bruger jeg for lidt tid på mine hunde? {{forumTopicSubject}}
jeg har 3 små hunde vores dag starter med at vi står op de får mad, og så gør vi klar til turen, vi går i skov, park osv jeg har godbidder med så træner vi lidt og de leger og snuser rundt møder andre hunde osv vi er væk cc 2 timer på 1 tur og så hjem så vil de lege hygge det gør vi så en halv time ca , så vil jeg altså osse igang med andre ting men næ nej de vil lege mere render efter mig åhh blir så sur nu må det da være nok for nu, så de blir bedt om at gå hen og lægge sig, og ca 3 timer efter går vi tur igen en lille tur har ikke have , og så leger de på græsset sammen mens jeg sidder og kigger på og så går vi op igen nu må de da være trætte nej nej de blir ved at rykke i mor her, puha det belastene nogen gange så hva gør jeg forkert og får de ikke det de skal eller? får jo dårlig samvittighed over jeg ikke gør nok for dem hva gør i andre i hverdagen hjælpppp elsker mine hunde men de skal vel ikke have opmærksomhed hele tiden?
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 144
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg synes bestemt ikke du bruger for lidt tid på dine hunde
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Måske bør du også ind imellem tage kun 1 hund ad gangen med ud på skift og lave noget træning, leg og søge øvelser, uden de andre er til stede. Det trætter dem mentalt, samtidig med at hundende ikke gejler hinanden op.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
For mit eget vedkommende, så tager jeg også en fridag, hvor hunden slet ikke bliver luftet men får kun lov til at være i haven.
Men ellers er vi ude ca. 3 timer hver dag for at træne og lege lidt, jeg gør det både for hundens og min egenm skyld, så får jeg også frisk luft.
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
feb 2008
feb 2008
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
ikke fordi det lyder sådan ...
feb 2008
feb 2008
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
Står op og lukker dem ud i haven - de bestemmer selv om de vil være ude eller inde, mens jeg ordner det jeg nu skal. Så tager vi på arbejde i 12 timer hvor vi går rundt ca. 7 timer på en aften. Når vi kommer hjem får de det sidste af deres mad (hvis vi ikke har brugt det hele i løbet af dagen) og så går vi i seng og sover.
Vores fri dage ser sådan her ud: Står op lukker dem ud, de nullere rundt mens jeg bliver færdig. Så går vi en tur på ca. ½ time. Så får vi handlet, trænet de forskellige dicipliner eller hvad man ellers skal hvor de er med i bilen. ca. ved middag går vi 1½-2 timer langs stranden. om aftnen er vi så enten til hundetræning eller også er jeg til træning (uden dem) eller besøger venner/familie (Som regl uden dem). Aftenturen vare ca. 40 min.
Når vi ikke er på arbejde træner vi Redningshundetræning, Rally og KonkurrenceLydighed. Eller bruger hundesvømmehallen.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 168 Svar: 1.127
Mine sover heldigvis hele tiden ;-D... lige nu leger de godt nok
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203
jeg er begyndt at fodre på forskellige tidspunkter, deres morgenfoder får de feks kl. 12 eller 15 istedet, det har taget ´´rend i røven på ´´mor´´ og være hyper efter mad om morgenen.
jeg er begyndt at lukke døren til det rum jeg er i indimellem, de sidder dog stadig lige på den anden side hele tiden, men piver ikke mere når døren er lukket, jeg træner på at blive bedre til at beordre dem hen i kurven og afbryder deres leg om aftenen hvis jeg trænger til ro og de har leget sammen hele dagen.
men jeg kan stadig få pip af de render mig i røven, det er svært at gøre dem mere selvstændige når man går hjemme, jeg overvejer en hundegård de kan være i et par timer hver dag.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203
Når det er sagt mener jeg der skal skabes en ballance så både de og jeg trives, at de går mig i røven hele tiden er heller ikke særlig afslappende for hundene.
nu er det ikke sådan jeg er total uden fornuft med mine hunde, de bliver irettesat, ignoreret hvis de plager om om opmærksomhed, den ene kommer i bur når der kommer gæster fordi den er total vild når de kommer ind og jeg træner lydigheds træning med ja nej dygtig som alle andre, alligevel er jeg omdrejningspunktet, men er sikker på det til dels skyldes jeg går hjemme, da jeg arbejdede var der mere ro på flokken fordi de var nød til at klare sig sammen uden mig.
jeg har svært ved at se hvad jeg yderligere kan gøre, så jeg modtager gerne råd fra andre.
jeg mener trådstarter også er blevet hundenes omdrejningspunkt ligesom jeg, på en måde giver vi dem for meget og lidt forkert opmærksomhed simpelthed fordi vi har tiden og måske elsker vores hunde lidt for meget, når man ingen børn har er det svært at kappe navlestrengen lidt mere, jeg er ikke blind og vil gerne gøre noget ved det så både hundene og jeg trives i ro og harmoni.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Nu har jeg en højaktiv hunderace og stilletid blev indlært samtidig med renlighedstræningen og det betyder at den dag i dag, at når jeg har travlt f.eks. med at gøre rent eller arbejde (jeg arbejder hjemmefra), så ligger Lia og sover. Jeg har det også som "Patruljehunden Babett", at der skal være plads til en fridag.
Husk også på at man hurtigt kan komme til at overaktivere sin hund og at hvis man har fået det sådan, at hunden skal være fysisk og mentalt træt før den kan slappe af, så kommer det efterhånden til at kræve mere og mere aktivering fordi man opbygger dens udholdenhed (den fejl gjorde jeg ved min første hund og det er i forvejen næsten umuligt at udkøre en Belgisk Hyrdehund).
feb 2008
feb 2008
jul 2006
feb 2008
jul 2006
feb 2008
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Du kan prøve at ignorere dem. Fordelen ved denne metode er at hundene kan gå frit rundt i huset, så længe de ikke forstyrrer dig. Ulempen er, at hundene, især når de allerede har den dårlige vane med at forstyrre, kan være de rene pestilenser i deres forsøg på at få opmærksomhed, så man skal virkelig være konsekvent og stædig.
Man kan også lære dem "tæppe" eller "kurv". Er de klikkertrænet så lægger du tæppet på gulvet og belønner enhver kontakt med tæppet. Det at lægge sig på tæppet giver naturligvis jackpot. Gradvist begynder du så at belønne for at slappe af på tæppet og dernæst øger du så tiden de skal ligge på tæppet.
Ellers er der også den "hårde" måde, hvor du giver kommandoen "tæppe"/"kurv" og så konsekvent er henne og vise dem tilbage hver eneste gang de rejser sig og forstyrrer dig. Dette skal gøres kort og med så lidt kontakt som muligt.
bruger jeg for lidt tid på mine hunde?