{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.088 visninger | Oprettet:

Hvor mange har navneskilt på hunden? {{forumTopicSubject}}

Jeg ville gerne høre hvor mange der har navneskilt på deres hund og hvorfor?

Jeg har efter en trænings time med de andre hundeejere snakket om for og imod navneskildt.
Hvis hunde bliver ståjlet eller fjernet så ved folk hvad den hedder og kan kalde på den ved navn, og det kan være en stor fordel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange har navneskilt på hunden?
  • #1   24. aug 2009 Mine hunde har ikke ders navn på deres skilte.
    Men de har det lovpligtige:
    Ejers navn, adresse og tlf nr.

• #4   24. aug 2009 Alle mine har skilt på, også med hundens navn...

• #5   24. aug 2009 Jeg har navn, og tlf. nr. på mine hundes hundetegn.

• #6   24. aug 2009 Altså hundenes navne smiley

• #7   24. aug 2009 Jeg har hundetegn til samtlige af mine halsbånd (mange) smiley
    Og folk skal jo først ha´ fat i hunden for at læse navnet, og så er den jo ligesom fanget, så de kan jo ikke stå og kalde på ham inden :))

• #8   24. aug 2009 Ja på begge to, men uden hundenavn.

• #9   24. aug 2009 har også hundetegn på mine - undtagen i huset.

• #10   24. aug 2009 Mine har ikke deres navn på hundetegnet. Til gengølde står deres mit navn, adresse + 2 tlf.numre...
    Ikke at det vil gøre en forskel, hvis de skulle blive stjålet.... deres hørelse er lige dårlig uanset hvad du kalder dem...*G*

• #12   24. aug 2009 Må blankt erkende at Fie tit render rundt uden det lovpligtige tegn smiley

Smider som regel bare retriverline på hende og glemmer alt om tegn, men ellers har hun adresse og 2 tlf.nr. på hendes skilt

• #14   24. aug 2009 Mine har også skilt på men ikke med hundens navn. Mit navn og tlf,også mobilnr. jeg har ingen addresse på. Det vil jeg ikke have, hvis hunden bliver væk, kan det jo ses at jeg ikke er hjemme. Er jo nok ude og lede efter hunden

• #15   24. aug 2009 På Joeys skilt står der på den ene side "JOEY" og adresse, og på den anden side tlf. nr. smiley

• #16   24. aug 2009 Buster har et fint skilt med sit navn og sin adresse og sin mors telefon nummer.... hvis nogen vil stjæle ham, skal de bare lokke med lækkert nok mad, og så kan de jo kalde ham Søren eller Bendt, det er jo lige fedt!

• #17   24. aug 2009 Det kommer an på hvilket halsbånd hun har på.

Men når vi kører bil har hun altid halsbåndet med navneskilt på..

• #18   24. aug 2009 mine har med navn og hele baduljen, hvorfor ikke lige så godt få det hele med..
    ;-D,,,
    det også en af glæderne inden man får hvalpen, og gå ned og få graveret et navne skilt til den, syntes jeg ihvert fald

• #19   24. aug 2009 mine har navneskilt, der står også deres navn på....meeeen

det kræver jo de har deres sele på, og det er altså ikke altid de har det.

stikker de af fra et sted, vil det være stor sansynlighed for at de ikke har den på, men regner nu heller ikke det for særlig sansynligt

• #22   24. aug 2009 Uffe har ALTID navneskilt på... Med hans navn også... Han ville gladeligt komme, også selv om man råbte Sofus smiley

• #23   24. aug 2009 Fraya har navn og telefon nr. på hendes (hendes eget navn) men har det kun på uden for hjemmet.
    Dvs. på tur og når vi træner. Er hun herhjemme i haven eller indenfor har hun ikke.

• #24   24. aug 2009 Der står navn på Karlas, og altså hvis nogen er tæt nok på hende til at se hendes navn, så er der ingen grund til at kalde på hende, så kan de jo bare tage hende under armen....

• #25   24. aug 2009 har 3 sele og kun til den ene har jeg navneskilt til....

• #26   24. aug 2009 Mine har navneskilte med navn, mit navn og adresse

Men regner ikke med at de bliver stjålet - lader dem aldrig ude af syne når vi er ude.

• #27   24. aug 2009 Jeg har hundetegn på begge mine med tlf nr, adresse og mit efternavn.

Godt nok har jeg ikke hundenes navne på, men jeg kan ikke se hvordan folk skal kunne kalde på dem.
    Man skal jo helt hen til vuffen før man kan læse deres navn på hundetegnet, og så er det vel forsent alligevel hvis ønsket er at stjæle hunden?
    Desuden kommer begge mine uanset hvad man kalder dem *GG*

Men de har altså mit efternavn og ikke deres eget navn i deres skilte, men det er af en anden grund.

• #28   24. aug 2009 det er lovpligtigt at have et navneskilt på sin hund fra den er 3 mdr.. hundens navn er ikke lovpligtigt men det er ejers navn og adresse.. Om man vælger at få hundens navn på er op til en selv..

Vi har bare adresse og tlf numre på..

• #30   24. aug 2009 Har adresse og telefon-nr. mere er der sgu ikke plads til smiley

• #31   24. aug 2009 Hvad er en retriverline??

• #32   24. aug 2009 Vi har kun 2 mobilnumre på vores "navneskilte". Men det ville nu ikke gøre nogen forskel hvis der stod navn på. Anti kommer ikke, hvis andre kalder på hende og Chavez kommer uanset hvad man kalder ham smiley

• #33   24. aug 2009 Futte har altid sit navneskilt på. Der står hendes navn og mit tlf.nr.

Hvis nogen vil stjæle hende, kan de jo bare lokke hende med godbidder eller sige en sjov lyd..

Derfor kan jeg ikke se det farlige i at have hundens navn på navneskiltet.

For nogen tid siden stod der en minicollie ude midt på en trafikeret vej. Jeg var ude for at fjerne den fra vejen. Den var meget bange og i total choktilstand, men heldigvis havde den sit navn på sit navneskilt. Den blev mere rolig, da jeg kunne tale til den og sige dens navn.

• #34   24. aug 2009 Jeg har, men hundens navn er ikke på skiltet. Der er mine initialer, min adresse og mit tlf nr. Det har han fordi det er lovpligtigt og fordi jeg ønsker at folk skal kunne kontakte mig hvis han bliver væk. Hundens navn kan jeg slet ikke se noget formål med at skrive. Hvis nogen har ham skal de alligevel ikke slippe ham igen så det er ikke nødvendigt at kunne kalde på ham.

Stjæler de ham tager det alligevel kun et døgn eller to at lære hunden et nyt navn så den oplysning er fuldstændigt ligegyldig.

• #36   24. aug 2009 jeg har på begge mine....

• #37   24. aug 2009 Jeg har navnskilt på alle Misja halsbånd men uden hendes navn på, kun telefonnumre og by navn..

Jeg bruger også næsten dagligt retriverline, men der hvor den hænger, hænger der også et hjemmelavet tyndt elastik halsbånd med navneskilt på...

• #38   24. aug 2009 Til Lærke L: Det er da lidt forkert du giver os besked om lovpligtigt hundeytegn, og så har du kun adresse og tlf?? Hmm, dit navn
    mangler da smiley

Tusind tak for jeres beskeder her på "trådden". Jeg vil få lavet mit tegn om, så det opfylder lovkravet. Men tror nu stadig at Trøffle´s navn kommer på den anden side. smiley

For som METTE K skriver så rigtigt, at det var en af glæderne inden man fik hvalpen hjem, at kunne gå ned og vælge skilt med navn på. Navet høre sig jo med til hunden smiley

• #39   24. aug 2009 Vi har kun kennelnavn og vores 2 mobiltelefonnumre på vores hunde.

Det må være nok, for så vil de altid kunne få kontakt med os, også selvom hundene skulle blive væk hvor vi evt. er på ferie.

• #40   24. aug 2009 Sofus har navneskilt på sit halsbånd.
    Mit efternavn og mit mobil nr. Hans eget navn er ikke på.

Jeg ville dog ikke være urolig for at sætte det på, for han ville aldrig lystre en fremmed der råber hans navn.

• #42   24. aug 2009 mine har næsten altid deres navneskilte på , glemmer nogle gange at såtte dem over hvis jeg skifter fra sele til halsbånd...

• #43   25. aug 2009 Carlos har altid på, der står bare hans gamle ejeres numre, og vidst hans navn, ingen adresse... har endnu ikke fået lavet nyt til ham..
    men han kommer ligemeget hvad man kalder ham.

Kiwi kommer IKKE lige meget hvad man kalder smiley - hun har sit eget navn, vores vejnavn, og mit tlf nummer. jeg har valgt ikke at ville have husnummer på. - men hun har det dog sjældent på. det sidder altid på det jeg ikke bruger..

• #44   25. aug 2009 det lovpligtige hunde tegn

Hundetegn/skilte

§ 1. Ifølge hundeloven skal enhver hund fra den er 4 måneder gammel, bære halsbånd forsynet med et skilt.

§ 2. Skiltet skal være fremstillet af rustfrit metal eller andet materiale af tilsvarende styrke og holdbarhed. Skiltet skal være solidt fastgjort til halsbåndet.

Stk. 2. Besidderens navn og fulde adresse skal være angivet med letlæselige bogstaver, der skal være mindst 2 mm høje. Bogstaverne skal være påført skiltet ved prægning, indgravering eller på anden lige så holdbar måde.

§ 3. Overtrædelse af § 2 straffes med bøde.

§ 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1970.

• #45   25. aug 2009 Jeg må erkende at mine hunde ikke går med hundetegn - samme historie som Chine og Rene! De har begge hundetegn med navn og telefonnumre, men når de aldrig går med halsbånd er det svært at give dem hundetegn på ;0)

• #46   25. aug 2009 vores har hundetegn men uden deres navn, det er dog af den grund at der ikke er plads når vores adr og navn + tlf nr står der.

Ang. om man vil have navnet på eller ej kan det være fordel da ja, dem der finder den kan bruge dens rigtige navn. Tænker man i stil med hvis den skulle blive stjålet så bare husk på at med godbidder nok så kan en hund lære et nyt navn i løbet af 1/2 time.

• #47   25. aug 2009 ODDS - Har du FCI er din race ren.

Enig, hvis nogen ville stjæle mine hunde, skulle de bare sætte sig på hug, og klappe i hænderne, så ville de komme løbende, de er meget menneskeglade smiley så om de kan deres navn eller ej, ingen forskel.

Og jeg mener nu også, at det er godt nok at hvis hunden er bortløbet. at dem der finder den kan dens rigtige navn. smiley

• #48   25. aug 2009 ODDS - rigtig nok, det tog mig ikke mange dage at lære min gamle omplaceringshund hans nye navn - men igen, jeg kunne alligevel aldrig drømme om at sætte min hunds navn på skiltene smiley

• #49   25. aug 2009 Anette R, den lov bliver overtrådt, fordi den ikke er gennemtænk. Selv når du bestiller et hundetegn og mangler disse oplysninger, så bliver de lavet alligevel. Fordi de også synes det er helt hen i vejret at det skal være sådan.

Jeg er meget authoritetstro, men lige på dette område omgår jeg loven, for jeg ikke kan få mig selv til at udsætte mine hunde for hvad der kunne ske hvis de blev væk.

• #50   25. aug 2009 Kia har altid sit halsbånd med det lovpligtige skilt med de lovpligtige oplysninger på (ingen der evt. finder hende har noget at brugehendes navn til) hvis vi skal nogen steder. Hjemme har hun ikke noget på.

Ofte har Kia nu både halsbånd, kvæler og selepå hvis vi skal langt hjemmefra og der er navneskilt i både halsbånd og kvæler ...

• #51   25. aug 2009 Årsagen/hvorfor? Fordi det er lovpligtigt samt fordi jeg gerne ser hun kommer hjem igen og får hjælp til dette hvis hun skulle blve væk :o)

Fandt en schæferhvalp sidste år og det tog laang tid at finde dens ejere da den ikke var mærket.
    Den havde øretatovering men denne passede ikke med ejeroplysningerne så skulle igennem Falck, politi og var ved at finde internat til den da vi endelig fik fat i ejerne.
    Den havde ifølge naboerne strejfet rundt i flere timer på en tæt trafikeret vej.

Jeg smed halsbånd og snor på den og fik den hjem og ind i et bur (den var fyldt med utøj og ville ikke have den i nærheden af mine dyr hvis den skulle fejle andet) med vand og en smule kylling.
    Håber andre vil tage sig af Kia hvis det skulle ske for hende ...

Kia opsøger ikke selv fremmede mennesker så de skal først have fat i hende.

• #52   25. aug 2009 Hvorfor kan det ikke ske det samme, hvis hunden ikke har navn på, men telefonnr. så vedkommende der finder hunden kan ringe til den der ejer hunden?

• #53   25. aug 2009 Jeg har hundens navn og mit tlf.nr. på den ene side samt mit navn og adresse på den anden side.
    Hundens navn valgte jeg at få på fordi jeg var så træt af hele tiden at rette på folk, når de kaldte min hund for Kisser eller lign. - nu bliver de bedt om at kigge på hendes skilt ! smiley

Hvis nogen vil stjæle min hund gør det hverken fra eller til om de kan se hendes navn.

• #54   25. aug 2009 Synes der er mange af jer, som skriver at I ikke har halsbånd på jeres hunde derhjemme. Hva så hvis I er i haven og hunden pludselig finder på eller bliver distreheret af personer eller andre hunde, så den pludselig ikke lige er i haven. Bliver den samlet op af andre og den ikke har hundetegn på koster det altså. (Og lad nu værd med at komme med den her; " min hund løber ikke nogen steder" - for jo det kan ALLE hunde finde på på et eller andet tidspunkt.

Kan nævne et eksempel fra nogle i min familie; De har en schæfer, og den fik lov til at løbe ude i deres gårdhave, og den aften havde de bare åbnet døren og ladet den løbe ud og tisse. Men så var den pludselig væk...de kaldte og ledte og der var bare INGEN hund. Dagen efter kørte de rundt og ledte og kaldte og først ved 11 tiden ringede de til politiet. Det viser sig at mens de snakker med dem,er der en anden betjent som snakker med en person i tlf om at de har fundet en hund. Her finder man ud af at det var den samme hund, og ejeren får afvide hvor de kan hente deres hund.
    Ejerne får efterfølgende et brev fra politiet med et "pænt" lille girokort, og med en skrivelse på, at deres hund skal have halsbånd med navn og tlf på ejer. (det havde hun ikke fået, da hun jo bare plejede at komme tilbage. - og hunden var samlet op 100 meter fra hjemmet) Fordi den er glad for alle mennesker, var den gladeligt hoppet ind i bilen

Min har altid sit på, kan tage det af når vi bare er inde, men skal hun ud og tisse så er det på med det. Hun sover heller ikke med det)

• #55   25. aug 2009 Jeg er fuldt ud klar over det koster 500 hvis hunden stikker af og bliver indbragt til politiet, det må jeg "blot" tage med, hvis det sker.

• #56   25. aug 2009 Marianne: Et halsbånd slider forfærdeligt på Kias pels så hun render ikke med halsbånd på 24-7.
    Når hun har halsbånd på sidder det heller ikke mere fast end at hun kan flå det af hvis hun kommer til at sidde fast. Vil helst ikke at hun bliver kvalt pga. at hun har halsbånd på ...

Kia stak af 3-4 gange da hun var i lømmelalderen. Jeg var/er heldig at alle herude kender hende og har kontaktet mig eller afleveret hende. Hvis jeg selv opdagede hun var smuttet kom hun når jeg kaldte.
    Men hver gang blev haven sikret og hver gang troede jeg at nu kunne hun ikke komme ud.
    Efterhånden er alle smuthuller på den måde lukket + hunden er voksen og ved den skal blive ...

Men man skal aldrig sige aldrig ... Så må jeg betale bøden ...

• #57   25. aug 2009 Iben: Sådan er det også med Kia.

Selv da hun var i lømmelalderen og stak af de få gange var det ikke længere end ud foran huset så hun kunne være der med det vuns hvis flokken havde brug for hende.
    Hun var ved at hyrde bilerne væk fra huset :o( Hun stod midt på vejen foran huset og gøede af bilerne der vovede at køre forbi smiley

Møgkøter. Det kunne være gået grueligt galt :o(

• #58   25. aug 2009 kunne aldrig finde på at lade mine have halsbånd på hjemme. Jeg har to og det ville være alt for farligt når de leger.. har hørt alt for mange skræmme historier til at det er tilladt her hjemme..

• #59   26. aug 2009 Altså jeg må jo sætte min lid til chippen, hvis jeg ikke kan finde hende.

Ligesom hun må efterlyses alle steder.

• #60   26. aug 2009 Mener bøden er 500.

Men selvfølgelig burde jeg smide håalsbånd på hende, det er bare ikke en rutine for mig.

Hun har dog skilt i selen, som bruges i skoven

Kommentér på:
Hvor mange har navneskilt på hunden?

Annonce