{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OLIVERS
  • #1   1. sep 2009 Det gør jeg - grunden var nu at jeg troede min kræsne hund kunne lide det, men næh nej så det køber vi heller ikke igen smiley

• #2   1. sep 2009 Det gør jeg........ Kaido får Olivers Lam og Lotus får Olivers Weight Loss:-)

• #3   1. sep 2009 Har gjort.

• #4   1. sep 2009 Har gjort.

• #5   1. sep 2009 hvorfor gør du ikke det mere?

• #6   1. sep 2009 Gør jeg smiley

• #7   1. sep 2009 vi gør

• #8   1. sep 2009 Vores blev mat i pelsen og begyndte og klø sig. Taiko fældede volsomt.

• #9   1. sep 2009 Jeg gjorde også ... Zia blev så "tør" i pelsen ..

Nu får hun Royal canin , men har lige prøvet og bestille noget Markus Mühle .. smiley

• #10   1. sep 2009 Daisy fik grim pels og ville ikke rigtig spise det.

• #11   1. sep 2009 Jeg gør og min hund har fået bedre pels og fungere bare bedre end på både RC og eukanuba så det dejligt.
    og så syndes jeg det tankevækkende at man kan købe en masse produkter uden mennesker kan spise det rigtigt, men at OLIVERS er godkendt til menneskeføde.. det syndes jeg er et plus.

• #13   1. sep 2009 Vi gør også og er super glade for det...

• Jobbe H
    Jobbe H Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #14   1. sep 2009 Hej

Kvalitetsfoder til kræsne hunde? www.voresfoder.dk

• #15   1. sep 2009 Jeg har gjort, men Luna fik ekstremt dårlig pels af det og fældede uafbrudt i månedsvis. Skiftede til RC (hvilket hun faktisk også fik i den første tid her, da hun var vant til det fra opdrætter) og nu har hun ingen pelsproblemer overhovedet. Er blevet pæn igen og fælder ikke mere end normalt. For min race er det normalt at fælde meget efter en løbetid, men det er IKKE normalt at fortsætte til næste løbetid smiley
    Så har desværre ikke så gode erfaringer med Olivers, selv om jeg er vild med deres service og deres "politik". Køber dog stadig godbidder hos dem smiley Hun ÆLSKER deres tørrede fisk og lever...

• #16   1. sep 2009 Nå ja, så var hun i øvrigt heller ikke vild med det. Jeg har en meget småtspisende hund, der oven købet er lige i underkanten mht vægt. Så det var ikke godt for hende. RC spiser hun med velbehag og hun har taget en lille smule på smiley

• #17   1. sep 2009 Jeg sælger til rigtig mange, som skifter til OLIVER´s. OLIVER´s er jo også i løbet af det sidste halve år blevet et endnu bedre foder og bliver nu katagoriseret som et "super premium" foder. Der er garanti på foderet, - dvs. hvis din hund ikke kan lide det, afleverer du foderet tilbage og får alle penge retur.

www. hunde-psykologen.dk
    ( klik under OLIVER´s foder)

• #18   2. sep 2009 Har gjort!

Misja kunne lide det, havde en fin pels og trivedes på det....

• #19   2. sep 2009 Mine de to gamle får Oliver's, en kombination af Selected Fish og Old and Fit. De trives fint på det.

Med alt foder gælder jo at hvad der fungere fint for nogen, måske ikke gør for andre. Så når man skal vælge foder, er der ikke så meget andet at gøre, end at udvælge sig nogle kvalitets produkter og så prøve sig frem med hvad der fungere bedst for lige præcis den hund :o)

• #20   2. sep 2009 Jeg barfer, men bruger en del af Olivers godibidder smiley
    Bruger også Olivers til katte..

jeg kan godt lide tanken bag deres produkter, samt deres fantastiske kundeservice.

• #21   2. sep 2009 Anja: Lige præcis! Derfor er jeg også ked af, at Luna ikke trives på deres produkter smiley

• #22   2. sep 2009 Har gjort, men synes ikke rigtig at deres weightloss virkede, så nu bruger jeg Acana light & Fitt og det har hjulpet på minimum en måned...
    Hvis Aramis ikke havde behov for at tabe sig og Olivers havde virket, så var vi fortsat med at købe fra Olivers, men det virkede bare ikke sammen med motionen så valgte at skifte til noget andet...

• #23   2. sep 2009 Jeg fodrer med Olivers nu. Sowensa fik først Arion med ris og lam, men efter et par mdr. gad hun ikke spise det mere. Jeg testede en masse foder, bl.a. alle Olivers typer. Deres med lam ville hun heller ikke spise, men Adult og Selected Fish var hun meget glad for - især den med fisk.

Hun får dog Adult lige nu fordi prisforskellen på de to er 170 kr., og mit budget var STRAMT da jeg købte foder sidst! Men jeg køber også fisk næste gang og blander de to så hun får lidt variation.

Det med tør hud og fældning tikker dog lidt i mit hoved. Hun klør sig lidt mere end hun plejer, og jeg må dagligt klø hendes bagdel/ryg over halen fordi hun ikke kan nå. Jeg er nu glad for Olivers, så jeg er ikke glad for tanken om, at foderet måske giver hende hud- og pelsproblemer..

• #24   2. sep 2009 jeg tænker også lidt over det med kløe. for Fannny klør sig meget. måske jeg i en periode skulle skifte foder og se om det hjælper

for de voksne hundes vedkommende så bliver de på olivers.

• #25   2. sep 2009 Har brugt det, Fie elskede det.

Hendes pels blev dog grim af foderet

• #26   2. sep 2009 LISE L :

Har du set min PB ang foder? Håber at høre fra dig snarest smiley

Jeg tror også man skal passe på at dømme foder ud fra andres erfaringer for hundene reagere forskelligt på fodret, vi mennesker trives jo heller ikk alle på frikadeller og steg altid og andre tager let på af slik hvor andre kan spise evigheder af det uden at tage et gram på smiley
    Ingen er helt ens og jeg tror på man må prøve sig frem før man finder det der passer godt hos en selv(hunden)

• #28   2. sep 2009 Vi blev desværre nødt til at skifte fra Olivers da de skiftede kulhydratkilde.

Og det var med ærgelse, for vi har været SÅ glade for det og hunden har fungeret rigtig fint.

Vi køber stadig Olivers til vores katte og hundeguf kommer også derfra.

• #29   2. sep 2009 Jeg bruger Olivers Lamb til Sille (Cirkeline), og hun elsker det.

Jeg brugte det også til min tidligere westie.

Sille har dog også tildens til tør pels, men om det er pga foderet ved jeg ikke. Men da hun ellers har det godt på foderet har jeg valgt bare at give hende essinselle fedtstoffer + når hun bliver vasket er det med en speciel shampo som ikke udtørrer huden. Og nu kører det perfekt.

• #31   2. sep 2009 jeg har gjort det, men jeg var utilfreds med størrelsen på foder piller. De lavede dem meget små (også selvom det var foder til gigant racer) og min labrador slugte dem, og så hjalp de jo ikke på hans tænder.

Jeg er lige skiftet til nutra nuggets som bliver leveret lige til døren, ligger i middelklasse mht. pris, leveres gratis ved køb over 500 kr., og så skulle der være mere kød i, og det skulle være de fineste råvarer.
    de er først lige begyndt så om det har en god effekt på hundene skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan fortælle at jeg har gjort et stort stykke arbejde med at undersøge foder da mine hunde skal have det bedste af det bedste smiley

• #32   2. sep 2009
    Ja jeg er så på Nutra nuggets og overvejer at skifte til olivers, da jeg ikke er tilfreds med hvordan flertallet af mine hunde( har 6 stk) er kommet til at se ud i pelsen. De er blevet matte og er ikke nær så bløde som før. Jeg har brugt Nutra i ca 1 år.

Og grunden til at jeg nok ender med Olvers er at jeg har hørt og set rigtig meget godt fra opdrættere af samme race som jeg selv har.

Mange nævner problemer med tør pels/hud. Dem jeg kender supplerer med Lakseolie fra Olivers, og har ingen problemer, tvært imod, så skinner deres hunde.

• #33   2. sep 2009 jeg vil ikke tilføje ekstra fiskeolie (og slet ikke det fra olivers, så skal det være det dyre fra dyrlægen som er i en lukket beholder).

balancen af fiskeolie i foderet ødelægges ved at tilsætte ekstra fiskeolie.

men nu er der også forskel på hunde smiley nogle fungerer rigtig godt på ét foder, som andre måske slet ikke fungerer på smiley

• #34   2. sep 2009 Lonni, det må du forklare?

Hvorfor ikke fiskeolie, og hvorfor slet ikke Olivers?

(Som jo altså også er i en lukket beholder)

• #35   2. sep 2009 ja det vil jeg også gerne håre Lonni

jeg giver nemlig også lakseolie sammen med fodret

• #36   2. sep 2009 jeg bruger selected fish til begge mine, og dyrlægen roser dem i deres pels, jeg suppelere med en mobility olie fra sønderskovmølle, men pga hanhunden har HD, inden vi begyndte at bruge den var de også super flotte i pelsen. tæven kan til tider være meget kræsen, men bestemt ikke efter vi bruger selected fish.

• #37   2. sep 2009 selected fish er desværre for fed for mine hunde. det ville jeg ellers gerne fodre med og hundene elsker det

• #38   2. sep 2009 Jeg har for 8 mdr siden skiftet til olivers og jeg er meget tilfreds med det. Indtagelse, hundens vægt og det der kommer ud igen er ganske tilfredsstillende. Hans pels er dejlig blank og han spiser det gerne også som godbidder i aktiveringsbolde.
    Har før brugt Lone star, pro plan, pro nature og hills. Men olivers er jeg tilfreds med nu.

• #39   2. sep 2009 Hov og sportsmanns pride.
    Oplevede ved pro nature produktet at hundene spiste meget mere og der kom dobbelt så meget afføring ud som nu.

• #40   2. sep 2009 tæven får heller ikke ret stor mængde da hun er så utrolig doven, en rigtig sofa hund, men leo får normal mængde. har brugt olivers i 2 år nu og er meget tilfreds, der er kun afføring 2 gange dagligt og de trives. har også brugt OLIVERS ADULT som virkede fint

• #41   2. sep 2009 fiskeolien som man kan købe ved eks. olivers kan få luft og har derfor ikke den ønsket virkning.
    man kan derimod købe en ved dyrlægen (tror den koster 200 kr.) som skulle have den ønsket effekt fordi den er i sådan en tryk flaske hvor den ikke kan få ilt. Jeg brugte den i en kort periode fordi min hund har lidt allergi, og dyrlægen sagde det måske kunne hjælpe, men det var desværre ikke tilfældet.
    dyrlægen anbefaler kun at putte ekstra fiskeolie i foderet hvis der er en speciel grund.

I foderet er der desuden en hvis mængde fiskeolie tilsat. Det er vigtigt at omega 3 og omega 6 indholdet er afstemt i forhold til hinanden for den ønskede effekt. (smørelse af ledene + blank pels).
    kommer man ekstra fiskeolie i, så ødelægger man nemt forholdet mellem omega 3 og omega 6 fedtsyrer.

så vidt jeg husker er det heller ikke sundt med for meget fiskeolie, men det er kun noget som ligger i mit baghoved og ikke noget som jeg husker klart eller kan forklare. så måske det ikke er korrekt.

hvis der skal ekstra fiskeolie i foderet må det jo være fordi foderet ikke dækker dyrets behov. (med mindre at hunden fejler noget hvor den skal have ekstra af noget, eks. glukosamin, fiskeolie osv).

håber i kunne bruge mit svar til noget smiley

• #42   2. sep 2009 tak for forklaringen

undre mig dog over at det er Olivers selv der har anbefalet det ekstra fiskeolie.
    vi giver fiskeolie på grund af den lange pels
    og er rigtig glad for olivers foder netop fordi der er glukosamin i og det har jowina behov for. det var tydelig at mærke, da jeg i en periode gav hende noget fra dyrlægen uden glukosamin

• #43   2. sep 2009 det er specielt store hunde eller hunde med led problemer der har brug for glukosamin. Derfor er der tit glukosamin i foder til store hunde.

jeg er netop skiftet fra dyrlægens da jeg ikke synes der er nok kød i...
    dyrlægens foder er ikke nødvendigvis det bedste synes jeg ikke...

men det gælder jo bare om at finde et foder som hunden fungerer godt på smiley det er jo det vigtigste smiley

• #44   2. sep 2009 det olie man køber ved dyrlægen, f.eks. oil of life er da også i almindelig flaske ligesom den fra olivers, har aldrig set olie på tryk flaske heroppe i nordjylland. vhis ikke den olie man tilsætter fodret indeholder omega 3,6,9 er der vel ikke rigtig nogen mening med den, men har nu aldrig hørt at det ekstra olie ødelægger forholdet i forhold til tørfodret, tværtimod.

• #45   2. sep 2009 Jeg køber Olivers fiske/lakseolie, den købes i en stor og tyk plast flaske med en tilhørende pumpe til. Den jeg kan købe hos mine dyrelæger er i en beholder magen til og ligeledes med en pumpe!

Jeg kan ikke se forskellen - andet end på prisen ;o)

Misja får ekstra olie pga. allergi og det hjælper hende fint. Hun har nu fået den samme olie (fra Olivers) i maden hver dag i over 2 år..Jeg opbevare den i køleskabet.

• #46   2. sep 2009 Ja man skal ikk gøre som mig, og opbevare fiskeolie på køkkenbordet, kæft hvor det stinker endnu mere når det bliver harsk *G*

• #47   2. sep 2009 Lonni, er det ViaCutan, du tænker på hos dyrlægen?

Det er en udmærket olie, men jeg synes at Olivers fiskeolie er ligeså god.

Den har ihvertfald den samme effekt.

• #48   2. sep 2009 AAaDDdd René..ss.....

• #49   2. sep 2009 jeg husker ikke hvad olien hedder, men det er i en lille tynd flaske. Det er under tryk og kan IKKE få luft - det kan olien fra olivers.

jep fiskeolie kan nemlig bruges i forbindelse med allergi.

Med en sund og rask hund vil jeg dog helst fodre med foder som dækker alle hundens behov uden at man skal tilsætte ekstra ting.

Forholdet mellem omega 3 og omega 6 fedtsyrer er vigtig. Det er ikke halv om halv, det skal være nøje afmålt i forhold til hinanden for at dække hundens behov.

• #50   2. sep 2009 Lonni, hvad er det der gør, at olien ikke er virksom fordi den har fået luft?

• #51   2. sep 2009 Vil forresten lige tilføje at der nu i Olivers foder ER tilsat lakseolie, og flere andre gode kosttilskud, hvilket der ikke var før.

• #52   3. sep 2009 Jeg har også tanken, at det måske hjælper på pelsen at skifte til Selected Fish. Olie er, som nævnt flere gange, godt for hud og pels - hvilket var grunden til at mine rotter fik tun i olie når de fik tun.

Jeg bliver ved Olivers indtil videre. Jeg er glad for foderet både mht. kvalitet og pris, og Sowensa var fantastisk glad for Selected Fish! Så det er bestemt det, hun så skal have.

Desuden kan jeg ikke lade være med at holde af Olivers.. De sponsorerer Spanske Hunde, og det varmer da om mit hjerte mår nu det er dem jeg har Sowensa fra =)

• #53   3. sep 2009 Da jeg tørfodrede var Olivers det eneste Monique trivedes ordenligt på, hvorimod Anna nægtede at røre det... og alt andet tørfoder, hun spiste kun det der skulle til for at holde hende i live (under ½ delen af anbefalet mængde) og havde derfor ikke meget energi.

Kommentér på:
OLIVERS

Annonce