1.302 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Betændelse i hovedbund??? Betændelse i hovedbund???

I går da jeg kom hjem, var min hund helt våd i hovedbunden. Jeg troede at det bare var vand, men det var helt fedtet. jeg tog noget toiletpapir og lagde på, og det blev helt gult.
hovedbunden er lidt rød, men der er hverken sår eller skræmmer. det er kun det der gule væske der bliver ved med at være der.
Er der nogen der har oplevet noget lignende og /eller ved hvad det er og hvad jeg skal gøre ved det?

jeg vasker det engang imellem og smører noget Aloe Vera på, men jeg ved ikke om det har nogen effekt.

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig.

Hilsen Karina og Frenja

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betændelse i hovedbund???
  • #1   18. jun 2004 dyrlægen... er nok den eneste vil jeg tro der kan hjkælpe.. har ikke nogle idé om hva det kan være... sorry

• #2   18. jun 2004 Det kunnr faktisk godt lyde som hudbetændelse. Det kommer bare pludselig.
    Læs evt på dette link:
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=615/sprog=1/grp=3/menu=11/

• #3   18. jun 2004 Britta.:
    Tak gor henvisningen. Jeg tror faktisk godt at det kan være den molde hudbetændelse, men hvis der skal kontaktes dyrlæge, bliver det førdt på mandag. Jeg synes nermlig at det aloe vera virker godt foreløbigt. I hvert fald forsvinder betændelsen.

VH Karina

• #4   19. jun 2004 Umiddelbart lyder det i mine ører som om din hund har lavet sig et "Hot Spot".
    Et Hot Spot er en hudbetændelse forårsaget af de bakterier, der normalt findes på huden og som under normale omstændigheder er helt harmløse.
    Hvis hunden - af en eller anden årsag - begynder at klø sig (og måske også slikke sig) et bestemt sted, kan dette provokere disse bakterier (typisk Stafylokokker) til at opformere sig og lave ballade i form af hudbetændelse.
    Det er ekstremt kløende og smertefuldt i området.
    Hot Spots breder sig med lynets hast og bør derfor ikke lades ubehandlet.

Førstehjælp ved Hot Spot: Klip/barber området, der er angrebet og rens med et desinficerende middel - f.eks. klorhexidin. HUSK at det er meget følsomt for din hund!
    Virkningen af Aloe Vera i forbindelse med ovenstående har jeg ingen erfaring med, men under alle omstændigheder; god bedring!

• #5   21. jun 2004 Tak Susan.
    Der er nu kommet sår på det der i hovedbunden, og der er ikke længere betændelse i. jeg har klippet hårene af, og renser og smører med aloe vera morgen og aften. Det breder sig ikke, og ser ikke ud til at genere hende. Hun plør dog i det engang imellem, men det er naturligt når der er sår på.

Nickie har haf noget lignende, og min mor siger at det kan være vådallergi, for det havde han. Det kan komme hos nogle hunde, hvis de bader meget, og Frenja har det med at hoppe i søer og moser og den slags, og nogen gange har hun været så ulækker, at hun er kommet i bad når hun er kommet hjem.

Lige meget hvad det er håber jeg snart at det går over, gerne uden at vi skal en tur til dyrlægen.

• #6   22. jun 2004 Hej igen!

"Hot Spot", "Retrievereksem", "vådeksem"... ja, kært barn har mange navne...
    Lige meget hvad, der har udløst kløen (stik, bid, vand...etc.) er det samme lidelse, vi taler om - en overfladisk hudbetændelse, forårsaget af Stafylokokker.

Det glæder mig, at det er lykkedes dig at holde det i ave med Aloe Vera. Hvilket produkt har du benyttet? Er det fra Forever Living Products?

Fortsat god bedring med din hund!

Kommentér på:
Betændelse i hovedbund???

Annonce