Manchester Terrier - FORBUD {{forumTopicSubject}}
Boligforeningen skal holde møde her snart hvor der på dagsordenen også skal drøftes forbud af hunderacer - skønt at det ikke er særligt nødvendigt her hvor vi bor :-S
Utroligt så populært det dog er blevet..
Jeg har besluttet mig for at sætte mig for at tage med og fortælle hvor tåbeligt det er at racer som Boston Terrier, Engelsk Bulldog og Akita Inu er med !
Manchester Terrier er også med i forslaget, men umiddelbart ser jeg en spinkel, glad lille hund når jeg googler den.
Men er der nogen der har førstehånds forstand på racen som kan fortælle mig , om denne hund er ren familiehund (hvilket jeg tror den er) og evt alt andet end en 'kamphund'... (hader ordet)
Jeg synes at den minder om en race i stil med Fox terrier og andre milde terriere (Der dog stadig er terrere)
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Derfor ser jeg det som min opgave at informere dem til beboermødet - lige indtil at det hænger dem ud af halsen !!!
For ja, denne såkaldte ekspert der har nedskrevet disse racer , er da ikke særligt vidende om hunde !
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Kan overhovedet ikke se, hvad den laver på en liste over forbuds-hunde i en boligforening.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Og EB... De er jo efterhånden så fede og overtypede, at de hverken kan parre sig eller føde - hvordan i alverden skulle de kunne udrette nogen særlig skade?
OMG...
jun 2007
Fordi at der ikke sælges Akitaer uden tavle i Danmark og fordi at de ikke bliver brugt til kamphunde og fordi at de ikke appelerer til de tåber der bruger deres hunde som potensforlængere og er igang med at ødelægge ryet med deres tvivlsomme gadekryds som de siger er ægte.
Det er seriøse mennesker der holder sådan en hund.
Line og Mai-Britt H - Præcis !
Jeg vil samtidigt forslå at de andre racer der er forslået som Amerikansk Bulldog, Amstaff , Cane Corso osv - Bør være lovlige at eje i boligforeningen / men kun med dansk stamtavle...
Ingen gadekryds af de typer hunde - for det er der det går galt.
Tvivler på at kunne trumfe dén igennem men vil da prøve
jun 2007
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
du kunne evt. foreslå at ejere af de hunde der volder problemer, skulle lade deres hunde registrere, og for egen regning sørge for mentaltest af hunden, hvor en kopi skulle afleveres til ejendomskontoret..
Jeg synes det er flot at du vil slå lidt koldt vand i blodet på dine naboer. Jeg forstår godt at man forbyder visse typer hunde i belastede områder, og steder hvor der er et reelt problem, men jeg synes virkelig det er hysterisk når folk bare forbyder til højre og venstre uden at sætte sig ind i noget som helst!..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Muligheder som åbner for ansvarlige ejere..
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
jun 2007
Min opfattelse er at nu de andre boligforeninger gør det så skal vores også lige med på vognen..
For vores afdeling består mest af ansvarlige børnefamilier på de 25-35 år + folk hvor ungerne er fløjet fra reden omkring de 50 år.
Og der er meget få sociale tilfælde da der er mega lang ventetid her i boligforeningen, samt at den ikke er den billigste..
Så er ér ikke de samme problemer som andre steder...
Lars -
Præcis..
Jeg synes at det er fint at der sker noget og at boligforeningen har en holdning - men denne måde synes jeg bare er at famle en idé i blinde og så bare skære igennem med den..
Manchester Terrier - FORBUD