{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Adfærdsbehandler KBH? {{forumTopicSubject}}

Jeg er en desperat hundemor og giver simpelthen op mht at få min hvalp til at holde op med at gø.

Føler ikke jeg kan slappe af i 5 minutter uden at skulle op og sige "nej" og distrahere hende så hun stopper med at gø. Jeg kan forestille mig hun er understimuleret men ved virkelig ikke hvad jeg skal finde på. Hun gør af alt men også af ingenting.

Hun gider for det første ikke rigtig sit foder, hun er ligeglad med om jeg smider det udover gulvet. Hun gider heller ikke rigtig aktiveringslegetøj. Og for at trætte hende mentalt er det jo ikke nok at jeg går lange ture med hende og "leger" det bliver hun jo bestemt ikke træt af....

Hvis der er nogen der kan anbefale en adfærdsbehandler i KBH området vil jeg meget gerne give det et forsøg og få denne uønskede opførsel stoppet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsbehandler KBH?
  • #1   25. aug 2009 Hvad med at prøve klikkertræning? Det er jo for alle racer i alle aldre og størrelser:-) Og Kaido er i alle tilfælde træt, når vi har klikkertrænet:-)

• #2   25. aug 2009 Jeg har gået til klikkertræning hos DogWise:-))

• #3   25. aug 2009 Jeg går normalt til "normal" træning med hende og det er også fint og hun gider faktisk også sit foder når jeg træner almindelige ting som sit, dæk, rul rundt, cirkus, hi-5, low-5 osv osv. Lige pt er hun i løbetid så der kan vi jo ikke gå til træning. Men jeg træner med hende en lille ½ time en eller et par gange om dagen. Men nu er hun jo heller ikke så gammel igen (7mdr) så det er jo også begrænset hvor meget jeg decideret skal træne med hende.

Men jeg trænger til noget der VIRKELIG hjælper. Og det kunne også være dejligt hvis hun indimellem kunne aktivere sig selv lidt. Som det er pt. sidder hun og gør som en plade der er gået i hak hvis ikke jeg er over hende HELE tiden og indimellem trænger hundemor bare til at slappe lidt af. Ja og selv sent om aftenen og om natten kan hun finde på at gø. Og ja sjovt nok vil jeg gerne have lov at sove om natten og vil også gerne slippe for at naboerne synes hun er alt alt for irriterende....

Vi var i Silkeborg hos min nye kæreste i weekenden for første gang og der var hun bare SÅ dejlig. Hun gøede ikke. Hun fik så også lov at sove inde hos os i soveværelset da jeg tænkte det var et nyt sted, men det var bare så super. Men der har hun selvfølgelig måske også været trættet af det nye og de nye indtryk...

• #4   25. aug 2009 Caroline: hvor længe har det stået på?

• #5   25. aug 2009 Julie: Ja, det er ikke bare i løbetiden - det er mange måneder efterhånden - mere eller mindre siden hun "opdagede sin stemme"... Jeg ved godt at griffonen og mopsen i sin tid har været brugt som en form for alarm hund og det er nok det der sidder dybt i hende. Der skal den mindste lyd til før hun gør MEN indimellem virker det også som om hun bare sidder og keder sig lidt og tænker "nå ja jeg kan da også bare lige gø lidt"....

Skal i øvrigt lige siges at det er bestemt ikke sidste udvej for jeg kunne aldrig finde på at skaffe mig af med hende men vil bare godt have lidt fred i hovedet indimellem smiley På mange andre punkter er hun også super dygtig og efterhånden velopdragen, mange er imponeret over hendes dygtighed og velopdragenhed, hendes størrelse taget i betragtning. Jeg er bare RIGTIG træt af gøen evig og altid....

Har prøvet meget forskelligt, at gå med hende ud til døren når der er en lyd og hun gøer. at ignorere det... Og pt rejser jeg mig op og stiller mig foran hende og siger nej, distraherer hende og roser når hun lader sig distrahere og er stille... Men er bare træt af det....

• #6   25. aug 2009 Caroline: tænkte bare at hvis det var en kortere periode kunne det være spøgelsesalderen. Louie gøede heeeelt vildt i en periode da han var de der 7-8-9 måneder... Han kunne stå og gø af vasketøjet som havde hængt der i en uge eller en gammel cykel der stod det samme sted på vores faste rute...

Lyder som en god idé med en adfærdsbehandler, så du kan få nogle redskaber der virker. Har selv kæmpet en kamp med louie som gøede af den mindste lyd. Han gør stadig af mennesker og dyr der går forbi haven eller ude foran. Og så må jeg også op af sofaen og hente ham. Men det er blevet meget bedre! Men det har også været et helvede med alle mulige metoder. Sprøjt med vand (virkede overhovedet ikke men har en hund der er bange for vandflasker) råb og skrig, ignorere, vise ham at der ikke er noget, distrahere med godbidder eller legetøj. Nu er vi så der, hvor at han ved at hvis han gør så skal han komme ind i stuen (hvis han er i soveværelset) eller komme ind fra haven. Så nu står han og gør, vi kalder og han kommer ind når han mener at han har gøet færdigt.

• #7   25. aug 2009 Julie: Nå, ja den med vandflasken har jeg også prøvet smiley Ved ikke om det havde hjulpet bedre hvis jeg havde været bedre til at ramme. Jeg ved ikke om det er spøgelsesalder, det har jeg aldrig hørt om men synes helt sikkert også det har eskaleret på det seneste så det kunne da godt være....

Men tror også jeg er parat til at ofre det det koster at have en adfærdsbehandler på da jeg er begyndt at blive for irriteret af det...

• #9   26. aug 2009 http://www.etologi.dk.. jeg er ved at blive uddannet hos dem, de er meget dygtig

Kommentér på:
Adfærdsbehandler KBH?

Annonce