{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Stresset/overgearet tæve på 7 mdr {{forumTopicSubject}}

Overskriften siger lidt sig selv.... Vores højtelskede hund som alle dage har været dejlig rolig, er pludselig blevet meget stresset og kan ikke finde ro... Hun piver, bider ting i stykker og kan ikke ligge stille i mere end 2 min.... Jeg går lange ture med hende hver dag, og hun er med på ridetur næsten hver dag. De dage hun ikke er med på ridetur, træner jeg med hende hjemme.....

Hvad skal man snart gøre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresset/overgearet tæve på 7 mdr
  • #1   4. sep 2009 Nærmer hun sig løbetid?
    Nogen ændringer i Jeres hverdag?
    Har du prøvet at tage en dag hjemme hvor I ikke laver noget udover at være i samme hus?
    Kan hun have ondt grundet den meget motion?



  • #2   4. sep 2009 For megen træning i så ung en alder kan godt give uro i led og knogler. Der skal også være tid til at den kan få ro til at "vokse sig stor og stærk".

    Udvikling af HD sker også (noget er arveligt det ved jeg godt) ved overbelastning især i så ung en alder.

    Prøv at springe hver anden dag over med rideturen, det vil jeg tro gør en forskel.


  • #3   4. sep 2009 Stress kan udløse af mange ting.

    Men under normale omstændigheder, så er det ejeren der selv er skyld i at hunden evt. udvikler stress.
    Hvis man tænker lidt nærmere over alle de gøremål, som man gør, kan man undgå strees, tænk over hvad er det jeg lige gør, når hunden begyder på et eller andet.

    Har hunden ikkeet fristed, hvor hunden kan koble af, hvor hunden bare kan få lov til at være sig selv, uden at den skal lave noget, hvor den ikke skal stimoleres, men hvor den bare holder fri.

    Jeg træner ikke hjemme, her holder hunden fri, her kan hunden koopble fra, og bare være sig selv.

    Når vi laver noget går vi uden for grunden, her kan vi så lave en massen gode og nyttige ting. mv. men det er uden for og et andet sted, end lige hjemme.



  • #4   4. sep 2009 For meget motion og ikke så meget mental-stimulering kan sagtens gøre en hund stresset. Hvad træner du med?

  • #5   4. sep 2009 Det er muligt det er løbetiden der nærmer sig... Der er ingen ændringer i hverdagen nej. Ja har prøvet bare at være hjemme og slappe af... og der piver hun bare endnu mere, og går hvileløst rundt... Hun har haft vokseværk i forbenene, men hun har ingen symptomer på det mere. Når vi er ude og gå, og hun er med på ridetur, forgår det altså i langsomt tempo, og hun får tid til at gå og snuse...
    Træningen derhjemme er ikke lydighedstræning, men mentaltræning... Jeg gemmer en godbid under en kop og gemmer mellem 4 tomme kopper, og så finder hun den rigtige... Og så bruger jeg Nej-træning, hvor jeg lægger en godbid på gulvet. Hun må ikke tage den, og når hun kigger på mig får en godbid.

    Håber det var svar nok...


  • #6   4. sep 2009 Noget af det som rigtig trætter en hund mentalt er spor-træning. Du kan evt. melde dig ind i en træningsklub, hvor de træner spor (ved ikke om de evt. gør det i DCH), men ellers kan du prøve at oprette en tråd om hvordan man lægger et spor. Jeg er ikke så god til at forklare det :o)

Kommentér på:
Stresset/overgearet tæve på 7 mdr

Annonce