{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.894 visninger | Oprettet:

Reverse Sneezing {{forumTopicSubject}}

Vores hund har siden vi købte ham haft "anfald" af reverse sneezing. De kommer nogle gange flere gange om dagen, men som oftest ca hveranden dag.
Jeg har talt med opdrætteren om det to gange, og hun siger, at det gjorde han slet ikke hjemme hos dem, og har rådet mig til at skifte foder.
Det har jeg så gjort, men han fortsætter stadig med det, og da jeg så ringede til opdrætteren igen, sagde hun at det kunne hun ikke forstå, men at de små hunde ofte gjorde det, og at det ikke er farligt.

Er det en fejl vores hund har, eller er det helt normalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reverse Sneezing
  • #1   2. sep 2009 *Racen er en pomeranian

  • #2   2. sep 2009 Kender hunde lige fra Labradorblandinger, New Foundlændere, mopser, Chihuahua'er og så også min egen hund (mops/terrier) som gør det..

    Laura min hund, gør det et par gange om ugen.
    Hun har faktisk lært sig selv efterhånden hvordan hun skal undgå det når 'anfaldet' kommer.
    Hun begynder at synke helt vildt, så tit afværger hun det selv..

    Hun plejer at få reverse sneezing når hun spiser noget tørt som lidt brød eller nogen gange tørkort (råfodrer hende nu)

    Men også når hun er ude og gå så kommer det engang imellem...

    Andre har jrg hørt gør det når de er ophidsede. F.eks glade når ejer kommer hjem.



    Der er ikke noget at gøre og det er ikke unormalt ! Bare lad hunden gøre det og gør ikke så meget ud af det - De har ikke ubehag bagefter..


  • #3   2. sep 2009 Det sker tit ved de racer der har korte snuder når de bliver ivrige og ophidsede.. Tror ikke det hjælper hvis du skifter foder. Det er ganske ufarligt. :o)

  • #4   2. sep 2009 Du kan eventuelt holde for næsen når den får det, det hjælper til at det går over hurtigere.

  • #5   2. sep 2009 jeg har haft en cairn terrier, der gjorde det. har også set rottweilere gøre det, Tror at hvilken som helst race kan gøre det. Og nej, det betyder oftest intet.

  • #7   2. sep 2009 Min mops/griffon gør det også - helt normalt smiley

  • #9   2. sep 2009 Min hund (chihuahua) har det også. Dyrlægen sagde at det er ganske normalt hos små hunde. Fordi ganen er blød og lidt lang. Han sagde desuden også at hvis det stadig var slemt når hunden er fuldvoksen kunne man få operet noget af ganen væk. Så ville de stoppe med anfaldene.

  • #10   2. sep 2009 Jeg kan bare ikke forstå det, for vi har købt ham som 10 mdr gammel, og han har haft disse anfald fra dag 1, så hvordan kan hun sige han aldrig har gjort det hos dem?

  • #11   2. sep 2009 Carina: det er sådan at hunden nærmest ligner en, der ikke kan få luft, den står og hiver efter vejret et par gange, og trækker så vejret normalt derefter.

  • #12   2. sep 2009 Sofus gør det flere gange dagligt ! Det er hvis han er glad eller ophidset ! Så nyser han ;o)

  • #13   2. sep 2009 Lykke - nååe, så er det ikke det sofus gør - han nyser bare !

  • #16   2. sep 2009 Den ene af mine cavalier gør det også - er det et voldsomt tilfælde, kan man som nogen skriver prøve at holde den for snude et kort stykke tid. Eller kæle den over hoved/hals eller nakke, nogen reagerer forskelligt på det, og nogen stopper derfor ved kælen hen over hoved eller hals. Det er som de andre skriver meget harmløst, og kan forekomme hos vel stort set alle racer.. Mine gør det ikke i nogen speciel forbindelse, men måske en gang hver anden uge eller lign.

  • #17   2. sep 2009 Jeg ville få min hund undersøgt.... Det er korrekt at reversed sneezing ikke er decideret farligt og at det oftest er de kortsnudede racer der "lider" af det. Men det er jo (formentlig) fordi den bløde gane er for lang og derfor "falder" ned i halsen på hunden - den klasker lissom sammen....
    Sumo havde kun reversed sneezing når han fx havde en halsinfektion/var forkølet - aldrig ved løb eller leg eller andet.
    Vi fik ham alligevel undersøgt for at være på den sikre side. Og det viste sig at han havde for lang/blød gane og at hans næsebor var for små. Endvidere havde han fået luftbobler på struberøret pga de anfald han havde haft :o( og han havde altså ikke haft ret mange anfald....
    Det er ikke for at male fanden på væggen - men jeg vil bare dele min egen erfaring.... :o)
    pøj pøj


  • #18   2. sep 2009 Det har INTET med foderet at gøre!!

    Hvis hunde har det ofte, og det må man sige ja til, hvis jeres har det flere gange om ugen, så kan det hjælpe at få taget et stykke af ganesejlet og udvidelse af næsebor. Det er det eneste der er at gøre...


  • #19   2. sep 2009 Årh, min lille Shika gør det desværre også (chihuahua)!
    Og ikke kun når hun er glad/ophidset..
    Hun gør det næsten hver hver nat én gang, hvor både min kæreste og jeg vågner med et sæt! - Og så gør hun det løbende et par gange i løbet af dagen..
    Det er blevet værre efter hun er blevet ældre - Og kunne godt forestille mig en operation finder sted hvis det fortsætter.
    Desværre er det helt normalt, og ikke farligt/skadeligt - men det ændre ikke på hvor ubehageligt det er at se/høre på. Og jeg får det skidt hver gang Shika gør det ;'(

    KH Ann-Sophie


  • #20   2. sep 2009 Vil bare lige gentage:
    Nej det er normalt ikke farligt - men men men Sumo havde ikke særlig mange reversed anfald - havde dem faktisk kun når han var fx forkølet - vi fik ham dog tjekket for en sikkerheds skyld og vi fik besked på KVL om at folk meget ofte kommer alt for sent med deres hunde :o( så sent at der allerede er sket uoprettelig skade på fx luftrør.... Sumo fik fjernet luftbobler på struben - de sagde det var godt vi var kommet i tide......


  • #21   2. sep 2009 Sumo - Jamen hvad skader det? Mere hvad der bliver ødelagt, og kan dét ende med at koste hunden livet? smiley
    Ved du om en sygeforsikring evt dækker det, hvis det er så alvorligt at det volder hunden skade?
    For bliver Shikas ved, skal vi nok uanset hvad havde det klaret. Mest fordi jeg får det så skidt over det! ;/

    KH Ann-Sophie


  • #22   2. sep 2009 Når en af mine får et anfald hvilket er meget kortvarigt og sjældent, så aer jeg dem bare og snakker beroligende til dem, så de ikke går i panik over hvad der sker. Det synes jeg virker godt, og det går lige så stille væk smiley Har aldrig holdt dem for næsen, men det er også fordi at da det ikke er så slemt så ville jeg tro det gav mere panik på smiley

  • #23   2. sep 2009 Ann-Sophie - vi fik at vide på KVL at det det kan give skader på luftrør og/eller strube. Vi fik som sagt Sumo undersøgt for at være sikre på at han var ok. Han snorkede en hel del, men ellers ikke noget - så det var lidt et chok at få at vide at det faktisk var så slemt som det var....

  • #24   2. sep 2009 Sumo - Okay! Shika snorker ikke. Men nogle gange lyder hun nærmest forkølet når hun trækker vejret (selvom hun ikke er det)..
    Og så får hun de anfald dagligt... Så vil da få det tjekket næste gang vi er ved doktor dyr - Den stakkels tøs!
    Fik I opereret jeres, eller hvordan? Forstod ikk helt? :ø)

    KH Ann-Sophie smiley


  • #25   2. sep 2009 Ja Sumo fik fjernet noget af den bløde gane, fik udvidet næsebor og fik fjernet luftbobler fra struberøret. Det var på KVL i år og det kostede lige knap 4.000. Vores forsikringsselskab dækkede ikke denne operation (vi har alm brand), men der er vist ikke ret mange der dækker dette, da det er listet som racebetinget for bla Fransk Bulldog..... Ved ikke om de dækker "din race" :o)

  • #26   2. sep 2009 Okay, jeg har også Alm. Brand.. Og Shika er chihuahua, så de dækker nok heller ikke hende?
    Men man kan jo aldrig forsøge hvis det bliver aktuelt smiley
    Tak for svar!
    KH Ann-Sophie


Kommentér på:
Reverse Sneezing

Annonce