Station 2 mandsg d. 7/9 muskelhund {{forumTopicSubject}}
Var der nogen af jer der så indslaget igår? Omkring den muskelhund der blev inddraget?
Synes det var godt at se en politibetjent sige, at det ikke altid er hunden der er skyld i det, men føren bag hunden.
Jeg føler med dem, som har været ude for tilfælde med muskelhunde, men samtidig vil jeg også gerne have at hunde (muskelhunde) som ikke har gjort noget, får en chance til at bevise at de kan være lige som andre hunde.
Håber for vores vedkomme( min kæreste og jeg) at der snart falder en ro over omtalen af muskelhunde, da vi ikke vil af med vores, som opføre sig pænt.
Det er ikke et diskutions oplæg og vil sætte pris på at der ikke kommer nogle kommentare som ikke er respektable.
Vil bare høre om der var andre der så det og som evt. selv har en muskelhund
Mvh Camilla
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 2.266
Og rart og høre det også kan komme fra dem af :o))
Min er ikke en ren muskelhund hun er blandet med labrador :o)
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 3
Både min kæreste og jeg blev overrasket over at høre det, men også glad
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 234
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Ja for dem der er så autoritetstro og ikke taler udfra egne erfaringer men kun mener det samme som nogle journalister for ikke at stå udenfor.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
-men det ændrer jo ikke på at hunden med en uheldig ejer, altså er farlig for sine omgivelser.
jan 2007
Og hvis ikke man kan forbyde de mennesker at have de hunde, så kan det jo altså blive nødvedigt at forbyde hundene helt.
Og selvom det er mennesket der laver skodavl, så er der jo altså noget galt med de hunde der kommer ud af det (eller -det er der ofte).
Så uanset hvordan du vender og drejer det, så er det altså stadig et problem, uanset hvem man så tilskriver skylden for problemet
jan 2007
For det ER et problem med de mange overfald, og et eller andet må jo gøres.
feb 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 27
Socialt belastede unge mennesker, med kamphund og diverse lignende blandinger ødelægger alt for de seriøse kamphundeejere, som har dem som familiehunde eller udstillingshunde.
Hundeskat, hundekørekort, ejer skal være fyldt 25 år.. ligesom når man skal have bil med kaskoforsikring ,,, bliver betydeligt billigere når man er voksen og er fyldt 25 år
Hvergang der er ballade i medier med kamphunde, er det narkomanlignende typer som er ejere
jan 2007
feb 2007
Jeg sørger for at den `fylder mindre ` i set offentlige rum.
Velopdragen, mindre støjende, går i snor, tager overdrevent hensyn pga. al balladen i medierne med socialt belastede hundejere.
Er nærmest usynlig
jan 2007
Jeg tænker jo bare at det at du holder din hund i snor, er ikke noget resten af hundeverdenen ser.
Jeg forstår ikke at man så sjældent ser de racer på træningspladser, til konkurrencer (lydighed, rally, agility osv). De gode eksempler er ikke synlige.
Hvorfor gør "de gode eksempler" ikke noget for at blive synlige, og vise at de altså osse findes?
jan 2007
Det samme gælder for en bekendt jeg har som er træner i en klub hvor de er velkomne, men alligevel er der kun enkelte der kommer (og det er i Århus hvor der jo er rigeligt af dem).
De gode eksempler er stort set usynlige. Og jeg forstår det ikke. Var det min race der var så tæt på et forbud som de racer er nu, så ville jeg da gøre alt i min magt for at folk skulle se at de altså osse findes i gode, lydige udgaver med et helt almindeligt og ansvarligt menneske i den anden ende af snoren.
Istedet bruger de fleste muskelhundeejer oceaner af tid på at flytte fokus over på andre racer (de evindelige historier om at andre racer osse kan bide), at beskylde og forsvare på skrift steder som f.eks. HG osv.
De burde, i mine øjne, istedet for vise sig alle de steder hvor folk faktisk SER dem, og SER hvordan sådanne hunde OSSE kan være.
feb 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Selvfølgelig er det ejeren bag... Ejeren, der ikke vil erkende hvad de hunde indeholder af instinkter og ejeren, der bruger den som våben ( pudser hunden på mennesker, som omtalte person har gjort 2 gange )
Går 100 % ind for en opstramning af hundeloven og at rette myndighed får de midler, der skal til for at gennemføre de nødvendige kontroller, racciaer mv.for at loven har den ønskede effekt
feb 2007
At sige at alle kamphunde er dræbere, kan du ligeså godt sige at alle
muslimer er terrorister
Joke
jun 2006
jan 2007
jun 2006
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Det er en hund der er lidt speciel og have og den er ikke velegnet til en hvilken som helst eje.
Men når der stadig er folk der ikke vil indse at de har et ansvar over for andre , så går det galt.
Og der er mange af sidstnævnte, der mener at en Pomoranier er lige så farlig.
feb 2007
Man kan træne på dispentation
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
feb 2007
Jeg har hørt om flere som uofficielt får lov at træne med i f. eks rottweilerklubben ... korrrekt det er en terrier ... og det er ikke for at
træne til konkurrencer ... kun for at træne sin hund
jan 2007
mar 2006
feb 2007
en amstaff .. til træning.. er det jo nok bedst at træne med andre større hunderacer ...
agility og cirkustræning , med små hunderacer... det var ikke det jeg mente ... de små hunde kan være meget hysteriske
jan 2007
Og små hunderacer kan skam osse gøre sig i andet end cirkustricks. Fik man lige luftet lidt fordomme der?
feb 2007
Alle hunderacer og blandinger er skønne, jeg er ikke racist
jan 2007
Jeg taler om det du skriver ang træning af små og store racer.
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 305
Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen: Jeg mener ikke at det er helt lige meget hvilke racer der træner sammen. Jeg har ikke noget i mod små hunde. Men jeg kan mærke forskel på vores hund om det udelukkende er større hunde der er til træning eller om der også er små hunde i mellem.
Ofte synes jeg at de små hunde virker mere hysteriske.
Maiken T: Er da ked af at høre at I har haft flere uheldig situationer med muskelhunde. Men er det altid kun muskelhundenes fejl? Eller er det ejerne? Eller er det hr og fru damnark som ikke har sat sig ind i hvilken type hund de selv har? Ja desværre er der nogle der køber en muskelhund som potensforlængere og mange gange ende sådan hunde som problem hunde. Men hvad med Fru. Jensen som har købt en hyrdehund som hun synes ser sød ud. Det kan også meget nemt ende galt, da mange af disse hunde har udtalt territoriefornemmelse fordi den vil beskytte dem den holder af. Derfor skal den lære at håndtere andre dyr og mennesker der kommer til den udefra.
Synes at der er kommet en kedelig tendens til altid at give muskelhunden skylden.
jan 2007
mar 2006
jan 2007
Men bortset fra det, så synes jeg egentlig at blandede hold er et stort plus, fordi hundene vænner sig til at arbejde uanset om det er en vhihuahua eller en GD der går ved siden af den.
jan 2007
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Skylden kan være mange ting,
Forkert prægning, opdragelse, træning, og i sidste ende forståelse for hvorfor man gør som man gør.
Hunden er ikke et stykke legetøj, men et dødsens farligt våben, i de forkerte hænder.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
Og IHH guder, hvor er jeg træt om fordomme med om at de små hysteriske, galpende hunde - Faktisk lige så træt som "muskelhunde"-ejere er om deres "låse kæber" osv.
Jeg har en race som ikke tilbringer sin tid med hverken med at være hysterisk eller gøende...
Og ja - vel er ejeren i enden af snoren oftest det største problem - Alligevel er der sgi mange som ikke har sat sig ind, hvad de har mellem hænderne...
Lige nu er de såkaldte muskelhunde et problem - Mindes bare tilbage i tiden - der var det schæfere, rottwilere mv Og de hysteriske små var arrige pudler TSK TSK...
Og det var så min bøvs - ikke sydnderlig konstruktiv - måtte bare af med den
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 305
Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen!: Ja jeg har helt klart noget at arbejde med. MEN det er ikke altid dem med stor hund som er de slemme. Jeg mener at det er lige så vigtigt at træne med de mindre hunde.
Hvis min hund gør af en anden hund bliver den stemplet som gal. Men når en lille hund gør af min hund så er det bare sødt.... Og så der det mig der skal træner mere med min hund. Jeg mener at det er begge parter som har noget at arbejde med!
Terese*Penjo og Lauri *: Ja jeg må indrømme at jeg har lidt fordomme mod små hunde, men jeg vil sige at jeg godt er klar over at det ikke er alle små hunde der er hysteriske....
jan 2007
Men forskellen for mig er at de små hunde ser jeg faktisk møde op til træning, mens jeg yderst sjældent ser muskelhunde i klubben (og ja de er tilladt der hvor jeg træner).
jan 2007
I DCH kan alle være med til alle discipliner, men jeg ser nu som sagt yderst sjældent muskelhunde til træning udover hvalpehold. Og det synes jeg da er trist
jan 2007
Og ja jeg kender osse til muskelhundehold hvor folk i stribe melder sig til, men når det kommer til stykket møder kun enkelte op.
Der er self steder hvor de rent faktisk møder op og træner med deres hunde, og hatten af for det. men det ER altså ikke mange der går til træning og viser deres hunde i sporten osv, taget i betragtning hvor mange der faktisk er af de hunde.
jan 2007
Jeg VED at f.eks. amstaff faktisk er udemærkede lydighedshunde i andre lande. Hvorfor er der ikke nogen der viser det herhjemme?
Det er da self folks egen sag hvad de vil bruge deres hund til. Jeg undrer mig bare over at man ikke ønsker at vise hvad hundene OSSE kan være, og at de faktisk har deres berettigelse.
Og selvom hunden self er ligeså sød selvom den aldrig ser en konkurrencebane, så er konkurrencebanerne bare der hvor mange folk ser hunden, og hvor man sort på hvidt kan dokumentere at hunden faktisk kan bruges til noget fornuftigt.
jan 2007
Og at man ikke kan deltage i konkurrencer fordi man ikke mener hunde skal være uden snor synes jeg altså er lidt søgt. Self kan en amstaff eller enhver anden hund da være uden snor under træning, hvis dens niveau altså er til det.
Lonny -jeg ved godt de ikke er velkomne alle steder. men der er altså osse mange steder hvor de er (osse uden restriktioner). Og nu skal det self ikke lyde som om jeg ikke mener træning er noget værd uden konkurrencer, men jeg undrer mig blot over at man ikke viser sine hunde til konkurrencer (nu findes de jo altså osse udenfor DKK-regi, og endnu er de altså velkomne til LP-prøver)
Lige netop nu hvor forbudet hænger over hovedet på dem, ville jeg jo mene det er ekstra vigtigt at få gjort de gode eksempler synlige, og vise at de er osse er anvendelige til forskellige grene af hundesporten. At vise at de har deres berettigelse ligesm alle mulige andre racer.
Og selvom træningen hjemme i haven jo er ganske udemærket, så bliver man altså ikke særlig synlig af at træne der;o)
jan 2007
Men sm sagt: det er jo ikke fordi jeg mener folk skal tvinges udi konkurrencer, og i princippet er jeg da osse ligeglad med hvad folk går til og hvor de træner deres hund. Jeg ser bare konkurrencer og prøver som en god mulighed for at vise de gode eksempler frem.
jan 2007
Krumme -nu håber jeg ikek jeg får rykket hovedet, af for det skal altså ikek forståes som noget ondt om din hund. men generelt mener jeg ikek hunde som filaen hører hjemme i DK, og der er da heldigvis heller ikke så mange af dem. Jo jeg kan godt se enkelte steder de kunne bo uden problemer, men generelt set mener jeg ikke den har noget at gøre her, og det er ikke lige den race jeg tænker på når jeg snakker muskelhunde
Jeg tænker på racer som amstaff, ambull osv, da det jo er dem der er i medierne igen og igen. netop disse ejere burde jo så gøre en masse for at vise den anden side af de hunde.
jan 2007
-og til en konkurrence er man jo altså ikke 10 mand på banen.
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Station 2 mandsg d. 7/9 muskelhund