705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

ParvoPANIK !!!! ParvoPANIK !!!!

Hej alle... Er der andre der har det som mig ??? eller er jeg vildt hysterisk ???

Jeg har lige læst at der er parvo i omløb i Aalborg... Panikken bredte sig under læsningen fordi min hvalp kun er 12 uger gammel og jeg har indtil nu kommet i hundeskoven i Aalborg øst samt andre steder til hvalpetræf...

Vi mødte en hund i går, hvor jeg gjorde ejeren opmærksom på at den havde løbende tynd mave, ejeren fortalte at det var hun godt klar over og at den var blevet vildt tynd indenfor kort tid... Mine små alarmer ringede som en gal efter læsning om Parvo i Aalborg...... PANIK her hos mig.... Hva nu hvis det var den skrækkelige virus. den lille hund har.. ... Min har jo snuset den i rumpen ... Og det slår mig bagefter... Hva laver man i en hundeskov med en hund der har vildt tynd mave ??

Min vaps er vaccineret men alligevel... Kan man ik lege med andre hunde mere uden at løbe en risiko for smitte ? Kan man gøre noget selv... ? for har mest lyst til at holde Kalii hjemme i vores lille have...

Nøj hvor jeg sidder her med en urolig følelse og ved slet ikke hvad jeg skal tro... Har nogen af jer et råd til hvordan man lige takler sådan en følelse...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ParvoPANIK !!!!
  • #1   9. sep 2009 Du slår koldt vand i blodet, (ved godt at det er svært) hvis han ikke har tynd mave om 4 dage der er inkubations tiden for Parvo, så er han ikke blevet smittet..
    MEN jeg forstår dig så udemærket, man er meget hurtigt nervøs for sine små pus....

• #2   9. sep 2009 Er det alle hunde som kan blive smittet af Parvo? Eller er det kun hvalpe?

Håber ikke at din hvalp er blevet syg. Men som der også tidligere er nævnt så se tiden an eller kontakt din dyrlæge hvis det kan give dig lidt mere ro i sindet.

• #3   9. sep 2009 Ej det er vel ikk kommet til Aalborg nu:( For filen da også!...

Har du et link der til hvor du har læst det??

• #4   9. sep 2009 Lasse, det er alle hunde de rkan blive smittet med Parvo, men det er ofte de svage hunde der rammes hårdt af det. (hvalpe, syge og gamle hunde)
    Hvis din hund er sund og rask og har fået sine vacciner er ricikoen ikke så stor, det er muligt at den bliver syg, men det vil sikkert ikke blive så voldsom en omgang den får..

• #5   9. sep 2009 jeg ville ikke tage i hundeskov, hvis jeg vidste der var parvo i omløb i nærheden og slet ikke med en hvalp

de kan godt få parvo selvom de er vaccinerede

• #6   9. sep 2009 (link fjernet)

efter denne skrivelse er tiden fra smitte til udbrud mellem 4 og 14 dage, så hold godt øje.-/

• #7   9. sep 2009
    Eva: Tusind tak for din beroligende besked... Tro mig jeg vil holde øje med hendes afføring.... og jeg er drønet afsted til Dr. dyr...hvis der er det mindste... ;O)

Rikke J : http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=348313

Connie... Jeg tør ikke tage i hundeskoven mere efter jeg har læst dette....

• #8   9. sep 2009 vi skal mødes med nogle tyske venner på søndag. De har også hund og har været rundt i Danmark i et par uger....

Fanny kommer ikke med til det træf....måske er det pjat....men heller pjattet end få en syg hvalp. at de andre skal møde dem er grænseoverskridene nok for mig.

• #9   9. sep 2009 Ej det er sgu noget møg!..
    Nogen der ved hvor lang tid sådan en "epidemi" er her??
    Tør da næsten ikk tage nogen steder hen hvor der er andre hunde når man har en hvalp øvvv altså..
    Men nogen der ved hvor der har vært tilfælde af det i Nordjylland??

• #10   9. sep 2009 Ålborg ved jeg, men jeg ved ikke om det er et enkeltstående tilfælde

• #11   9. sep 2009 Jeg er ikke hys........... Men nu kommer jeg heller ikke i hundeskove. HVIS jeg gjorde, ville jeg nok holde mig væk indtil denne virus er "under kontrol"...... Desværre kommer der jo rigtig mange hunde fra østlandene, som ikke er vaccineret. Og det går ud over vores andres hunde. Jeg er mest nervøs for Blackie (14 år)......

Så et opråb: SØRG FOR AT JERES HUNDE ER VACCINERET!!!

• #12   9. sep 2009 Hys eller ej. Mine kommer ikke i hundeskov i øjeblikket. Hundeleg foregår sammen med venners hunde, og jeg undgår og gå hvor mange hunde færdes hvis muligt.
    Jeg er heldigvis så heldig og have et område tæt på hvor der ikke færdes særlig mange hund.

• #13   9. sep 2009 Jessica... Det er helt fint at der er delte meninger omkring dette, jeg er en af dem du omtaler mht. om man tør gå udenfor sin have... Det tør jeg godt... MEN der hvor jeg bor kommer mindst ligeså mange hunde som der kommer i hundeskoven... og folk samler IKKE deres hunds efterladenskaber op.... Det var noget andet hvis man boede i et parcelhusområde... hvor der ikke kommer så mange... Der er ingen grund til at udfordre skæbnen .... Så hvis fornuft og kærlighed til sin vaps , forveksles med panik kan man vist godt kalde mig panikken... ;O)

• #14   9. sep 2009 Det har også været i odense, læste jeg på tekst tv den anden dag..

• #15   9. sep 2009 der har været flere tilfælde i odense og også i sønderjylland

• #16   9. sep 2009 for et par dage siden var der en tråd om parvo i Odense og der var der en herinde der skrev at der havde været to tilfælde af parvo i sønderjylland hos importerede hvalpe her i sommer...hvor det var, ved jeg desværre ikke

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #17   9. sep 2009 Mona N> Det var omkring Rødding og det er et stykke tid siden. Se tidligere tråd her: http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=332192

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #18   9. sep 2009 Mona N > Jeg har ikke selv hund (endnu), så jeg er ikke så meget inde i de forskellige hunderelaterede sygdomme (endnu). Jeg kunne blot huske at have læst noget om sønderjylland og det var dét jeg linkede til, men det er da så bare dejligt, hvis hundesygen for det første er udryddet og for det andet at der så ikke er konstateret parvo i Sønderjylland smiley

• #19   9. sep 2009 jeg ved ikke om det er det samme der er blevet refereret til i forbindelse med parvo denne gang.

jeg har spurgt i den tråd hvor jeg så det blev skrevet, så må vi se om jeg får svar.

nej forhåbentlig får vi det parvo stoppet inden det når at sprede sig yderligere.

det var godt det med hundesygen endte godt..

Kommentér på:
ParvoPANIK !!!!

Annonce