Syg beagle hvalp :( {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg er ny herinde.
Mig og min kæreste fik vores dejlige Bella(Beagle) hjem her i fredags hvor hun fyldte 8 uger.
På hjemturen brækkede hun sig i bilen og blev lidt sløj. Det havde vi også medregnet, og ville selvfølgelig kunne forstå hun syntes det ville være lidt mærkeligt.
MEN, hun brækkede sig efterfølgende ca. hver 30 minut.
Det endte med hun, undskyld sproget, sked og brækkede sig hele tiden. Hun vilel ikke spise noget. Kune drikke lidt i ny og næ.
Til sidst kunne hun kun brække slim op, og hendes afføring var gul og hvid. Lugtede af betændelse. Hendes humør var helt nede, og samme var vores
Bella er købt på en rigtig kennel med vaccination, ormekur, chip, træning, garanti m.m.
Derfor ringede vi selævfølgelig til kennelen igår, og kørte ud med hende med det samme. Og hun er nu i behandling med pencilin.
Jeg skal ringe her om lidt og høre hvordan hun har det. De mener på kennelen at hun har fået sig en virus eller infektion. Det må være sket på kennelen da det startede med det samme vi tog afsted derfra. Skal siges at vi ikke har haft givet hende noget at spise som kunne være skyld i det.
Jeg er MEGET bekymret, og savner virkelig nogle beroligende ord fra nogle "experter" på området, om hvad i mener der kan skyldes dette, og om hvor lang tid jeg skal påregne at hun er syg.
Hun er vores lille øjesten, og vi har været så kede af det hele dagen igår og idag også. Så håber bare hun snart får det bedre, så hun kan komme hjem til os...
Hilsen Jonas
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
Jeg ved desværre ikke hvad det kan være, men det er da godt kennel tager ansvar for det og kan da godt forstå i savner hende og er kede af det, nu havde I jo glædet jer sådan til at få hende hjem.
Men god bedring med hende og skriv gerne hvis der er nyt:-)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Jeg er ikke dyrlæge og tør ikke sige hvad årsagen er, men håber i meget snart kan få jeres lille hund hjem igen.
Mange tanker herfra.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 771
Slå koldt vand i blodet. Det kan have været en infektion hun har haft i kroppen, men som så er slået ud pga et forhøjet stressniveau over bilturen.
Sad I med hende på skødet da I kørte hjem? Når nu I får hende hjem igen gælder det om at gøre køreturen til en positiv oplevelse for hende, da hun nu har haft en rigtig dum oplevelse.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 18
Syntes bare det er virkelig mærkeligt. For da vi fik hende var hun glad og legende. Og med en STOR rund tyk mave. Totalt proppet! Og så de første 4-5 brækklatter lignede opløst tørkost. Og der var en del klumper i. Så tænkte at det tydede på at hun havde fået overspist sig.
Igår inden vi afleverede hende, kunne man se hendes ribben. Hun så helt udmagret ud. Vi gjorde alt vi kunne for at få humøret op på hende. Men det svært for en lille hund som får mavekramper hele tiden og skal kaste ren væske op eller skide betændelse ud..
jeg er bare så ked over det, for ja det var vores første dag med hende..! Vi havde glædet os i 2 laaange uger,. Vi købte hende nemlig da hun var 6 uger, og skulle så kun vente til hun blev 8 uger, så vi kunne hente hende..
Jeg har gået hele morgenen og håbet på de ringer senere og siger at hun er rask og vi kan hente hende. Men det tvivler jeg meget stærkt på desværre!
aug 2009
Ja, jeg kørte bilen, og min kæreste sad med hende på skødet foran. Kørte stille og roligt uden skarpe sving i høj fart m.m. Hun blev kælet med hele vejen og snakket med. Jåber ikke vi har haft gjort noget galt. Kan heller ikk se havde det sku være.
Men det lidt underordnet syntes jeg. Søger bare at få hende hjem..
gitte H - jeg rådførte mig hos kennelen, og de mentej eg skulle kommeu d til dem med hende. Tror også de har en dyrelæge tilknyttet kennelen.
Jeg ringer derud nu, og hører hvordan det står til med hende.
aug 2009
Jeg har lige snakket med kennelen. Hun har det lidt bedre nu. Drikke selv vand og er en smule mere selskabelig. MEN hun vil stadig ikke spise...
aug 2009
Jeg havde håbet meget på vi kunne hente hende hjem her senere. Men tror desværre de vil have ehnde en dag ekstra.
Min side af familien kommer ellers idag for at se hende. Så det er lidt en skuffelse for dem må man sige. Men jo lidt dumt at hive hende hjem, hvis hun ikke er helt rask endnu.
sep 2008
aug 2009
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Godt at det lille pus er i bedring og jeg håber, i snart kan få hende hjem. Men jeg er altså nødt til at sige, at jeg VIRKELIG ville vente til imorgen. Jeg kan sagtens forstå, at i er ivrige for at få hende og ikke mindst for at vise hende frem, men jeg synes altså virkelig det ville være synd, at tage hende hjem når i får gæster.
Udover at hun skal ud på endnu en køretur er det jo noget af en omvæltning for sådan en lille én at flytte hjemmefra. Hvis hun så oven i købet ikke er helt frisk (tænk på hvordan du har det efter en omgamg mavevirus) OG det er meningen, der skal komme gæster, bliver det altså ALT for meget.
Det er drøn ærgerligt, at i ikke kan vise hende frem for familien, men tænk på det lille pus og sørg for, at hun får en blid og rolig start hos jer.
Tillykke med hende :), og krydser fingre for, at hun snart bliver helt frisk
/Marianne
aug 2009
Kennelen beholder hende. Hun er fortsat syg, og vi ønsker ikke at få en hund der har været syg fra hvalp af.
Pengene bliver givet retur, og vi skal have en anden hvalp. Vi skal ud og kigge idag på nogle rigtig søde nogle Dog ikke beagle hvalpe, men blandingshvalpe
sep 2008
aug 2009
Vil lige oprette hende herinde
sep 2013
Følger: 1 Svar: 1
Må jeg spørge hvilken kennel jeres beagle var købt? det kan godt være at jeg måske har overset det.
Jeg kan fortælle dig, at vores hvalp var købt på kennel Hamann i Ruds Vedby. Hun blev meget hurtigt syg, og det viste sig at være parvovirus. Hvis du kender noget til denne virus er den nærmest uhelbredelig, og vores hvalp blev aflivet igår. Hun var i øvrigt også en beagle. dødeligheden er 90 %
Det er en meget alvorlig sag, og du må meget gerne sende mig en venneanmodning på FB, hvis du kan nikke genkendelse til noget af dette.
Mit navn er Natascha Sofia Elsborg
Syg beagle hvalp :(