{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Rottweiler Hvalp! {{forumTopicSubject}}

Hej mig og damen besluttede os for at få en rottweiler mere da vi elskede at bruge masser af tid på træning og gå-ture, også for at vores store pige skulle få en at lege med.. Men hold nu kæft en udfordring.. da vi havde haft hende i en dag var hun så menneske sky. og det havde hun ikke vist ved opdrætteren. når vi så træner til som hun ikke er specielt imponerende til så gidder hun ikke altid at komme når man kalder og hvis hun gør så går hun afsted.. lukker jeg hende løs smutter hun og kommer ikke før hun blir fanget når man så får fat i hende så skriger og piver hun selvom jeg ikke skælder hende ud.. for gør jeg det skider hun smiley så håber seriøst min lille hun blir en god hun når hun er voksen smiley ellers blir det nogle lange år

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rottweiler Hvalp!
  • #1   8. sep 2009 Hvor længe har I haft hende nu?

• #2   8. sep 2009 hun er 4 måneder og 9 dage vi har haft hende i 1 måned og 9 dage smiley

• #3   8. sep 2009 har en hun mere

• #4   8. sep 2009 vom hause izmirs C

Er du sikker på, det ikke er den gamle, der er fra 2008? De skriver jo, at de har fået "én mere" smiley

• #5   8. sep 2009 han siger bare jeg kan se hvor langt jeg er nået med Niki min anden hund.. så det kan jeg også med hende her smiley men hun er virkelig sin egen herrer

• #6   8. sep 2009 Umiddelbart synes jeg det lyder som om, hun ikke rigtigt har fået tillid til jer endnu. Det kan være rigtigt svært at opnå med en menneskesky hvalp. Går I til træning, så I kan få noget hjælp der?

• #7   8. sep 2009 Hmmmm - håbe da træneren ser lidt mere nuanceret på det, end at "I er nået langt med den gamle hund, så det gør I automatisk også med hende her". Alle hunde er jo forskellige, så det der virker med den ene, virker ikke nødvendigvis med den næste smiley

• #8   8. sep 2009 vom hause izmirs C

Undskyld smiley

• #9   8. sep 2009 Jeg ville sluge ambitionerne lidt, og så gå tilbage til udelukkende at gøre ting med hunden, der styrker dens selvtillid og dens kontakt til dig/jer.

At have ambitioner så tidligt kan godt sætte en stopklods for samarbejdet, så hvis jeg var dig, ville jeg sætte fokus der.

Og så beløn, beløn, beløn for ALT det gode hun gør, det lille myr ;o)

• #10   8. sep 2009 Mere hård ved en hund, der skider, hvis man hæver stemmen?

• #11   8. sep 2009 Men vom hause izmirs C jeg er meget konsikvent.. hvis jeg ber min hun om at sætte sig så sætter den sig.. jeg går ikke på kompromi. men hvis jeg bare tager fat i hende her så skriger hun og jeg mener seriøst skrige.. folk tror jo satme jeg er ved at tæve den lille stakkel

• #12   8. sep 2009 *CH* Tavlemafioso !

Giver dig helt ret. Jeg ville også arbejde med selvtillid, kontakt, samarbejde - og massevis af positive oplevelser og belønning. Når først samarbejdet er på plads tager lydighedsøvelserne ingen tid at indlære, så det er godt givet ud.

• #13   8. sep 2009 Ronni R .

Tror virkelig du er nødt til at tænke meget anderledes med den lille hvalp. Hver eneste gang du "tager fat i hende", så ødelægger du den smule tillid hun har til dig (ellers ville hun ikke skrige) Du er NØDT til at arbejde med positive metoder. Det er ikke ensbetydende med, at du ikke samtidig kan være konsekvent - men du er stadig nødt til at være det, med positive metoder.

• #14   8. sep 2009 Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen: En rottweiler må du aldrig gå på kompromi med.. altså hun skal jo ikke tro hun bestemmer.. det er faktisk mig der bestemmer.. og arbejder med positive metoder.. men nogle gange skal de små også have skæld ud.. hvis jeg først begynder at skælde hende ud når hun er ældre er løbet jo kørt

• #15   8. sep 2009 Man kan irettesætte på mange andre måder end at skælde ud. To af mine hunde ville også vælge mig 100% fra, hvis jeg først begyndte at skælde ud. Det er ikke ensbetyndende med, at jeg ikke er konsekvent - eller med at de ikke ved, at det er mig, der bestemmer. Men jeg bestemmer fordi DE har valgt, at det er en god idé. Ikke fordi jeg har tvunget min vilje igennem.

• #16   8. sep 2009 Man kan godt være konsekvent uden at være hård.
    Hvis du feks. kører en hård linie overfor min belgiske hyrdehund, SÅ er løbet kørt.. men konsekvent det skal man være..
    Tillid er nøgleordet.
    Du skal være det faste holdepunkt hvalpen altid kan stole på og være tryg ved

• #17   8. sep 2009 Forstå mig ikke sådan jeg er hård. men når hun løber væk og jeg ligefrem skal fange hende eller vente 15 - 20 min indtil hun kommer så må jeg jo godt sige hvad var der for noget. og det er faktisk nok til hun begynder på hendes hys

• #18   8. sep 2009 vom hause izmirs C det er det som folk ikke forstår ved rottweiler smiley det er en kanon god hund men du skal sætte grænser med det samme.. du skal ikke gå og tæve den fordi den vender sig imod dig en dag. Hvis du styrer dens mad dens leg og dens sjov og fortæller den når den har lavet noget mindre godt så får du en trofast hund

• #19   8. sep 2009 Stine det gør jeg ca hver dag smiley men der skal lydigheds træning til og det gør jeg 1 gang om ugen smiley det kan hun vel overkomme. og begynder på et hvalpe hold her til aften har lige lavet en aftale med dch

• #20   8. sep 2009 Stine A hvad er formålet med at gøre et nej til posetivt?

• #21   8. sep 2009 Lidt langt til randers for at træne en time eller måske to smiley

• #22   8. sep 2009 Ronni: det er rigtig en rottweiler skal ha meget konsekvent opdragelse fra start af, men jeg taler af erfaring når jeg siger du lige må tænke på hunden i stedet for dig selv her. Lad den få tillid til dig, inden du begynder og være alt for konsekvent... tro mig, det hjælper... det andet kommer du ingen vegne med, for hun er jo bange for dig, det er defor hun ikk kommer til dig, når du kalder...

• #23   8. sep 2009 Ronni : Det er muligt at man skal være konsekvent over for en rotte, men det er stadig bare en HUND, ikke et væsen der vil gøre hvad den kan for at overtage verdensherredømmet eller går amokka og æder dig hvis du bruger lidt mere bløde metoder. Din hvalp mangler sikkert måde selvtillid og tillid til dig, ellers ville hun ikke skrige. Hvis hun er så usikker på dig som du beskriver, så kan jeg godt forstå hun ikke kommer når du kalder. Så lad være med at tage snoren af hendes og ros hende til skyerne når hun kommer.

Måske vil det være en god ide hvis du kontakter PAFF, de arbejder med bløde metoder og ved sikkert også hvordan man håndtere en usikker rottweilerhvalp.
    Her er et link (link fjernet)

• #24   8. sep 2009 Lyder for mig som om din hvalp er p**** bange for dig.
    Kan godt være man skal være konsekvent overfor Rotter, det er jeg enig med dig i at man skal.

Men nytter ikke noget at træne lydighed osv før du har en hvalp der stoler på dig.
    Du har fået rigtig mange gode råd i den her tråd, men virker lidt som om du bare VIL træne med hende nu og her.
    Og du bare VIL være konsekvent ligemeget hvad.
    Synes jeg er en skam, for forsætter du sådan har jeg MEGET svært ved at tro din hvalp nogensinde får en ordenlig tillid til dig som fører.. smiley

• #25   8. sep 2009 Et andet problem er jo også at en usikker hund kan være en meget farlig hund.

• #26   8. sep 2009 tja - hvis det var mig så ville jeg i de 3-4 uger ikke bestille andet end lege med bold/ruskeklud og have en hel spand fuld af godbidder med ud.
    Giv hende en lang sporline på og lad den hænge hen af jorden.
    Du skal træne kontakt, kontakt og atter kontakt øvelser og leg med hende hver gang i er sammen - hun mangler simpelthen tillid til dig !
    Hun har respekt for dig - ellers ville hun jo heller ikke "skrige" hver gang du rører ved hende.
    Tænk POSITIVT og træn positivt - beløn hende nør hun gør noget godt og ignorer alt det negative.

• #27   8. sep 2009 Jeg mener godt nok ikke at det er nødvendigt at tage FAT i en lille hvalp på 4 mdr - der må være noget andet galt !

• #28   8. sep 2009 Nogle gang tænker jeg, om ikke rottweileren som race også er misforstået.

Det er en race, man skal kommunikere tydeligt til, og hvor den skal kunne stole på, at de samme regler gælder hele tiden.

Men mange mener, at man skal være specielt "hårdere" ved en rottweiler end ved andre tilsvarende brugsracer. Jeg tænker lidt, at det måske netop er den hårdhændede behandling, som tilsyneladende er naturlig at give sin hund fra den er hvalp, netop er det der skaber de hårde og potentielt farlige hunde, de hårdhændede ejere forsøger at undgå?

En hvalp er en hvalp - og en rottweilerhvalp skal også hjælpes i verden. Den skal ikke have anvist reglerne ved at få fysiske røfler når den gør ting galt - den skal som alle andre hunde - have at vide, hvad der kan betale sig at gøre.

Det er så dejlig en hund - og jeg synes det er synd, at de følsomme gemytter sådan bliver misforstået.

• #29   8. sep 2009 Nu har jeg selv Fadia som blir 16uger på Fredag.
    Og siger ikke at jeg er bedre til at træne end dig, men kan fortælle lidt om hvad jeg gør/har gjort.

Lige da jeg fik hende begyndte jeg at øve kontakt. Altså som tidligere beskrevet i tråden en godbid så snart hun kiggede på mig.
    Og så begyndte vi at træne de små ting som sit, dæk osv.

Da vi startede med at træne indkald, var det lang sporline på hende så hun havde følelsen af frihed, men stadig ikke kunne stikke af.
    Når jeg kaldte og hun kom til mig, fik hun spandevis af ros, og godbider.
    Kom hun ikke, vendte jeg om og gik den anden vej, jeg synes de fleste hvalpe med tillid til føreren altid følger efter når man vender dem ryggen.

Det har resulteret i at så snart hun kommer for langt væk fra mig(flexline eller løs i haver), så vender hun om helt af sig selv, også selvom der er andre spændende ting omkring. For hun ved det kan betale sig.

Jeg tror du er nødt til at starte helt forfra med at bygge en tillid op mellem dig og din hvalp.
    Og husk, selvom det er en meget selvstændig hvalp, så altid mere ros end ris. Fadia er selv EKSTREMT selvstændig og stædig, men de blide metoder kan hjælpe smiley

• #30   8. sep 2009 Stine A..
    Ja det er også min oplevelse af det. Hun ved ikke noget bedre end når jeg finder træningsvesten frem, eller jeg sætter mig på gulvet.
    Hun har helt sikkert fundet ud af at det er lig med sjov, leg og godbider.
    Og lærevillig er hun bestemt.

Ronni..
    Håber du kan bruge det til noget smiley

• #31   8. sep 2009 Som Henriette og alle de andre siger : Det er tosset vigtigt at være positiv og spændende i sin træning - brug så lidt skæld ud som det overhovedet er muligt. Det kommer man så meget længere med.

Det lyder til din hund ikke er tryg ved dig endnu og jeg ville derfor starte fra nul.
    Forfra med kontakt og samvær.
    Ruskelege hvor hunden ind i mellem vinder opbygger selvtillid.
    Beløn alt det positive og "ignorer" så vidt muligt det negative.
    Når du træner indkald så brug lang line og jagt helst ikke hunden - men vær spændende! slå koldbøtter hvis det er det der skal til. Tal med græsset og hav ALTID godbidder klar...

En rotte skal man være konsekvent med ja, forstået på den måde at de samme regler altid gælder. Men man skal ikke være hårdere ved den end andre.

held og lykke smiley

• #32   8. sep 2009 DEJLIGT der kom nogen mennesker på banen med erfaring og træning af rotten.... jeg er 100% enig..

min rotte var ENORMT lang tid om at finde tillid til mig, på trods af REN positiv træning... det er hårdt og kan godt virke som lange udsigter... men det er den ultimativt bedste måde at træne sin rotte på..

jeg forstår så ikke hvorfor du konsekvent er gået igang med at træne hende,,, hos mig får min hvalp lov til at falde til ro her først 1-2uger bagefter at den er tryg ved mig min 1-2 uger mere... og så træner jeg kun sid, læg og kom for sjov.... - succes oplevelser er et MUST med din tøs. ellers kan du ligeså godt droppe at træne hende..

tilliden og båndet mellem dig og din rotte er uhyre vigtigt, det burde du også vide fra din store tøs...

btw må jeg lige sige, at hvis din hvalp løber væk, og den kommer efter 20-30min må du ikke skælde den ud... da du rent faktisk skælder den ud for at komme og så er det klart den bliver væk...

• #33   10. sep 2009 Du får en lille ny hvalp
    den skal forholde sig til den nye bolig
    skal forholde sig til dig
    forholde sig til de andre mennesker
    ikke mindst skal forholde sig til en voksen hund.
    Byggestenen er tillid - så hvis din hund ikke vil komme når du kalder så sæt dig ned på græsplænen med ryggen til den og leg lidt med en bold, derved inviterer du til et socialt samvær (luk den anden hund væk imens)
    Derved knytter du bånd til den
    Det er meget svært at knytte bånd til en hvalp hvis du har en voksen anden hund - så luk den væk.
    Jeg har haft rotter siden 1967, og mener at 90% af "træningen" er at få din hund til at elske sin familie og føle sig som en del af den, så bliver den automatisk den gode familie/vagthund.
    Du skal slet ikke tænke på dens dominans, den kommer først i 8 måneders alderen når den bliver kønsmoden - det vil du hurtigt finde ud af, og SÅ gælder det om at markere sig når situationen opstår.
    Hvis du tryner den lille hvalp som jo slet ikke ved hvad ben den skal stå på så får du en totalt ødelagt hund uden personlighed, har inden for de sidste 3 år haft to tævehvalpe, så jeg er ikke helt uden træning.

Kommentér på:
Rottweiler Hvalp!

Annonce