{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.570 visninger | Oprettet:

Må man selv vaccinere sine hvalpe? {{forumTopicSubject}}

Min søster har jo købt en hundehvalp..og jeg var ovre og se det lille dyr i dag...han er smadder sød, men da jeg spurgte hende om hun havde fået en sundhedsbog med eller lignende- stak hun mig et papir som hun havde fået med fra " avler"..

På den er der 2 datoer fra 2 vacciner den har fået, og de 2 små vaccine klistermærker er klistet på, men det er ikke dyrlægen der har vaccineret- men dem selv? Må man godt det?

Hvis man må, så fair nok- det anede jeg simpelthen bare ikke.. den er umiddelbart ud fra hvad papiret siger fået en " babyvaccine" og en "1. vaccine" dvs. 2 vacciner indtil nu, han er 9 uger, og de sagde han skulle have 1 mere af egen dyrlæge..

jeg troede de skulle have 2 vacciner, med 4 ugers mellemrum.. han er heller ikke chippet endnu, men har sagt at hun skal tage til dyrlægen med ham og få ham chekket.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man selv vaccinere sine hvalpe?
  • #1   4. sep 2009 Det må man godt, hvis man er blevet instrueret af dyrlægen. Dyrlægen kan/må dog ikke skrive under i vaccinationspapirerne, hvis han/hun ikke selv har set, at vaccinen er blevet givet, men det forstår jeg ud fra din beskrivelse, at han/hun heller ikke har gjort. Man skal så være opmærksom på, at vaccinerne uden dyrlægens stempel og underskrift ikke er gyldige på træningspladsen, i hundepensionen eller andre steder.

• #2   4. sep 2009 ... ved ikke lige, hvad det er for nogle vacciner de små har fået, men jeg er enig med dig i, at det lyder lidt sært, at der er blevet givet 2 stks. v. 9 uger.

• #3   4. sep 2009 Det lyder som om det er en meget god ide lige at få ham tjekket. Det er vist meget forskelligt hvornår og hvor mange vacciner man mener hunden skal have.

Nogle giver v 8, 12 og 16 uger, nogle ved 8 og 12 og nogle ved 12 og 16....

Ved nu ikke om man må vaccinere selv... Men i princippet er det jo ikke så svært smiley

• #4   4. sep 2009 Jeg tænker også at han jo skal have en rigtig sundhedsbog osv, og han skal have lavet pas, og ha en rabies vaccine- men de " 2" vacciner han umiddelbart allerede har fået, kan jo ikke føres over i en sundhedsbog og et pas, da dyrlægen jo ikke kan skrive under på det?

• #5   4. sep 2009 Vi vacc. også vores gamle newf. Vi fik medicinen af vores landbrugsdyrlæge.

• #6   4. sep 2009 Ninjahunden -rabiesvacc er nu ikke noget man SKAL have. Det er nødvendigt hvis man vil til udlandet med hunden, men skal man ikk det, er det de færreste der vacc imod det

• #7   4. sep 2009 ...og skal man have hunden med til udlandet skal den i øvrigt også have to vacciner mod rabies smiley

• #8   4. sep 2009 Jamen vi rejser skam tit til udlandet, da vores forældre bor i spanien. Vi skal bla derned 14 dage til jul... smiley Min hund er vac. og har pas..han har været med dernede 3 gange før..men han har altså kun 1 rabies fra 2007 som gælder i 3 år, var nemlig ved dyrlægen for 1 uge siden og tjekke smiley

Kommentér på:
Må man selv vaccinere sine hvalpe?

Annonce