DKK udstilling DKK udstilling
hej
håber jeg poster dette indlæg rigtig.
Plejer det ikke at være her i efteråret at der er en stor udstilling i DKK regi i herning messecenter?
nogen der ved hvornår det er, og om man må have sin egen hund med på en "kigger"? (han skal IKKE udstilles da han er uden stamtavle, men han vil gerne med og kigge lidt).
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.358
du må godt tage en gæstehund med, mener det koster kr. 129,- inkl. ejer
husk dog at tage alle papirer på den med
måske vi ses, for jeg kommer med 2 nok 3 hunde...
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
jeg fandt lige dette på DKK´s hjemmeside:
Der er KUN adgang for tilmeldte hunde. Gæstehunde kan dog medbringes og tilmeldes udenfor bedømmelse ved indgangen. Det koster kr. 130,- pr. hund (inkl. ledsager), og man skal huske at medbringe hundens vaccinationspapirer.
Betyder det at jeg kan tage min kleiner munsterlander med og få en bedømmelse uden for "konkurrence"? og skal han have stamtavle for at kunne være med? vil vildt gerne have en vurdering af ham, men har desværre ingen stamtavle
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
har du nogensinde været til en udstilling i Herning ???
Der er VILDT mange mennesker og hunde overalt.. Meget stressende synes jeg og bestemt ikke et sted jeg ville tage mine hunde med hvis de ikke skal i ringen..
Men det er måske bare mig...
maj 2009
jul 2005
jun 2006
Det er værre end vorbassemarkedet
maj 2009
Dog har jeg en hund som kan håndterer det. Han er jo vant til agility konkurrencer (hvor der sker noget omkring ham hele tiden), vi med hund messen hvor vi optrådte, folkemasser, træning, markeder osv. Jeg ved at han kan tackle det og han vil elske at være med
vi skal selvfølgelig ikke være derinde i timevis, blot ind og kigge lidt
jeg synes man skal vurderer på hunden! min gamle hund vil helt sikkert ikke med. han vil ikke bryde sig om det, men min unge hund vil elske at komme ud og opleve
Raceist: jeg vidste at min hund ikke skulle bruges til avl, og jeg vidste at han skulle kastereres. Dog ønskede jeg alligevel at købe en kleiner munsterlander med stamtavle, men da jeg ikke skulle bruge ham til jagt, så kunne jeg ikke få lov at købe en kleiner med tavle. Prøvede alle de anerkendte avlerer jeg kunne finde men ingen ville sælge til mig udelukkende fordi jeg ikke skulle bruge ham til jagt.
Så nej det er ikke fordi det ikke har interesse!
jul 2005
jun 2006
Jeg ville også bare være sikker på du ved hvad du kan forvente at møde.. Mine hunde ville ikke kunne tåle den belastning, men det kan din tilsyneladende.
Når du har mulighed for at tage ham med, så er det jo et oplagt sted at spørge kendere af racen hvad de synes om ham.. Racemæssigt
maj 2009
jeg havde kontakt med alle dem jeg kunne finde som havde hvalpe/forventede hvalpe i nærmeste fremtid, men de var ikke interesseret i at sælge til mig. Jeg gjorde ellers meget ud af at forklare at hunden vil få sine behov opfyldt, hvordan jeg trænede, hvad metoder jeg bruger, hvor meget motion han vil få osv, men ligelidt hjal det
Jeg søgte ellers hund med stamtavle fordi jeg fik aflivet en blanding med en arvelig sygdom og dyrlægen derfor anbefalede os at købe en hund med stamtavle! Dette kunne så bare desværre ikke lade sig gøre.
Og tro mig - jeg lavede virkelig et stort stykke arbejde for at finde en hundehvalp med stamtavle!
Tina og alex N: tak for det
jul 2005
maj 2009
heldigvis fandt vi en uden stamtavle men hvor forældrene havde fået et tidligerer kuld - sunde og raske
og idag er jeg super glad for min hund selvom han ikke helt lever op til race standarden
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Og gudskelov for det.
Så slipper vi for utallige omplaceringshunde der ikke har kunnet tilpasse sig et liv uden noget fornuftigt at tage sig til.
Det var der opdrættere af andre racer, der kunne lære af.
Driftstærke brugshunde skal ikke være "klappekage" hunde.
At du Lonni S bruger din hund fornuftigt er mere undtagelsen end reglen desværre.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.915
Så var der jo rigtig mange mennesker der aldrig ville kunne købe en hund, hvad med dem der dyrker lydighed eller agility hvilke hunde skulle de så ha? Der er jo ingen hunde der oprindeligt er opdrættet med det for øje.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Men jeg mener der findes masser af racer, hvor lydighed og agility dækker deres behov.
Men så mener jeg også, at der er masser af mennesker, der slet ikke burde købe sig en hund. Mennesker der heller ikke har interesse i lydighed og agility.
Jeg har haft henvendelser fra folk, der ville købe Weimaraner hvalp, fordi de syntes den havde en flot farve!!!!
maj 2009
jeg synes da selvfølgelig man skal se sine hvalpekøberer an, og da helt specielt ved en brugshund!!
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.915
Jeg tænker også tit at mange opdrætter burde være meget mere kritiske med hvem de solgte hvalpe til, især brugs hunde, men faktisk alle racer.
Det jeg tænkte var bare at, jeg jo selv, dyrker især agility men også lydighed, og hvis jeg gerne vil ha en hund jeg ved jeg kan komme langt med, så er det jo primært hyrdehunde racerne jeg skal kigge på og de er jo også brugshunde ligesom jagthundene.
Men ellers fuldstændig enig i din holdning.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Jeg vil da gerne have en lab på et tidspunkt igen, og har ikke planer om jagt eller prøve....
Men du mener måske andre racer end labben ?
DKK udstilling