Hjemme fra dyrlægen... {{forumTopicSubject}}
Igennem et stykke tid har min hanhund, Monty, tabt sig. Han hat virkelig været tynd, men det er dog blevet bedre efter at vi startede med at barf'e.
Indenfor de sidste dage har han trukket vejret tungt. Samtidig fik han en stor vom og jeg blev noget bekymret og syntes at han måske virkede noget sløv.
I dag var vi så til dyrlæge. Monty fik taget blodprøver, blev røntgenfotograferet (lunger og mave).
Resultatet er desværre ikke godt. Montys lunger og bug er fyldt med væske og hans hjerte har det ikke godt.
Prognosen er ikke for god - han bliver bestemt ikke gammel!!
Nu er han på en kæmpe dosis af vanddrivende piller og hjertemedicin og så håber dyrlægen at han mandag har et bedre. Har han ikke det, ja så skal vi overveje hvad hvor langt vi vil gå.....
Vi er begge meget kede af det og vi håber at han får det bedre de næste dage.
Stakkels "lille" Monty.... han har det virkeligt dårligt og det gør så utroligt ondt at se.... Det er forfærdeligt at tænke at han nok har haft det dårligt længe og at vi ikke har kunne se "symptomerne" og jeg er virkelig ked lige nu..!!
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Så jeg tror da at der er gode chancer for et godt liv.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Gitte: Jeg håber da også og kan en hjertepille dagligt gøre det, så bliver det sådan. Men han er jo kun godt 1 ½ år og det er jo en meget ung alder at komme til at "døje" med sådanne ting!
Er lidt chokeret lige nu.... At se Monty ved dyrlægen var dælme hårdt. Den eneste i dette liv han hader er dyrlæger. I dag havde han end ikke kræfter til dette og det siger noget om hvor slemt han har det. Dyrlægen turde ikke bedøve ham - så slemt mener han det er.
Men, som man siger: hvor der er liv er der håb.... og vi håbervirkeligt!!
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.052
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
Monty din lækre dreng...
nov 2006
Det er hårdt og vi må forsøge at være positive.
Tina:
Jeg ringer til dig i løbet af weekenden.... Vores dyrlæge mente, at han nok skulle til hjertescan når han er lidt bedre... Så din anbefaling kommer nok i brug. Vores dyrlæge har ikke selv apparaturet til hjertescan men det er jo vigtigt at finde ud af nøjagtig vad der er galt.
nov 2006
Opdrætter har fået besked idag. Hjertelidelser er jo ofte arvelige og det er en vigtig oplysning at videregive, når en hund får en sygdom, der måske "ligger" i linjerne.
Monty viste sig jo at være chryptorchid og blev derfor kastreret da han var 8-9måneder gammel. Allerede engang fik jeg refunderet ½-delen af prisen for ham. Vil hun hjælpe til er det da ok.... men 1. prioritet er at finde ud af nøjagtig hvilken slags hjertelidelse og om den er arvelig, så man kan undgå flere med samme "fejl"...((o:
nov 2006
Vi har også taget "den svære samtale" idag og snakket om hvad vi gør, hvis ikke Montys tilstand er bedre mandag. Vi har også diskuteret hvad vi gør i fremtiden, hvis han bliver bedre og der så plædselig sker tilbagefald...
Jeg har sat gang i mine "netværk" indenfor TM-verdenen for at finde ud af, om der er hjerteproblemer og evt. hvilken slags, som jeg ikke lige har kendskab til..
Jeg håber selvfølgelig på bedring og så forestår der en del undersøgelser for at finde ud af hvad der sker (eller ikke sker?) med Montys hjerte.
Hjemme fra dyrlægen...