{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.996 visninger | Oprettet:

Spiser Elmeblade {{forumTopicSubject}}

Spiser jeres hunde Elmeblade ?
Mine har gjort det altid og de er faktisk så vilde med dem at jeg kan bruge dem som godbidder. De snuser sig frem til buskene på laaang afstand og ved præcis hvor hver enkelt står på alle vores ruter,,,og vi SKAL bare stoppe op så de kan få nogen af dem :o)
Synes det er lidt spøjst og har aldrig oplevet andre der gør det. Så jeg ville lige høre om mine virkelig er de eneste ? :o) Eller måske jeres har andre mærkelige "grønne" vaner ? :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser Elmeblade
  • #1   22. aug 2009 Vores Tacha snuser sig frem til bær og sutter dem af buskene eller planterne, ser meget sødt ud..

Hun er specielt vild med brombær og snuser sig gerne frem til dem på lang afstand smiley

• #2   22. aug 2009 Mine spiser æbler fra træet dagen lang og får tyndskid. Derudover spiser begge tøserne hindbær og Lotus ribber ribs.......*GGGGGGG*

• #3   22. aug 2009 hi hi,,,har da aldrig oplevet en hund der er til bær :o) Det er altså lidt sjovt med deres særheder. Har hun altid været vild med bær ?

Tror det med Elmebladene startede med min gamle hund Ronja som bare altid har elsket dem: hun har så introduceret de andre for dem når de er flyttet ind her som hvalpe. Har prøvet at gi' dem til andre hunde jeg kender og vi møder, men det har ikke været en succes,,griner.
    En af mine venner har endda smagt på dem for at finde ud af om de nu også var så lækre,,men de var megasure sagde han. Så det er heller ikke en vane han har tillagt sig ;o)

• #4   22. aug 2009 Tanja du er ikke den eneste der har hund/e der spiser elmeblade.
    Min Gamle tæve Dusty var også vild med dem. Men hun ville selv udvælge dem, og det var bestemt ikke alle blade der var gode nok til at blive spist.

• #5   22. aug 2009 øj...flere der er til bær, men de har forskellige yndlings kan jeg se :o)

Ja det med æbler giver lidt "lind" afføring,,hi hi (naboen har også et stort æbletræ op til min baghave, og der ryger mange herover når de falder af)

Men er der nogen af jer der har hørt om det med elmebladene fra andre i kender så ? :o)

• #6   22. aug 2009 Anette: Wheee,,,endelig en anden der spiser dem :o) Hvordan og hvorfor startede hun med det,,hvis du ved det altså ?
    Og nej,,det er ikke dem alle der er lige go'e,,de må helst ikke blive for gamle og stive i det,,,lysegrønne er de bedste :o) Var det også dem hun ville ha' ?
    Jeg har faktisk taget nogle skud med hjem og har plantet i min have nu,,tror det bliver godt til næste år :o)

• #7   22. aug 2009 Jingo er så vild med kirsebær at han hopper efter dem han så kan nå. har også forsøgt på om han kunne klatre i træet,det gik så ikke. da vi så havde stigen ude kravlede han lidt op af den for at se om han nu ikke kunne nå nogle af de lækre bær.

• #8   23. aug 2009 Lotus tager fat i de nederste æblegrene og ryster træet, så æblerne falder ned......*GGGGG*

• #9   23. aug 2009 Anette og Mette : det er da vildt som de er dygtige til at nå det de vil ha' , Imponerende :o)

• #10   23. aug 2009 Nej det var ikke altid de nye blade hun tog, det var lidt forskelligt hvad der lige passede hende på den tur.

Hun gik bare i gang med at spise. Jeg mener der var mangel på dejligt langt gras den gang.

Jingo har også sometider spist elmeblade men det er ikke ret tit han snupper sådan et.

• #11   23. aug 2009 Ja de kan være meget opfindsomme når der er noget de vil have.
    Jingo er også vild med æbler og pære som står i samme del af haven som kirsebær træet, så dem hopper han også efter. Det vil sige æblerne kan han stå pænt og plukke, det er ikke så stort .

• #12   23. aug 2009 Balder spiser kun elmeblade, tror faktisk at elmetræerne har nydt godt af alt det vand vi har fået på det sidste, for han er blevet helt vild med dem igen...

Normalt gider han dem kun når de ikke er for gamle...

• #13   23. aug 2009 Elton er også vild med elmeblade..det har jeg tit undret mig over.. han gå ud i haven bare for at gnaske elm? !!

• #14   23. aug 2009 husk TAKS er meget giftigt

• #16   23. aug 2009 Det var dog dejligt at mine hunde ikke er unormale på det punkt :o) Men alligevel en ret sjov vane synes jeg. Har jeres hunde så lært det af andre hunde eller er de selv startet på det ?

Jeg ved ikke lige hvad taks er ? Spørger nok dumt, men har det noget med Elm at gøre ?

• #17   23. aug 2009 Både min nuværende og den gamle hund har fattet stor interesse i burresnerre :-S

Også en anden ukrudtsplante vi har herhjemme har de begge guflet i sig med stor lyst.

Frisk hvede synes Cassius er en delikatesse og fuglegræs kan også glide ned.

Elm - tror ikke han har været i nærheden af elm, så han har kunnet smage på sagerne ;o)

• #18   23. aug 2009 Altså, jeg aner ikke hvad elmeblade er men min hund får under ingen omstændigheder lov at spise blade!!

Vi har haft hjertelungeorm een gang, og vil helst undgå det igen..

• #19   23. aug 2009 Anja - hvordan får du de to ting til at hænge sammen?

Hjertelungeorm smitter ikke gennem blade fra træer?

• #20   23. aug 2009 CH,
    det smitter gennem snegle blandt andet, og dem er der ofte masser af på blade..

Jeg er overbevist om at Bassen fik det, grundet hendes store hang til at spise visne blade. For det er hun vild med!..

Derfor får hun ikke lov til at spise blade af nogen art..

• #21   23. aug 2009 Der er ikke så mange snegle af den type på friske blade, der hænger på træerne ;o)

• #22   23. aug 2009 Anja: Hvordan kan de få det af at spise blade ? Har jeg aldrig hørt om ?

CH: det var dog en spændende variation af "grønt" dine hunde får guffet,,hi hi,,,tror da du skal prøve at præsentere dem får elm også, så de kan udvide deres sortiment ;o)

• #23   23. aug 2009 Tanja,
    som CH nævner er det heller ikke bladene der smitter. Men snegle er slemme til at overføre den slags smitte.

CH,
    tjaa, jeg vil ikke have hun spiser blade.. Hvis hun starter med de grønne nu, går der ikke længe inden hun igen er hooked på de brune, de ligger på jorden og der er der snegle.. Lige på det punkt er jeg lidt hys, for jeg vil virkelig ikke have at hun får det igen..

• #24   23. aug 2009 Tanja taks er et nåle træ men med bløde nåle, og røde bær når de er modenalle grønne dele, grene og umodne bær er giftige modne bær er ikke giftig, men indeholder meget c vitamin.

Jeg ved de står rundt on nordre kirkegård i Århus.

(link fjernet)

http://plantetorvet.dk/ søg på taks

• #25   23. aug 2009 Anja: tak :o) og så også lige svaret efter mit indlæg,,jeg var bare for langsom,,hi hi

Anette: okay, så ved jeg godt hvad det er for en fætter,,og det er da bestemt rart lige at vide, takker :o)

• #26   23. aug 2009 Samtlige mine hunde har spist elmeblade, - og min lille nye malinois-hvalp er lige blevet undervist af de to voksne hunde, jeg har.

Mine voksne sipser også burresnerre.

Jeg har mht. elmebladene forhørt mig, og der skulle være et stof i, som modvirker dårlig mave ( - kan desværre ikke huske stoffets navn).

• #27   23. aug 2009 Anja - Kan godt forstå at du tager dine forholdsregler, men jeg er nu ikke bekymret for Balder, det er KUN de friske blade der glider ned smiley

• #28   23. jun 2013 Min schæfer tæve på 8 år hun er også helt vild med Elmeblade og hun har spist af den i mange år. Hun kender præcis alle de steder hvor der er lidt Elm i busken på vores ruter og gumler løs, hun er næsten ikke til at få med videre. Oven i det har jeg de sidste to år fundet ud af hun har pollen allergi så hun får en allergi pille hver morgen i den sæson. Men gad os bare godt vide hvad det er der er så lækkert i de Elmeblade?

Kommentér på:
Spiser Elmeblade

Annonce