Har ringet til Dyrenes Beskyttelse nu! Har ringet til Dyrenes Beskyttelse nu!
Jeg fatter SLET INGENTING !!!
Der er sikkert ingen der kan huske hvor meget jeg brokkede mig sidste sommer og efterår over hundebrølen døgnet rundt indefra min nabo...
Deres Labradortæveblanding fik 12 hvalpe som så kom ud i gården (vi bor i rækkehus med ca 30m2 lukket forgård + integreret skur)
Tæven var naturligvis på vagt nu hun havde hvalpe "at beskytte" . Så bare man trak vejret på den anden side af stakittet så gøede hun. Og der går MANGE forbi hele dagen.
Naboen kunne ikke komme af med alle hvalpene og nogen fik hun også tilbage igen fordi at hun havde solgt dem til alkoholikere der ikke kunne tage vare på dem.
Og derfor blev tæven ved med at gø, for sålænge hvalpene var der så beskyttede hun dem.
Hvalpene blev større og de begyndte også at stå og gø...
Vi klagede og klagede og klagede. Jeg ringede til boligforening og politiet. Vi lavede udnerskriftindsamlinger men ligemeget hjalp det..
Endelig en dag efter næsten et halvt år med hundegø'en DØGNET RUNDT -Bogstaveligt talt for selvom at naboen var hjemme kom hun ikke ud og stoppede hundene, som nu boede i gården døgnet rundt - Men endelig var hun blev truet nok af boligforening til at tage tæven og de 2 resterende hvalpe ind.
Idag fandt jeg så ud af at hun fandme har avlet på tæven IGEN :...............................................................
Jeg har godt tænkt at tæven var begyndt at gø igen, men ikke tænkt hvorfor.
Indtil at jeg hørte hvalpepiv. Der var ingen hjemme så jeg mavede mig op og kiggede over hegnet.
Og der alene i gården stod der 8-9 hvalpe på omkring 5-6 uger og pev og kiggede ind på deres mor gennem glashoveddøren..................................................... !
Så istedet for at tænke "Nøj et helvede at gå igennem sidste år med sure naboer og klager og trusler - så DET gør jeg ikke igen" ..
- Så har hun istedet for bare lukket tæven INDENFOR så dhun tænkte at så larmede det nok ikke så meget når den gør...
HELE eftermiddagen har tæven gøet og hvalpene pevet - mens at de har kunne stå og kigge på hinanden gennem en glasrude..
Og ikke nok med at der er lort i hele gården, så kunne jeg se at der ikke er noget vand nogensteder som hvalpene kunne slukke tørsten med. Og det har altså været en varm dag i Ringsted !!!!
Har ringet til kontaktperson for RIngsted i dyrenes beskyttelse, men der var tlf svarer på.
Jeg har spurgt en jeg kender som arbejder på boligforeningen og hun siger at sagen er sendt til advokat idag..
Prøver at ringe igen imorgen hvis dyrenes beskyttelse ikke ringer tilbage i aften...
Jeg er rasende !!!
Hvad helvede tænker sådan en forpulet kælling på !?!?!?
Tæven er holdt op med at gø, så jeg går udfra at hun er kommet hjem nu. Men stakkels hvalpe som har gået uden vand i 7-8 timer mens de har kunne se deres mor gennem en glasrude..
Og stakkels tæve som har kunne kigge på sine hvalpe hele dagen uden at kunne komme ud og "beskytte dem" ...
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Man får helt lyst til at begå indbrud og fjerne hund og hvalpe!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
Godt du har reageret!
Nogle gange ville man ønske at selvtægt var lovligt, så man kunne liste ind og hapse dem alle og give dem ordentlige hjem!
feb 2006
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 26 Svar: 309
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.243
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Jeg ved at sagen er anmeldt, ved bare ikke om dyrenes beskyttelse er kontaktet...
Jeg gider SLET IKKE at snakke med naboen om det, for fattede hun det ikke sidste år så gør hun det da SLET ikke 2. gang !
Tænk hvor frustrerede i bliver bare af at læse om det..
Men prøv at tænke på den følelse man får af at titte ind over hegnet og hvor det så går op for én at hun fandme har gjort det igen !
- Sanne , vildt - så har du en god hukommelse !
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Godt du har reageret.. De skal redes de stakler ..
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 109
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
jun 2007
Marianne tænk før du avler -
Med nærmest trusler om selvtægt fra anmelders side, er en af tævens hvalpe for et par måneder siden blevet fjernet fra en alkoholiker...
Datteren på 2 år blev fundet i regnen i kun ble, mens hun luftede den store hund (Hvalpene sidste år var labrador,vizla,broholmer) ...
SÅ frygteligt. Jeg græd da jeg fik det fortalt, på vegne af den lille pige. 'Mor sov og hunden skulle jo luftes. ...
Min nabo kender UDMÆRKET godt kvinden og det liv hun lever og alligevel valgte hun at sælge en hvalp til hende.. Og også til kvindens lige så alkoholiserede mor (den fik hun så tilbage igen efter et par måneder)
Tror desværre ikke at der er nok "ben på sagen" til at hvalpe og mor bliver fjernet , men vil i hvert fald gøre hvad jeg kan for at hvalpene får en nogenlunde levestandard !
feb 2006
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
jun 2007
Men tager gerne billeder imorgen hvis det er det samme !
Det er ikke "Opdrætters" barn der blev fundet gående tur med hunden. Det var barnet til den alkoholiker der købte en hvalp...
Min nabos barn er godtnok lidt mærkeligt, men han bliver ikke vanrøgtet..
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
ÅRH, bliver sgu så gal!!! Hvordan kan folk se dyr som pengemaskiner... Møg kælling!
apr 2006
jun 2007
Altså det at hvalpene har gået så længe uden vand i så mange timer burde være nok ! Men er bange for at det bliver påstand mod påstand ..
Men kan evt snakke med naboerne på den anden side...
Jeanett -
Ja man føler sig sgu så magtesløs ! ..
Hun kunne ikke engang komme af med alle hvalpene sidste gang og tror at det bliver endnu sværere nu, for nu ser de ikke specielle ud, men ligner bare almindelige labradorkryds (ikke at jeg har noget imod dém, men det specielle sælger jo)
Og sommeren går på hæld så mange hár købt deres 'sommerhvalpe'..
Det var IKKE sjovt at se alle de små hvalpe hoppe rundt foran glasdøren og pive og kigge ind på deres mor !
Nej har ikke hørt noget endnu. Men ringer bare igen imorgen tidligt !
Skal nok give tilbagemelding !!
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
Satme godt der er nogle mennesker derude der gør noget for hunde og andre dyr for den sags skyld, der ikke bliver behandlet ordentligt!
Ved ikke hvad din "kære" nabo tænker på, men tydeligvis har hun da ikke skide mange brikker at rykke rundt med.. FØJ siger jeg bare.. Hvad ligner det at skille hvalpene fra deres mor i så lang tid og at de så oven i købet ingen vand har, hun burde slet ikke have lov til at have dyr.
Jeg kan blive så harm, og har mest af alt lyst til at hente både moderen og hvalpene. Jeg er normalt meget imod at folk stjæler andres dyr, men når dyrene mistrives på den måde, så for min skyld ingen alarm..
Håber virkelig DB gør noget ved det!!!!
jun 2007
Vicecærten var så gået hjem og havde sagt til filejsen at der rendte en hund rundt .
"Nå jeg troede at hun lå og sov et eller andet sted" ...
Jeg kan stort set ikke blive mere harm nu !!!
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
nov 2005
Ej for helved altså, man ved sgu da altid hvor ens hund er henne!
jun 2007
Belinda - JA !! Og så har den oveni købet hvalpe...... Viceværten sagde også at hvalpene bare havde kastet sig over den og diet da den kom ind i gården...
Har ringet igen, men ingen tager tlf - sgu flot !
nov 2005
jun 2007
nov 2005
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
apr 2006
De skal sgu da rykke ud ved mistanke om misrøgt...
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Har ringet til Dyrenes Beskyttelse nu!