{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Hvad har i lært på HG? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvad har i lært her på HG , både af gode brugbare ting og mindre gode og brugbare ting *g*

Jeg har bla. lært en masse om avl & opdræt, både hvad man skal gøre og ikke gøre.
Jeg har lært noget om adfærd som jeg ikke vidste i forvejen.

I den anden enden har jeg "lært" at hvis ens hund kan ligge i frøstilling, så behøver man ikke få den tjekket for HD iden avl.
Yes yes!!

Og jeg har lært at man kan have for mange ejerfornemmelser overfor sin egen grund. Det lærte jeg i en diskution om udekatte. Jeg gider ikke have andres kæledyr i mine have og så fik jeg at vide at jeg er har for mange ejerfornemmelser ovefor min grund. Det synes jeg var en fantastisk kommentar*g*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad har i lært på HG?
  • #1   4. sep 2009 Jeg har lært om adfærd, opdragelse og en hulens masse om avl. -ikke at jeg har haft brug for at vide noget om avl og opdræt, men man følger vel med alligevel nogle gange.

Jeg har lært lidt om sygdomme, både arvelige og ikke arvelige sygdomme.

• #2   4. sep 2009 Nå, ja. Og hvis dyrelægen synes det er en fin hund da han tjekkede så kan jeg bare avle løs, stamtavle kan jeg jo selv lave.

• #3   4. sep 2009 Nåår ja, jeg har også lært en masse om sygdomme.

• #4   4. sep 2009 Jeghar lært meget om de dæmpede signaler, avl/opdræt (herunder index osv), sygdomme og hvordan de kan afhjælpes, samt om opdragelse..

I den modsatte ende har jeg oplevet at blive sat i bås som "dårlig hundeejer" fordi jeg endte med at købe bur til Wictor da han havde alene hjemme problemer..

• #5   4. sep 2009 Jeg har hørt at det med frøstillingen er en skrøne. Det siger min dyrelæge hvertifad =)

• #6   4. sep 2009 jeg har lært en masse om sygdomme..

hvad jeg har lært af dårlige ting: mennesker er svære at stole påå

• #7   4. sep 2009 jeg har lært at en dsg IKKE er en terrier smiley ..bla.

• #8   4. sep 2009 Ja, det med frøstillingen er en skrøne. Logisk set må hunde der kan ligge i frøstilling have løsere hofter end hunde der ikke kan.

• #9   4. sep 2009 At farverne blå og merle kan være problematiske
    Hvorfor hvide hunde, som ikke bør være hvide, er disponerede for døvhed
    Er blevet interesseret i klikkertræning
    At nogle folk er fuldstændig uimodtagelige for sund fornuft og gode råd
    At nogle folk giver "gode" råd som er helt hen i vejret
    At " kæft, trit og retning" opdragelse af hunde stadig eksisterer
    At dyrlægens sundhedstjek ikke er ensbetydende med en hunde der er fit til avl.
    At der findes mange arvelige sygdomme, som ikke undersøges inden avl uden tavle.
    At hundehandlen stadig stortrives.

• #10   4. sep 2009 Jeg har lært hvor vigtig den rigtige sammensætning mellem sind og sundhed er i forbindelse med avl - og i samme genre hvordan nogen mener en logrene hale og en blød pels er nok til at lave kuld efter kuld.

Jeg har lært en masse om hvordan forskellige racer er i det virkelige liv frem for blot at læse en racestandart.

Jeg har lært en masse ubrugelige og meget forældede tricks til at få en hund til at kende sin plads.

• #11   4. sep 2009 Tina og Alex: Det med merle fx. er jeg superglad for at jeg har lært, for der kan godt nok komme meget dårligt ud af at avle merle på merle.

• #12   4. sep 2009 Anne Julie : Også mig... Har overvejet en aussie som næste hund, hvor netop merle er ret normalt.. Og så er sådan en oplysning om at man ikke skal parre merle med merle jo millioner værd..
    Ligesom jeg altid har syntes at farven blå er helt fantastisk flot.. men desværre også forbundet med genetisk farverelateret hårtab...
    Blå er flot.. Men ikke hvis hunden har skaldede pletter

• #13   4. sep 2009 Jeg har lært , at man liiige skal kikke i folks profil først..... og lige se , hvor gamle de er....

Det er ofte at der sidder en person, og giver " gode råd "........fordi de har haft hunde " hele livet "....( og nu ved ALT om hunde ... ( mange gange om muskel / kamphunde )...... og når man så kikker i profilen så ser man at personen er 17 år.... og lige har fået en Amstaff eller en Ambull på 12 uger....... og DEN kan med ALLE hunde.....og mener det er noget pjat at folk siger , den kan blive kønsaggressiv når den bliver voksen.... *GG*

• #14   4. sep 2009 Især det sidste er jeg med på...

• #15   4. sep 2009 Af gode ting har jeg lært:

En del om avl, hvilke farver jeg skal holde mig fra pga min tæves farve.
    Tip til træning/opdragelse
    mange nyttige diskutioner om alt fra salgskontrakter til ja alt.

Af dårlige ting har jeg lært:

at være ligeglad med dem der bare skal sidde og hakke på andre og spille kloge bag deres skærm :o)

og ja så har man jo været vidne til de lammeste kommentare i tidens løb hehehe

• #16   4. sep 2009 om af halvdelen af HG`S bruger er i mod muskel / kamp hunde.
    siden er åbenbart kun til tæppe tisser samt andet skravl:

• #17   4. sep 2009 Er blevet interesseret i klikkertræning
    Folk er fuldstændig uimodtagelige for gode råd
    Udstilling

• #18   4. sep 2009 Henrik: Jeg synes da ikke jeg oplever at folk er imod muskelhunde. Men derimod deres (nogle gange) uansvarlige ejere. Samt hovedløs avl af muskelhunde.

• #19   4. sep 2009 Jeg har lært en masse skønne mennesker at kende! Mange af dem er blevet til venskaber ude i det virkelige liv.

Og så har jeg lært at hvis man er igang med en vild diskussion skal man ikke gå i seng for så vinder "de andre"...

• #20   4. sep 2009 hahahaha så vinder "de andre". Den var go'

• #21   4. sep 2009 Jeg har lært at for mange på HG er det helt normalt at lade sin hund spytte det ene kuld ud efter det anden uden omtanke på hunden eller den race den er.

Jeg har lært at der er rigtig mange "kloge" hoveder på HG, så mange at man skal passe på med hvem man lytter til.

Jeg har lært at selvom man har en hund som tilsyneladende kan havde benet brækket eller andet slemt godt kan vente til man lige har spurgt til råds på HG først.

Jeg har lært at selv "Sofie" på 11 år er ligeså klog som "Mogens" på 42 år - så man skal kigge alder i profilen inden man tager nogen alvorligt.

Jeg har lært at der er nogen Mennesker og deres tilhængere herinde der bare SKAL og VIL have ret, og har de ikke det, så kan man godt pakke sine sydfrygter, for deres mening er lov.

Jeg har lært at nogen ejere faktisk stadig tæsker deres hunde for at få dem til at makke ret - og at jeg så forøvrigt ikke vil kalde dem ejere, men "besiddere"

- og til sidst.... at hunde uden stamtavle = no good... selvom det vidste jeg nu godt i forvejen *G*

Og så jeg jeg jo lært nogen søde og rare Mennsker at kende også - dejligt ^^

• #22   4. sep 2009 har lært man skal have MANGE venner herinde for at vinde en udfordring smiley

og at man skal virkelig passe på hvad man siger. for du bliver bare hakket ned af andre med anden mening. og det er altid bedst og have den samme mening som andre. eller er man en dårlig hunde ejer.

• #23   4. sep 2009 ja og man skal helst ikke skrive om muskelhunde for det er folk vist trætte af, og i det hele taget holde dig i baggrunde for man er dårlig hunde ejer når man har muskelhund.

• #24   4. sep 2009 Jeg tror jeg har lært allermest om mennesker herinde... På godt og ondt.

• #25   4. sep 2009 Jeg har lært at man ikke skal be om andres meninger hvis man ikke kan tåle at høre dem... Men jeg har også lært at der er rigtig mange der er lige så hunde tosset som mig selv - og endda mange der er meget mere tosset end mig;)

• #26   4. sep 2009 Har lært de særeste ting som jeg kan overraske andre med at vide smiley
    ejj..det er lidt svært at sige hvad man har lært for synes jeg lære noget næsten hver gang jeg åbner et forum-indlæg..
    Det jeg er gladest for herinde er at høre andres erfaringer om trænere, metoder osv hvor man ellers selv kunne komme ud i mange dårlige oplevelser hvis man skulle forsøge sig her og der!

• #27   4. sep 2009 -Jeg har lært at folk bruger markedanonncerne som debatforum, selvom de ingen interesse har i annoncen.

- Jeg har lært, at man skal være forberedt på at blive rakket ned hvis man stiller et spørgsmål der måske er 'almen viden' for nogen herinde.

- Jeg har lært at NOGLE folk med tavlehunde, mener at de er en del mere værd end os uden tavlehunde.

- På den positive side, har jeg til gengæld lært lidt om adfærd og træning og at der er end del søde mennesker herinde smiley

• #28   4. sep 2009 Og nå ja... - Som Henriette - Bevar Muskelhunden under ansvar! * skriver tidligere, så er man den rene dyrplager hvis man køber et bur til sin hund når den har alene-hjemme-problemer smiley

• #29   4. sep 2009 Natascha F:

Hvor er det dog sandt det du skriver! Ville selv skrive det, men kunne sgu ik få formuleret det ordentligt smiley

• #30   4. sep 2009 Åh åh, Charlotte....... Nu er du faldet i unåde.........*GGGGG*

Jeg har INTET lært på HG, for jeg ved nemlig ALT i forvejen........................................... Eller nowet.........*GGGGG*

• #31   4. sep 2009 Jeg har også lært....

At man endelig IKKE må skælde sin hvalp ud , når den pisser og skider på gulvet.....men kikke den anden vej..... og finde sig i , at den først er renlig når den er 1/2--1 år gammel...... for ellers skal den gå til ...hunde-adfærds-psykolog-dimz.....resten af dens liv.

Hmmm..... Fy - For - Jeg skulle skamme mig......Mine hunde har fået en " skideballe "....når de har gjort det..... og har været renlige , når de har været omkring 10 - 12 uger.

Mon jeg ikke skulle ringe til den psyk-dimz i morgen..??.... ...*GG*

• #32   5. sep 2009 Er denne tråd ikke gået lidt over gevin med brokkeriet?!

Jeg ved godt at jeg lage op til at i også skulle skrive de mindre brugbare ting i har "lært" herinde, men jeg havde ikke lige forudset at i næsten kun vill skrive negative ting.

• #33   5. sep 2009 Jeg har lært at man tager 3-4 ugers ferie (gerne mere) - når man skal have en ny hvalp.

Sjovt at begge mine blev forladt en arbejdsdag dagen efter og ikke har alene hjemme problemer. De må sku være sære hunde.

Kommentér på:
Hvad har i lært på HG?

Annonce