun vil være borte, inden medicinen vil påvirke hende negativt.
Han mener også der er mange alt for negative holdninger omkring prednisolon, og det nok meste handler om, om man mener en hund skal være på medicin, eller om man skal sige farvel. Det var noget jeg skulle finde ud af med min familie, altså om hun skal være på medicin til den dag hun går her fra (hvis hun nu bliver smerte fri) eller vi heller vil sige farvel nu. Vi vælger at give det en chance, og hvis hun i løbet af de næste dage bliver ok igen, så fortsætte vi på piller. Han støtter vores beslutning, og har den samme holdning.
Det kommer jo også an på, hvordan det går med hendes tisseri. Vi har lavet en "tisse og drikke plan" så nu er det hele skemalagt, og vi håber det kan hjælpe.
Igår var jeg meget ked af det og forvirret. Jeg er stadigvæk ked af det, og håber på det bedste, men nu har vi tænkt det hele igennem, og vi ved javd vores holdning er og hvor langt vi vil gå..
1000 tak for jeres hjælp, støtte, meninger og gode råd
maj 2007
Og jeg er HELT enig med din dyrlæge:-)
jul 2006
Jeg er så ked af det..